Càtedra URV per a l'Estudi del Fet Casteller

La Càtedra URV per a l'Estudi del Fet Casteller està concebuda com una eina de reflexió interdisciplinària, debat i divulgació a l'entorn del fet casteller. La Càtedra està impulsada en el seu origen per la Universitat Rovira i Virgili, la Colla Vella dels Xiquets de Valls i la Coordinadora de Colles Castelleres de Catalunya i té com a objectiu l'impuls d'un espai per a la recerca i la formació per a futurs investigadors i experts del fet casteller, a més de promoure el coneixement del fet casteller en totes les seves dimensions i col·laborar en la salvaguarda dels castells com a patrimoni cultural immaterial de la humanitat.

• Beques de suport a la realització de tesis doctorals sobre el fet casteller a la URV.

La Càtedra impulsa beques de suport a tesis doctorals de temàtica castellera. Aquí teniu la convocatòria per a l'any 2023. Accediu a la convocatòria.

• On és l’Estel·la? Una història de castells

Llibre infantil il·lustrat per difondre la història dels castells. El projecte és fruit de la col·laboració entre la Càtedra i la Coordinadora de colles Castelleres de Catalunya. Més informació.

• Castells de Ciència

El projecte Castells de Ciència neix amb la voluntat de fer divulgació científica a partir dels castells. És una iniciativa impulsada per la Unitat de Comunicació de la Ciència, ComCiència (UCC+i) i la Càtedra per a l'Estudi del Fet Casteller de la URV.

• Suport a la Recerca de Batxillerat.

La Càtedra URV per a l'estudi del fet casteller proposa col·laborar en la co-tutorització de treballs de recerca d'estudiants de 2n de Batxillerat o de síntesis pels de CFGS, relacionats amb qualsevol temàtica que tingui a veure amb els castells, sigui des del vessant social, científic, tecnològic o sanitari. Més informació en aquest enllaç.

• Històries de Castells

Iniciativa educativa que promou la creació de projectes audiovisuals sobre el fet casteller i els seus valors en centres escolars d'educació primària i secundària. En el programa es facilita al professorat una proposta per desenvolupar els projectes audiovisuals (vídeos curts en format tradicional i vídeos en format 360º), juntament amb recursos de maquinari en préstec (càmeres de vídeo 360º) i s'estimula la realització de projectes mitjançant un concurs escolar. Més informació en aquest enllaç.

Socis de la Càtedra

Amb la col·laboració de: