saltar al contingut principal
Cercar
URV

Serveis digitals que us ofereix la URV

Com a estudiant de la Universitat Rovira i Virgili pots gaudir dels serveis que t'ofereix la URV, un cop t'hagis matriculat.

Per norma general, un cop formalitzada la primera matrícula dins a la Universitat, al cap de 24 hores podràs accedir a tots els teus serveis digitals (intranet, correu electrònic, Campus Virtual, revistes electròniques, xarxa sense fils, etc.), sempre que hagis acceptat la Normativa d’ús de les tecnologies d’informació i comunicació (TIC) de la URV.

INTRANET

Per disposar de tots els serveis digitals has d’accedir a la intranet. Per entrar-hi, has de seguir els passos següents:

→ | Dreceres | a Intranet

Cada estudiant rep un nom d’usuari únic i una contrasenya, que són els següents:

Accés nous estudiants

El nom d'usuari inicial és el teu NIF/NIE/passaport.

Exemple: 11111111-A

La clau d'accés inicial serà la data de naixement en format DD-MMM-AA.

Exemple: 02-MAI-78. El mes MMM pot ser (GEN, FEB, MAR, ABR, MAI, JUN, JUL, AGO, SET, OCT, NOV, DES). Recorda de posar els guions entre el dia, mes i any.

Accés estudiants ja matriculats altres cursos

El nom d'usuari i la clau d'accés són els que utilitzes per entrar als serveis digitals de la Universitat (intranet, correu electrònic, Campus Virtual, revistes electròniques, etc.).

Canvi Clau Accés

Una vegada hagis entrat a la intranet, podràs canviar la clau d’accés mitjançant l’enllaç que trobaràs a l’apartat Serveis de Xarxa → Canvi de la Clau d’accés.

Si no pots accedir a la intranet o no recordes la clau d'accés, segueix l'enllaç que trobaràs a la plana inicial de validació de la intranet per poder restaurar-la.

CORREU ELECTRÒNIC

Les comunicacions entre l’administració de la URV i els estudiants s'han de fer, sempre que sigui possible, a través de correu electrònic. En aquests casos, s'utilitza l’adreça del correu electrònic institucional que l’estudiant té assignada.

A través d’aquest correu també reps tota la informació institucional.

Pots accedir al Correu Electrònic mitjançant la URL https://virtual.urv.cat o també, des de la pàgina web de la URV |"Dreceres" | "Correu Electrònic".

Dins de la Intranet, pestanya de Office365 trobaràs també un accés directe al teu correu electrònic així com diferents manuals de configuració (ordinador, mòbil, tablet...) així com un apartat de preguntes freqüents.

El volum de les bústies està d’acord amb el perfil d’usuari.

CAMPUS VIRTUAL (Moodle)

El Campus Virtual (Moodle) de la URV és una plataforma en línia de suport a la docència i a l'aprenentatge en qualsevol modalitat: presencial, semipresencial i virtual. Paral·lelament també ofereix espais col·laboratius i de comunicació tant de l'àmbit de la docència com de la recerca o de la gestió.

Accés

Pots accedir al Campus Virtual mitjançant la URL: www.urv.cat/campusvirtual o també, des de la pàgina web de la Universitat: → DreceresCampus Virtual. T'hauràs d'identificar amb el teu nom d'usuari i contrasenya d'accés als serveis digitals URV.

App per a mòbil

L'aplicació del Moodle per a mòbils et permet estar al dia de tot el que passa a les assignatures que curses. Cada vegada que s'obre l'aplicació, els esdeveniments se sincronitzen amb el campus virtual.

També pots descarregar-te l'app oficial del Moodle per a Android, per a Apple o per a Windows Mobile al Google Play, a l'App Store o a l'Store de Microsoft respectivament. En la configuració de l'app has d'introduir el següent servidor: campusvirtual.urv.cat i després el teu usuari i contrasenya. Pots veure més informació sobre l'aplicació a http://bit.ly/AppMoodleURV.

Aula virtual

Un cop t'hagis validat, veuràs els enllaços per a accedir a l'aula virtual de cadascuna de les assignatures en les quals t'hagis matriculat i segons cada cas, els enllaços a altres espais als quals pots pertànyer, com l'espai de tutoria acadèmica, de contacte i treball amb el teu tutor, o de comunicació general de l'ensenyament matriculat, per exemple.

