saltar al contingut principal
Cercar
URV

Grau de Periodisme

En el marc de la societat de la informació i del coneixement, el periodisme és una de les professions amb més transcendència i influència. En aquest context, l'objectiu d'aquest grau és que l'estudiant adquireixi els coneixements, les habilitats i els valors necessaris per a l'exercici responsable, professional i creatiu del periodisme en qualsevol mitjà, canal o suport, tradicional o digital, escrit o audiovisual. Amb aquesta formació aprendrà a recollir, tractar i presentar la informació i els continguts relatius a l'actualitat social, política, cultural, econòmica i esportiva.

Des del primer les assignatures són molt pràctiques que et permetran preparar-te millor per al teu futur professional.

Places

45

Idiomes

Català (70%), castellà (25%) i anglès (5%)

Nota de tall 2020 9,578
Acord del Consell de Ministres 12 de novembre de 2010 (BOE)
Publicació del pla d'estudis al BOE 25 d’octubre de 2011

 

El perfil ideal per a aquesta titulació és el d'una persona inquieta, curiosa i preocupada pel lloc i el moment que li ha tocat viure, amb un punt  d'inconformisme i desitjos d'aconseguir un món millor. Hauria de tenir consciència de la importància de la comunicació en qualsevol època i societat.

Tens molts motius per estudiar amb nosaltres:

  • Des de primer curs podràs accedir a l'equipament tècnic més adequat i actualitzat, com platós de televisió, cabines d'edició, estudi de ràdio i càmeres professionals, entre altres.
  • Des de l'inici del grau les assignatures són molt pràctiques i els sistemes d'aprenentatge són innovadors així, obtindràs una formació de més qualitat i una millor preparació per al mercat laboral.
  • Podràs accedir a convenis de pràctiques amb tots els mitjans de comunicació del territori, i això suposa un vincle personalitzat amb el món professional que t'obrirà les portes al mercat laboral.

Un cop t'hagis graduat, podràs exercir les activitats professionals següents:

  • Periodisme en premsa, ràdio, televisió i/o mitjans digitals
  • Direcció de mitjans de comunicació
  • Gestió d'empreses periodístiques
  • Fotoperiodisme
  • Presentació i edició de programes de ràdio i televisió
  • Guionatge de productes audiovisuals
  • Gestió de comunicació en empreses o institucions
  • Direcció de comunicació en empreses o institucions
  • Assessoria d'imatge i comunicació
  • Redacció publicitària