Experiències d'APS al Màster Interuniversitari en Anàlisi i Gestió del Territori: Planificació, Governança i Lideratge Territorial

Treball de Fi de Màster - Investigació col·laborativa sobre governança ambiental indígena

• Coordinació: Jordi Blay Boqué (jordi.blay(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Institut Universitari de la Pau i els Conflictes de la Universitat de Granada.
  • Resum: Aquesta experiència del curs acadèmic 2016-17 va consistir a realitzar una pràctica en la fase inicial d'una investigació col·laborativa sobre governança ambiental indígena. Entre els objectius generals d'aquesta investigació, es buscava posar en marxa processos d'interacció entre l'acadèmia i els moviments socials i comunitats locals. La intenció era generar ponts entre el món acadèmic i les comunitats de base afectades per conflictes socioambientals, amb la idea d'establir dinàmiques d'aprenentatge mutu i col·laboratiu i cercar solucions de transformació d'aquesta conflictivitat. A més de l'Institut Universitari de la Pau, participaron en el projecte de la Universitat Noruega de Ciències de la Vida i la Universitat d'Estocolm, a més de col·laboradors sobre el terreny.

Treball de Fi de Màster – Elaboració d'una proposta de disseny d'un Passeig Marítim a La Móra-Tamarit

• Coordinació: Joan Alberich (joan.alberich(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Associació de Veïns La Mòra – Tamarit.
  • Resum: Durant el curs acadèmic 2018-19, l’estudiant va fer una diagnosi de les necessitats del barri de La Móra-Tamarit per a analitzar les dinàmiques demogràfiques, socials i econòmiques per a detectar les necessitats dels espais lliures i la relació dels seus habitants; i un cop analitzat el context, dissenyar l’ampliació del passeig marítim i l’adequació del canal central de la urbanització.