saltar al contingut principal
Cercar
URV

Convocatòries de projectes de cooperació


URV Solidària coordina diversos projectes de cooperació internacional liderats per membres de la comunitat universitària que es duen a terme a països subdesenvolupats. Cada any, URV Solidària sotmet a avaluació les iniciatives que es presenten a la Convocatòria de Projectes de Cooperació i els assigna una puntuació tenint en compte criteris d’adequació i de qualitat, entre altres. Els projectes més ben puntuats reben una assignació pressupostària.

Convocatòria oberta

  • Adreçada a membres de la comunitat URV

  • Termini de presentació: 8-5-2024

  • Import màxim sol·licitat: 15.000 EUR

  • Pressupost total de la convocatòria: 40.000 EUR

Històric de projectes duts a terme


Any 2023

  • Manteniment de les millores de les condicions socioeducatives i adquisició d’equipament per la casa d’acolliment a Udaipur (Índia)
  • Acció formativa per la igualtat de gènere i drets humans a les escoles d’educació primària de les zones rurals del nord del Marroc.
  • Mirades enllaçades - Projecte d'intercanvi formatiu de metodologies docents transformadores per promoure l'educació inclusiva i emocional dels infants amb discapacitat auditiva a Bukkaraya Samudram (Índia)
  • Implementació de l’aplicatiu mòbil de lectura en Swahili a les escoles de Nairobi (Kenya)
  • El Cren de Soma és un espai dinàmic de salut nutricional i sobirania alimentària (Gàmbia)
  • Fem de les matemàtiques una experiència innovadora, pràctica i divertida a l’escola de Kuwonku (Gàmbia)
  • Creació d'una xarxa de perímetres agrícoles a escala supra-regional al centre i nord de Senegal.
  • Ús de la Metodologia comunicativa per a l’elaboració d’un “mapa d’oportunitats” a la zona de Mbour a Senegal.
  • Al arte como herramienta para promover la igualdad de género y prevenir la exclusión social de la infancia y la adolescencia en la casa de acogida Mantay - Cusco, Perú - fase 2
  • Empoderament per al desenvolupament de Serveis Climàtics co-creats amb els agents locals per tal de prendre decisions climàticament intel·ligents en sectors econòmics clau de zones vulnerables d’ARGentina (EMPOARG)
  • Tertúlies literàries dialògiques a Pakistán: Millorant el dret a l’educació de famílies d’infants amb necessitats especials i les seves comunitats.
  • Recursos de interpretación del patrimonio natural y cultural del pueblo pemón en Venezuela: Labor misionera de Fray Víctor de Carbajal en el Valle de Kamarata

Any 2022

  • Millorar el tractament del dolor (crònic) infantil al Líban és possible
  • Suport nutricional post-covid a la regió de Basse, República de Gàmbia. Dirigit a la població maternoinfantil mitjançant el CREN de Basse
  • Tallers educatius destinats als alumnes amb risc d'exclusió social i educativa del municipi de Sant Ramón a Nicaragua, en el marc del programa Diviértete y Aprendo
  • Acció formativa per la Igualtat de Gènere i Drets Humans a les escoles d'educació primària de les zones rurals del nord del Marroc
  • Campanya Quirúrgica al Camerún
  • El arte como herramienta para promover la igualdad de género y prevenir la exclusión social de la infancia y la adolescencia en la casa de acogida de Mantay
  • Centro de Dia Ké Nón - Espaço de Proteção e Reabilitação Psicossocial. Programa de asesoramiento dentro del marco de Salud Mental Global
  • Enfortiment i millora de les condicions socioeducatives dels infants en situació de risc d'exclusió social i vulnerabilitat, amb un enfoc comunitari, a Udaipur, Índia
  • Turismo, bienestar y espacios azules: técnicas de creatividad para el diseño de experiencias turísticas. Transferencia y formación en Bacalar (México)
  • Jugar a llegir aplicatiu mòbil per millorar l'aprenentatge de Swahili a les escoles de primària de Nairobi
  • Mama Ndoto Center. Programa de acompañamiento educativo y desarrollo comunitario dirigido a la población infantil en situación de vulnerabilidad de Makumira
  • Coneixent el Acerdo de Escazú: Defensa del Medi Ambient des de l'accés a la informació, la participació pública i la garantia d'accés a la justícia en matèria ambiental
  • Formación y producción de contenidos contra la desinformación en el proceso migratorio venezolano
  • Treball de recerca basat en un reportatge/documental sobre voluntariat

