Resultats - Grimalt Alvaro, Maria Del Carme
Grimalt Alvaro, Maria Del Carme
Tesis Doctorals Dirigides / Theses |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Publicacions en Revista / Papers |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Títol: What do we know about students' positioning in STEM? A systematic literature review |
Autors: Grimalt-Alvaro, Carme; Couso, Digna; |
Any: 2022 Clau: Review |
Revista: Revista De Investigacion Educativa |
País: N/D |
Títol: "I see myself as a STEM person": Exploring high school students' self-identification with STEM |
Autors: Grimalt-Alvaro, Carme; Couso, Digna; Boixadera-Planas, Ester; Godec, Spela; |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Journal Of Research In Science Teaching |
País: N/D |
Títol: ¿Qué sabemos del posicionamiento STEM del alumnado? Una revisión sistemática de la literatura |
Autors: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso, Digna |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Revista De Investigacion Educativa |
País: N/D |
Títol: A Cultural-Historical Activity Theory Approach for the Design of a Qualitative Methodology in Science Educational Research |
Autors: Grimalt-Alvaro, Carme; Ametller, Jaume; |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Qualitative Methods |
País: N/D |
Títol: Influence on self-efficacy of the degree of authenticity of the inquiry carried out in two secondary school science projects |
Autors: Grimalt-Alvaro, Carme; Ortega-Torres, Enric; Couso, Digna; Romeu, Laura Paloma; |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Revista Eureka Sobre Enseñanza Y Divulgación De Las Ciencias |
País: N/D |
Títol: A Cultural-Historical Activity Theory Approach for the Design of a Qualitative Methodology in Science Educational Research |
Autors: Grimalt-Álvaro, Carme; Ametller, Jaume |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Qualitative Methods |
País: N/D |
Títol: Factors Shaping the Uptake of ICT in Science Classrooms. A Study of a Large-Scale Introduction of Interactive Whiteboards and Computers |
Autors: Grimalt-Álvaro, Carme; Ametller, Jaume; Pintó, Roser |
Any: 2020 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Innovation In Science And Mathematics Education |
País: N/D |
Títol: ¿No va amb mi¿ La influència del disseny d¿activitats STEM sobre el posicionament de l¿alumnat en aquest àmbit |
Autors: Grimalt-Álvaro, Carme; Couso Lagarón, Digna |
Any: 2020 Clau: Article |
Revista: Universitas Tarraconensisrevista De Ciències De L'educació |
País: N/D |
Títol: No va amb mi¿ La influència del disseny d¿activitats STEM sobre el posicionament de l¿alumnat en aquest àmbit |
Autors: Carme Grimalt Álvaro; Digna Couso Lagarón |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Universitas Tarraconensis Revista De Ciències De L'educació |
País: N/D |
Títol: Factors shaping the uptake of ICT in science classrooms. A study of a large- scale introduction of interactive whiteboards and computers |
Autors: Carme Grimalt Álvaro; Jaume Ametller Leal; Roser Pintó Casulleras |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION IN SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION |
País: N/D |
Títol: Factors shaping the uptake of ICT in science classrooms. A study of a large- scale introduction of interactive whiteboards and computers |
Autors: Grimalt-Álvaro C; Ametller J; Pintó R |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Innovation In Science And Mathematics Education |
País: N/D |
Títol: 10 periodic tables for a year filled with chemistry. A revision of the International Year of the Periodic Table in secondary schools in Catalonia |
Autors: Grimalt-Álvaro, Carme; López Simó, Víctor |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Ciènciesrevista Del Professorat De Ciències De Primària I Secundària |
País: N/D |
Títol: Measuring CO2 with an Arduino: Creating a Low-Cost, Pocket-Sized Device with Flexible Applications That Yields Benefits for Students and Schools |
Autors: Hernán Pino; Vanessa Pastor; Carme Grimalt Álvaro; Víctor López Simó |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: JOURNAL OF CHEMICAL EDUCATION |
País: N/D |
Títol: Measuring CO 2 with an Arduino: Creating a Low-Cost, Pocket-Sized Device with Flexible Applications That Yields Benefits for Students and Schools |
Autors: Pino H; Pastor V; Grimalt-Álvaro C; López V |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Journal Of Chemical Education |
País: N/D |
Títol: Analysis of the role of Interactive Whiteboard (IWB) for promoting students' scientific practices in secondary school labwork |
Autors: Carme Grimalt Álvaro; Víctor López Simó; Digna Couso Lagarón |
Any: 2018 Clau: Article |
Revista: Electronic Proceedings Of The Esera 2017 Conference. Research, Practice And Collaboration In Science Education, Part 4 |
País: N/D |
Títol: ¿Cómo ayuda la Pizarra Digital Interactiva (PDI) a la hora de promover prácticas de indagación y modelización en el aula de ciencias? |
Autors: Víctor López Simó; Carme Grimalt Álvaro; Digna Couso Lagarón |
Any: 2018 Clau: Article |
Revista: Revista Eureka Sobre Enseñanza Y Divulgación De Las Ciencias |
País: N/D |
Llibres / Books |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Títol: STEM is for you. Experiences in raising self-efficacy from the STEAM4U project.STEM is for you. Experiences in raising self-efficacy from the STEAM4U project |
Autors: Grimalt Alvaro, Maria del Carme |
Any: 2019 Clau: Books |
Capítols de Llibre / Book chapters |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Títol: STEM Needs Active Participation of Teachers, Children and their Families in Dialogue |
Autors: Carme Grimalt Álvaro |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: I¿ve learnt to be more confident about my mahths. Training out-of-school volunteers to raise students¿ self-efficacy in STEM. |
Autors: Carme Grimalt Álvaro; Èlia Tena Gallego; Edelmir Badillo Jiménez; Digna Couso Lagarón |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Raising self-efficacy in STEM education to provide opportunities for all |
Autors: Digna Couso Lagarón; Carme Grimalt Álvaro |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Altres Documents / Other documents |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Patents Sol.licitades / Patents |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Congressos / Conferences |
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 |
---|
Autor/a: Carme Grimalt Álvaro; Mireia Usart Rodríguez; Vanessa Esteve González |
Títol: La Competencia Digital Docente desde una perspectiva de género. (Estudio de caso en el máster interuniversitario de tecnología educativa) |
Congrés/acte: Xviii Jornadas De Redes De Investigación En Docencia Universitaria (Redes 2020) |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2020 |
Autor/a: Gemma Manich Raventós; Carme Grimalt Álvaro; Valentín Martín Pérez; Bernardo Castellano López; Berta González de Mingo |
Títol: Estudi de la introducció de recursos didàctics digitals per a l¿aprenentatge d¿histologia i organografia microscòpica en estudiants de Medicina |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2020 |
Autor/a: Carme Grimalt Álvaro; Digna Couso Lagarón |
Títol: Characterising the stance on STEM of students from secondary school |
Congrés/acte: 13th Conference Of The European Science Education Research Association (Esera) |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Víctor López Simó; Carme Grimalt Álvaro |
Títol: Què recorden els estudiants de Física i Química de 2n d¿ESO un curs després? Anàlisi de la influència del tipus de pregunta en les proves d¿avaluació |
Congrés/acte: Vii Jornades Sobre L¿ensenyament De La Física I La Química |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Elia Tena Gallego; Carme Grimalt Álvaro; Edelmira Badillo |
Títol: Promoviendo la equidad en la educación STEM en contextos no formales |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2018 |
Autor/a: Enric Ortega Torres; A Martín Garcia; Carme Grimalt Álvaro |
Títol: Un congreso científico para mejorar la autoeficacia del alumnado de secundaria |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2018 |