Anul·lació de matrícula per no haver obtingut el visat

• CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada amb la consegüent pèrdua dels drets d'examen i de la condició d'estudiant i dels beneficis que aquest estatus comporta.

Curs d'aplicació: 2019-20

Tràmits de la sol·licitud

La persona interessada o la persona autoritzadaamb identificació prèvia.

On

A la secretaria de gestió acadèmica de campus/centre on es realitzen els estudis.

Quan

• Des del dia en què s'hagi formalitzat la matrícula fins al 30 de novembre.

Com

Presentant la documentació següent:

Observacions

Els estudiants que no puguin presentar la sol·licitud presencialment podran presentar-la a través dels tràmits en línia que hi ha a la intranet de la URV (registre d'altres tràmits administratius).

Resolució de la sol·licitud

El/La responsable de la secretaria.

Quan

Sempre que sigui possible, dins els 5 dies hàbils després d'haver presentat la sol·licitud i la documentació completa, si s'escau, i com a màxim fins als 10 dies posteriors a la sol·licitud.

En aquest termini, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

• Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitzarà l'expedient de l'estudiant.

• Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.

Efectes econòmics

• L'acceptació de l'anul·lació de la matrícula comporta la devolució de l'import dels crèdits matriculats.

• Si no es formalitza la sol·licitud d'anul·lació en els terminis establerts i no s'abonen els rebuts que corresponguin, seran reclamats en fase d'impagament. Els estudiants que es troben en aquesta situació seran considerats suspesos temporalment. Durant el període en què estiguin en situació de suspensió temporal, no se'ls podrà expedir certificats, expedients acadèmics ni el títol. Tampoc no podran reprendre els estudis a la universitat en cursos posteriors sense abonar prèviament els imports pendents. El decret de preus públics ho estableix per a la mateixa universitat o per a una altra universitat catalana.
  • Per poder fer efectiva l'anul·lació sol·licitada, caldrà estar al corrent de pagament de la regularització que correspongui.

Observacions

• L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça i el cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula efectuada.

• Als estudiants de nou accés se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula. Per iniciar qualsevol estudi universitari, caldrà que novament facin la preinscripció oficial.

• La resta d'estudiants, per continuar els mateixos estudis, hauran de sol·licitar poder reprendre estudis.

• En les anul·lacions de matrícula no es retornaran les quantitats abonades per l'estudiant en concepte de taxa d'estudi de convalidació, adaptació, transferència i reconeixement de crèdits de pla d'estudis. Es retornaran, però, els imports abonats en concepte de crèdits reconeguts/convalidats.

• Si l'estudiant ha sol·licitat beca, la secretaria haurà de comunicar l'anul·lació de matrícula a la Secció de Gestió de la Matrícula.

• Si l'estudiant es va matricular com a sol·licitant de beca, aquesta sol·licitud també quedarà anul·lada. Si ja ha percebut l'import de la beca, caldrà retornar-lo.