Any 2021

(projectes suspesos, COVID19)

Any 2020

(projectes suspesos, COVID19)

Any 2019

  • Hacia una educación de calidad para combatir la desigualdad. Construcción de un comedor y cocina incorporada para los 460 niños y niñas de un colegio de Molo, Kenia. (2019)
  • Projecte Congo: deconstruint l'imaginari del Sud Global Ave des Premiers Jeux Africains, Brazzaville, República del Congo. (2019)
  • Iniciativa d'aigua sostenible (fase 2). Implantació a Knia Marsabit, Mandera, Wajir. Kènia. (2019)
  • Diseño de medios impresos como recurso de interpretación del patrimonio natural y cultural de las comunidades indígenas del Valle de Kamarata, Sector II Kamarata - Kanaimo, Parque Nacional Canaima. Venezuela. (2019)

Any 2018

  • Incorporació de l'educació en el lleure al poblat rural Duar Essifa. Dividint els projectes en dues parts: una dedicada als infants de preescolar i l'altra als infants d'educació primària de l'escola. Amb els infants de preescolar faran un casal d'estiu de dilluns a divendres i amb els infants d'educació primària diferents activitats puntuals tres dies a la setmana durant els matins. El treball en ambdós casos es durà a terme a través d'activitats lúdic-esportives, creatives, cooperatives i d'expressió. (2018)
  • Imaginant noves històries de dónes a través de la música i la dansa: projecte d'intercanvi educatiu amb la Professional School d'Anantapur. (2018)
  • Forma i forma't als Campaments de refugiats sahrauís. Crear un espai d'aprenentatge entre estudiants d'infermeria i educació a la wilaia de Dajla. (2018)
  • Recursos de interpretación del patrimonio natural y cultural como estrategias para el desarrollo local de las comunidades indígenes del Valle de Kamarata en el Parque Nacional Canaima, Venezuela. (2018)
  • Sustainable water initiative (SWI). Projecte destinat a proveir d'aigua potable per cuinar i beure a la comunitat amb un sistema de sanejament d'aigua i la capacitació i sensibilització de la comunitat amb tallers, tant a adults com a nens i nenes sobre higiene i tenir cura de l'aigua. (2018)
  • Millora de la comprensió lectora en Kiswahili a l'escola de Nairobi. Millorar l'aprenentatge i la comprensió dels escolars del Kiswahaili, llengua vehicular d'ensenyament, a través de tècniques innovadores d'aprenentatge. Aplicació per a tabletes d'aprenentatge mitjançant el joc lector de comprensió. (2018)
  • Valoració energètica i descontaminació solar d'aigües residuals en l'entorn de la indústria tèxtil al Marroc. Activitats de divulgació i demostració. Tractament d'aigües residuals industrials tèxtils, donada la seva toxicitat i que són un problema a les zones industrialitzades. Potenciar i divulgar la tecnologia de tractament solar d'aigües, permetent la valoració energètica gràcies a la transformació dels contaminants problemàtics en hidrogen, un producte de gran valor. (2018)
  • Gobernanza turística, efectiva y equilibrada de las comunidades locales: el caso del Refugio Nacional de Vila Silvestre Barra Colorado (RNVSBC). Conservar los ecosistemas mediante sistemas de manejo adaptativo, proteger hábitats de interés particular, promover el ecoturismo, educación ambiental y de investigación y favorecer el manejo sostenible de los Servicios ecosistémicos que contribuía al desarrollo socio económico de pobladores y comunidades del refugio. (2018)
  • GOMESI: projecte per al desenvolupament socioeconòmic de la dona rural ugandesa. (2018)
  • Avaluació i acompanyament d'alumnes locals del grau de nutrició a fer les seves pràctiques al centre de rehabilitació nutricional d'Ibo, Moçambic. Fer pràctiques al centre de recolzament nutricional d'Ibo amb una intervenció nutricional amb productes locals de primer i exitosa en tot el país. (2018)
  • Tallers educatius i pre-laborals destinats a adolescents amb risc d'exclusió social i educativa del Municipi de San Ramón, Nicaragua, en el marc del programa "Diviérteme y aprendo". Segona fase destinada a reforçar els rangs d'edats de 12 anys a 18 anys, donant als joves un acompanyament ajustat a la seva edat i necessitats, formació global i iniciació al món laboral a través de tallers de reforç educatiu i formació professional. (2018)