Dins de cada aula virtual d'assignatura, el docent, segons consideri adient, posarà a la teva disposició diferents recursos (enllaços, documentació, etc.), activitats (tests per realitzar en línia, tasques pel lliurament de treballs, etc.) i eines de comunicació (tauler d'avisos i notícies, fòrum per plantejar els teus dubtes, etc.)

Pot ser que hi hagi espais que apareguin com a "no disponibles per als estudiants" (nom de color gris) quan intentis accedir. Els espais de les assignatures estan inicialment tancats als estudiants i cada docent, quan considera adient, els obre per tal que hi puguis accedir.

Canvis de la informació personal

Durant el curs, qualsevol canvi de les teves dades personals i de matrícula es reflectirà a la plataforma al llarg de les 48 hores següents a la modificació.

Notificacions del Campus Virtual

La millor manera d'estar al dia de les novetats de les assignatures és a través del servei de notificacions de tramesa automàtica per a mòbils i tauletes digitals de l'app del Moodle.

Les notificacions són personalitzables: des del teu perfil d'usuari al campus virtual pots indicar si vols rebre notificacions dels missatges del tauler d'anuncis i notícies, de la missatgeria interna entre usuaris o sobre les activitats entregades i/o qualificades.

També pots activar o desactivar el fet de rebre aquestes notificacions a l'adreça de correu electrònic de la Universitat.

L'adreça de correu electrònic que figura al perfil del teu usuari al Campus Virtual és la institucional URV i no la pots canviar per una adreça particular. Per tant, totes les informacions i notificacions que docents i altres agents et lliurin des del Campus Virtual, t'arribaran a aquesta bústia, et recomanem que la consultis regularment.

Vídeo de presentació

A l'entrada del Campus Virtual, abans d'identificar-te, tens a la teva disposició un breu vídeo que et presenta el funcionament bàsic de la plataforma. Et recomanem la seva visualització.

Consultes i incidències

Els dubtes relacionats amb el desenvolupament de l'assignatura els has de plantejar als teus docents a través del fòrum de dubtes de l'aula virtual, presencialment o per altres mitjans que ells mateixos et proposin.

Qualsevol incidència o dubte relacionat amb l'ús de la plataforma ens la pots adreçar a través d'un correu electrònic a suport.campusvirtual(ELIMINAR)@urv.cat.

SECRETARIA VIRTUAL

A través d’aquesta informació podràs consultar diferents estats del teu expedient.

Per accedir has de seguir la ruta següent:

  1. Accedir a la intranet
  2. Secretaria Virtual

Consulta de l'expedient acadèmic
Pots conèixer el desenvolupament del teu expedient en relació amb el pla d'estudis i la teva situació acadèmica, incloent-hi les qualificacions obtingudes.

Consulta de l'expedient econòmic
Permet consultar els rebuts i els moviments relacionats amb l'estat econòmic de la teva matrícula, si tens dret d'exempció de preus de matrícula o l'estat de la beca de règim general.

Els meus rebuts
Permet imprimir el resguard de matrícula, gestionar i pagar els rebuts de matrícula i de taxes o pagar amb targeta.

Consulta de dades personals
Has de consultar i revisar la informació que consta al teu expedient i, si hi trobes alguna errada, comunicar-la a la secretaria de centre/campus mitjançant el tràmit "Canvi de dades identificatives i personals de l'expedient".

Consulta dia i hora de la matrícula
Pots consultar el dia i la franja horària assignada per formalitzar la matrícula.

Consulta si estàs en condicions de sol·licitar el títol
En cas afirmatiu, pots sol·licitar l'expedició del títol, un cop revisades altres dades necessàries. En cas que no compleixis les condicions, te n'informarem i te'n direm el motiu.

Consulta l'estat de tramitació de títol
Pots conèixer en quin punt es troba la teva sol·licitud de títol.

CARNET UNIVERSITARI

En aquesta plana trobaràs tota la informació sobre el carnet universitari.

TRÀMITS ADMINISTRATIUS

A la web hi ha tots els procediments, terminis i models de sol·licitud que et poden fer falta en algun moment de la teva estada a la Universitat. En cadascun d'ells es concreta el procediment i sistema de presentació de la sol·licitud.

Des de la Intranet, a l'apartat de TRAMITS també podràs accedir als:

  • Tràmits administratius: on hi trobaràs tots els procediments.
  • Tràmits en línia:  que ofereix la possibilitat de gestionar en línia alguns tràmits i el registre en línia de totes les sol·licituds.

Per a determinats procediments les resolucions es notifiquen preferentment mitjançant la notificació electrònica.