saltar al contingut principal
Cercar
URV

Preguntes més freqüents: àmbit acadèmic

1. Què he de fer si vull modificar una nota un cop l'acta és tancada?
2. Quantes matrícules d'honor puc posar?
3. Puc sol·licitar esmena de qualificació si no disposo de certificat digital URV?

1. Què he de fer si vull modificar una nota un cop l'acta és tancada?

1. En el cas que el docent, d’ofici, consideri que cal esmenar una acta ja tancada sempre que no suposi empitjorament en la qualificació atorgada inicialment, ha d’actuar seguint el procediment següent:

  • En el termini màxim de 10 dies naturals després del període general d'avaluació de cada convocatòria, el docent pot tramitar la sol·licitud de modificació directament, sense autorització prèvia.
  • En el termini màxim de sis mesos després de la convocatòria afectada, el docent ha de tramitar la sol·licitud de modificació, que ha d'estar autoritzada pel secretari o secretària de centre.
  • Si han transcorregut més de sis mesos i abans d'un any, i adverteix algun cas que requereixi una modificació, el docent ha de tramitar la sol·licitud davant del degà o degana/director o directora de centre, i del director o directora del
    departament. Ells han de valorar les circumstàncies excepcionals que s'hagin
    pogut produir abans d'autoritzar el canvi, si s'escau.
  • Quan la modificació afecti actes que sobrepassin un any de la data de tancament, el docent excepcionalment ha de presentar la sol·licitud davant del vicerectorat competent en la matèria, amb el vistiplau del degà o degana/director o directora de centre, i del director o directora del departament, acompanyat d'un informe detallat que en justifiqui la petició.

2. No és possible seguir aquest procediment si la modificació suposa un perjudici per a l'estudiant. No obstant això, en el cas que fos imprescindible modificar-la, caldria iniciar el procediment de revisió d'actes per via administrativa.
Si la modificació de la qualificació fos necessària per esmenar un error material, de fet o aritmètic, el professor responsable ho ha de sol·licitar, amb un informe que detalli l'errada, al vicerectorat competent, qui emetrà una resolució.

3. Si com a conseqüència de la realització d'activitats avaluatives fraudulentes es resol qualificar un estudiant com a suspès, a l'hora de tramitar el canvi, el docent n'ha d'adjuntar la resolució i actualitzar la qualificació acadèmica.

4. Els secretaris de centre, periòdicament, obtindran un informe amb les esmenes de
qualificació realitzades. Caldrà que revisin les dades i, si escau, proposin als degans de centre i directors de departament mesures perquè les modificacions es redueixin.

2. Quantes matrícules d'honor puc posar?

Tal i com s'estableix al Reial Decret 1125/2003, de 5 de setembre, el nombre de matrícules d'honor no pot excedir del 5% de l'alumnat matriculat en una assignatura o grup de matrícula/acta en el corresponent curs acadèmic, llevat que el nombre d'estudiants matriculats sigui inferior a 20 persones; en aquest cas se'n pot concedir una sola.


Amb caràcter general, a les assignatures de TFG/TFM, les matrícules d'honor s'han d'atorgar preferentment a la primera convocatòria ordinària d'avaluació de l'assignatura.


En els casos d'assignatures de diferents ensenyaments que comparteixen la docència, si el professorat responsable considera que la distribució de les matrícules d'honor no s'ajusta al còmput d'estudiants per ensenyament i vol redistribuir-les, haurà de sol·licitar-ho al Servei de Gestió Acadèmica el qual ha de verificar si és possible l'assignació proposada.


En el cas dels estudiants URV en mobilitat, han de figurar en un grup/acta diferent i, per assignatura, podran obtenir les matrícules d'honor com correspon. Abans d'assignar aquesta qualificació, si s'escau, el coordinador o coordinadora de mobilitat ha d'haver rebut la totalitat de notes de les universitats de destinació.

3. Puc sol·licitar esmena de qualificació si no disposo de signatura amb certificat digital URV?

No és estrictament necessària, però sí que és del tot necessari garantir la identitat del professor/a signant. D'acord amb la Política de signatura electrònica, a la URV seria suficient l'usuari i contrasenya (identificació) més una evidència del consentiment. Per tant, es pot signar a mà la sol·licitud d'esmena i enviar-la escanejada adjunta des de l'adreça de correu institucional URV. Com a evidència es guardarà el correu electrònic juntament amb la sol·licitud d'esmena.