Any 2017

  • Sostenibilidad en la costa de Oaxaca: Agrotóxicos, Salud y Medio Ambiente. Es pretén conèixer com el model de producció agrícola intensiu en l'ús d'agrotòxics suposa un risc per a la salut de les famílies productores i de la seva comunitat, i com aquesta percepció del risc s'articula en discursos i pràctiques a favor de la sobirania alimentària i per al desenvolupament sostenible. (2017)
  • Imaginant noves històries de dones a través del kamishibai: projecte educatiu amb la Professional School d'Anantapur. Pretén contribuir a la reflexió crítica d'infants i joves promovent canvis en els valors, les actituds i els comportaments de la ciutadania per tal de construir un societat solidària amb les causes de desigualtat, pobresa i exclusió social. (2017)
  • Forma i forma't als campaments sahrauís. Aquest projecte consisteix en un intercanvi de coneixements entre estudiants de la Facultat d'Infermeria i de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia amb els professionals que treballen en l'àmbit a la Wilaia de Dakhla. (2017)
  • La comunitat maia de Popolá. Intervenció social davant de les amenaces al desenvolupament. És un projecte per enfortir i apoderar la posició de la comunitat davant de les amenaces del nou escenari polític que pretén atemptar contra el seu desenvolupament denegant subvencions per a infraestructures i serveis. El projecte consisteix en tallers i entrevistes, el resultat final és la redacció d'un llibre per donar veu a la població de Popolá. (2017)
  • Assecador solar per la sobirania alimentària. L'objectiu és donar vida als excedents de l'horta per poder allargar-ne la temporada d'ús (generant nous subproductes i comercialitzar-los). Es tracta de pal·liar la gana i l'exclusió social de les dones de l'Índia per assolir la sobirania alimentària i l'apoderament (Karnataka, Índia). (2017)
  • Revalorització dels paisatges ancestrals i planificació sostenible de l'ecoturisme comunitari indígena a la ribera del Niu Napo. (2017)
  • Àrees protegides i serveis ecosistèmics per al benestar humà i el desenvolupament local: el cas del departament d'Huila, (Colòmbia). El projecte se centra en l'anàlisi de la integració de les àrees protegides del departament d'Huila en el conjunt del sistema colombià i la determinació de propostes de línies d'acció per a la planificació, gestió i desenvolupament d'aquestes àrees. (2017)
  • Aprèn i comparteix als campaments sahrauís: projecte "Meliris" neix amb l'objectiu de crear un espai d'aprenentatge versàtil i extens basat en un sistema informàtic de baix cost. Inclou des de l'educació infantil fins a la universitària i està dissenyat perquè els usuaris tinguin el seu entorn personalitzat compartint equipament. També està dissenyat perquè no sigui necessari l'accés a internet, ja que els continguts estan descarregats prèviament. A més, compta amb una ràdio d'abast de 5 km. La proposta és apostar per un model recarregable que té un cost inicial més elevat però que aporta grans beneficis perquè evita a l'usuari dependre de les piles i talla d'arrel la gran problemàtica que representen pel que fa a la contaminació d'aigües (Wilaya de Dakhla). (2017)

