Formació

El Grup està constituït per persones que tenen una àmplia experiència en l’ensenyament d’espanyol com a llengua estrangera i en la formació de formadors en aquest àmbit.

Així, totes les persones que conformen l’equip són docents del Màster d'ensenyament de llengües estrangeres. Aquest Màster oficial connecta amb la formació que, des del curs 2002-2003, es va començar a impartir pels membres del grup: el Màster Propi en Ensenyament d'espanyol com a llengua estrangera, de dos anys de durada i 60 ECTS. Aquest màster propi s’ha vingut impartint fins a l’actualitat, però a partir de 2007, amb la implantació dels màsters oficials, s’ha transformat en màster en línia i s’imparteix íntegrament de manera virtual.

Com a mostra d’aquesta dedicació, cal subratllar que la majoria dels investigadors formen part de l’equip de persones als quals es va atorgar, primer, el Premi del Consell Social a la Qualitat Docent 2011 i, posteriorment, la Distinció Jaume Vicens Vives 2011 que concedeix la Generalitat de Catalunya. En ambdós casos es reconeixia la tasca duta a terme en relació al programa elaborat per a l'ensenyament d'espanyol a estudiants xinesos.

D’altra banda, l’activitat de formació doctoral del Grup s’inclou en el Programa de Doctorat d'Estudis Humanístics de la Facultat de Lletres de la Universitat Rovira i Virgili en què s’integra el Màster oficial on realitzen docència els membres del Grup.