saltar al contingut principal
Cercar
URV

Baixa temporal per: Malaltia o risc durant l’embaràs. Naixement, risc durant la lactància, adopció, guarda amb fins d’adopció o acolliment, permís per compactació de la lactància. Violència de gènere o qualsevol altra situació prevista en la normativa

  • CONCEPTE: És el tràmit que han de seguir les persones matriculades en un programa de doctorat que interrompen els estudis per malaltia, risc durant l’embaràs, naixement, risc durant la lactància, adopció, guarda amb fins d’adopció o acolliment, permís per compactació de la lactància, violència de gènere o qualsevol altra situació prevista en la normativa.

Curs d'aplicació: 2026-27 

Tràmits per sol·licitar-ho

Qui

El doctorand o la doctoranda matriculat/da, o persona autoritzada amb una identificació prèvia.

On

A través dels tràmits en línia de la intranet de la URV.

Si no tenen accés als tràmits en línia, poden presentar la sol·licitud al registre electrònic de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels registres auxiliars.

Quan

  • En qualsevol moment durant el curs acadèmic.
  • Cal que el doctorand o doctoranda tingui formalitzada la matrícula del curs vigent i, sempre que sigui possible, abans dels tres mesos anteriors a la data límit del dipòsit de la tesi doctoral (es pot consultar al SAD).
  • El permís de naixement/adopció es pot sol·licitar com a màxim fins al dia abans que el fill o la filla compleixi un any.

Com

Presentant la documentació següent:

  • Sol·licitud adreçada a la secretaria de gestió acadèmica de campus/centre corresponent.
  • En les baixes per malaltia, risc durant l’embaràs o risc durant la lactància: justificant mèdic oficial en el qual ha de constar la data d’inici de la baixa i la previsió de l’alta.
  • En les baixes per permís de naixement: document oficial en què ha de constar la data de naixement del fill o filla. La durada d’aquestes baixes en ambdós casos és de 17 setmanes posteriors al naixement fins que compleix l’any, ampliables a dues setmanes més fins que el fill o la filla compleixi els 8 anys.
  • En les baixes per permís d’adopció: sentència oficial d’adopció. La durada d’aquesta baixa és de 17 setmanes posteriors a l’adopció del fill o filla ampliables, a dues setmanes més fins que el fill o la filla compleixi els 8 anys.

                                                                    Tràmits per sol·licitar-ho

  • En el permís per compactació de la lactància:
  • Persones assalariades: Resolució expedida per l'empresa en què ha de constar la durada que es podrà afegir a la baixa per maternitat o paternitat.
  • Persones autònomes: Informe de situació actual expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social en el qual consti que té la situació d'alta com a persona autònoma. En aquest cas, es pot introduir 4 setmanes a continuació de la finalització del permís per naixement.
  • En les baixes pel permís de guarda amb fins d'adopció o acolliment, s'ha d'acreditar mitjançant el document acreditatiu corresponent.
  • En les baixes per violència de gènere, s'ha d'acreditar mitjançant el document acreditatiu corresponent. Ho pots consultar aquí.

Cost

La sol·licitud d'aquest tràmit no té cap cost.

Observacions

  • Durant el període que el doctorand o doctoranda està en aquesta situació:

    • Ha de formalitzar la matrícula.

    • A la data límit inicial s’hi afegeix la durada de la baixa corresponent per tenir més temps per poder dipositar la tesi doctoral.

    • Durant la baixa, es podrà seguir avaluant i es tindrà en compte la situació per flexibilitzar els criteris d'avaluació. Si, tot i la flexibilitat, no es pot presentar a l'avaluació, serà qualificat amb "No presentat per baixa". En cas que un estudiant de nou accés tingui una qualificació de "No presentat per baixa" a la 2a convocatòria, haurà de sol·licitar anul·lar la matrícula i preinscriure-s’hi de nou.

                                                                                                                                                     

Resolució de la sol·licitud

Qui

La secretaria de gestió acadèmica de campus/centre corresponent.

Quan

En el termini màxim de 5 dies.

Com

La secretaria de gestió acadèmica de campus/centre actualitza les dades a l'expedient i trasllada la resolució corresponent, mitjançant la notificació electrònica, a la persona interessada. Ha d’enviar una còpia d’aquesta resolució a l’Escola de Doctorat, a la secretaria del departament corresponent i a la coordinació del programa de doctorat.

Observacions

El doctorand o doctoranda ha de mantenir el vincle administratiu amb la URV mitjançant la matrícula anual fins al moment en què dipositi la tesi doctoral i en realitzi la defensa.