Any 2016

  • ​​​​​​Desenvolupament d'una cambra de refrigeració amb emmagatzematge tèrmic amb materials de canvi de fase (PCM) per al procés de maduració de formatges produïts a molt petita escala, alimentada per un subsistema fotovoltaic optimitzat per a zones no connectades de Kenya (2016)
  • Consiguiendo sueños:creació d'un centre ocupacional i de formació especialitzada en el turisme sostenible, alternatiu i responsable i en l'hostaleria, per a joves d'entre 13 i 23 anys de la regió de Ceiba, Hondures (2016)
  • Petits Detalls: projecte educatiu amb l'orfenat de Mupenzi-Jinja, Uganda (2016)
  • Acció ludico-educativa per a la prevenció de situacions de risc socials a San Ramon, Matagalpa, Nicaragua (2016)
  • Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara (2016)
  • Conservació i maneig sostenible dels recursos del Desert de Tatacoa. Destinació turística emergent del Departament de Huila, Colòmbia (2016)
  • Totes necessitem refugi. Pisos tutelats per a refugiats a Grècia (2016)
  • Proposta d'educació alternativa basada en el lleure en una zona rural al Sud del Marroc  (2016)

Any 2015

  • Dones esculpint la realitat. Periodisme emancipador i multimèdia​ - Bolívia, RD del Congo i Indonèsia (2015)
  • "jugant i compartint, aprenem i convivim" Projecte educatiu de voluntariat a zones rurals del Marroc (2015)
  • Granja avícola descentralitzada per l'empoderament de les dones de les famílies amb menys recursos d'aldees del municipi de Touba M'bou. Senegal (2015)
  • Maestras del maiz: red de cooperación entre la academia y comunidades locales indígenas en el sector Zoogacho, Oaxaca, México (2015)
  • Construcción y puesta en marcha de un centro de capacitación en la aldea de Wampusirpi, en la Moskitia, Honduras (2015)
  • Pasteurización y enfriamiento para el prcesamineto a muy pequeña escala de leche y prodictos lácteos en una zona rural de Etiopía (2015)
  • Análisis técnico - económico de sistemas de refrigueración y tratamiento térmico con energía solar, aplicados a la producción de leche de granjas de pequeño tamaño y su posterior tratamiento en un centro de aacopio cooperativo y pequeña planta de procesamiento tipo, ubicados en una zona rural de Túnez. (2015)
  • Detecció de recursos turístics a partir de la potencialitat del paissatge en comunitats rurals de muntanya. Mèxic (2015)
  • Efecto de un programa de intervención educativa comunitaria de estilos de vida saludables sobre los marcadores de riesgo cardiovascular en escolares Tapachula (Chiapas) - Mèxic (2015)
  • Transición del estado nutricional, estado cognitivo y los hábitos de higiene de escolares en la zona urbana de una región andina. Cusco - Perú (2015)
  • Acció lúdico - educativa per a la prevenció de situacions de risc social en la població jove de San Ramon, Nicaragua (2015)

Any 2013

  • IX Trobada Taller de Formadors i Promotors de Salut de la Zona Nord de Chiapas - Mèxic (2013)
  • Desarrollo de una herramienta para el dimensionamiento de sistemas autónomos de refrigeración solar de bajo coste para la conservación de alimentos en zonas rurales - Índia (2013)
  • Turismo, Desarrollo y Sostenibilidad. Conflictos, Resistencias y Retos en la Comunidad de Pescadores de Mundaú, Trairi - Brasil (2013)
  • INCOS (Intervenció Comunitària de Salut) - Perú (2013)

Any 2012

  • Formació de formadors a Unizambeze i cooperació en aspectes mediambientals - Moçambic (2012)
  • Implementació d'un sistema d'informació geogràfica per la gestió integral del Valle de Vinyales - Cuba (2012)
  • El paper de les autoritats tradicionals com a mediadores en els processos de pau. Dotze anys de pau al reialme d'Oussouye - Senegal (2012)
  • Yaa Woto - Centre de Formació - Burkina Faso (2012 - 2013)
  • Suport en la creació d'un Sistema d'Informació Geogràfic (SIG) ambiental pel control de la qualitat ambiental de la província d'Orellana - Equador (2012)
  • Acompanyament i assistència jurídica a comunitats afectades pel conflicte miner al departament de Caldas - Colòmbia (2012)
  • Projecte d'higienització i prevenció d'infeccions nosocomials a l'Hospital de Touba - Senegal (2012)
  • BON-TLT. Built Our Nation - Taifa Letu Tujenge - República Democràtica del Congo (2012)
  • Segona Primavera - Líban (2012)
  • Estudi de viabilitat en la rehabilitació neurològica dels usuaris diagnosticats d'hemiplegia atesos a l'hospital provincial de Quelimane - Moçambic (2012)

Any 2011

  • Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara a Tindouf (2011-2013)
  • Segona fase del projecte de l'Hospital de Touba al Senegal realitzat amb la col·laboració entre el Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" i l'Hospital Joan XXIII (2011)
  • Elaboració d'una ordenança única de protecció ambiental per al Cantón de Francisco de Orellana - Equador (2011)
  • Enfortiment de la gestió pública ambiental a la província equatoriana d'Orellana - Equador (2011)
  • Col·laboració a la Clínica Comunitària de Chaculá a Guatemala (2011)
  • Projecte de recolzament puntual per a la intervenció familiar d'infants i adolescents immersos en situacions de conflicte a Iquitos - Perú (2011)

Any 2010

  • Dones indígenes, sobirania alimentària i sostenibilitat: participació-acció per a la transformació del medi rural a la Sierra Norte i costa Oaxaca - Mèxic (2010-2011)
  • Diagnòstic de l'activitat turística a Viñales (Cuba) i tendències del seu desenvolupament sostenible (2010-2011)
  • Projecte Hospital de Touba al Senegal realitzat amb la col·laboració entre el Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" i l'Hospital Joan XXIII (2010)
  • Recolzament jurídic ambiental a Perú (estiu 2010)
  • Suport en matèria de salut a l'"Asociación para la promoción y el desarrollo de la comunidad Ceiba" a Guatemala (estiu 2010)

Any 2009

  • Promoció integral de nens, nenes i adolescents treballadors a l'Amazònia peruana (2009)
  • Enfortiment i promoció de la salut a comunitats maies de Guatemala (2009)
  • Promoció integral infància i treball a l'Amazònia Peruana (2009)
  • Recolzament jurídic ambiental a l'Amazònia Equatoriana (2009)
  • Inventari de vies jurídiques per exigir danys ambientals (2009)
  • Recolzament jurídic a les comunitats Maya a Guatemala (2009)

Any 2008

  • Protecció de la qualitat de l'aire a l'Amazònia Equatoriana
  • Educació en valors a través de l'Esport
  • Implementació d'un SIG a Panamà
  • Projecte d'Enginyeria al Senegal

Any 2007

  • Projecte de millora de la sanitat a la població de Pojh, Índia

Any 2006

  • Projecte sobre drets humans a l'estat de Chiapas, Mèxic (2006-07)
  • Taller de comprensió lectora al Perú
  • Projecte Integrat d'Ortopèdia Infantil a Moçambic

Any 2005

  • Programa de beques a l'escola Quincho Barrilete, Nicaragua 
  • Projecte de salut a la zona nord de l'estat de Chiapas, Mèxic (2005-2012)

Any 2004

  • Estudi de salut pública a la població de Guerlé, Senegal (2004-06)
  • Projecte d'Enginyeria al Brasil 
  • Prevenció sanitària i nutrició al Brasil 

Any 2003

  • Projecte Sanitari al Brasil

Any 2000

  • Formació d'espanyol a la Universitat de Tuzla, Bòsnia-Hercegovina (2000-05)