saltar al contingut principal
Cercar
URV

Eleccions de representants al Claustre Universitari: informació general

El Claustre Universitari és el màxim òrgan de representació de la comunitat universitària.

El Claustre Universitari, d'acord amb l'Estatut de la URV, es renova cada sis anys, llevat dels representants dels estudiants, que es renoven cada dos anys, sense perjudici de la possibilitat de fer eleccions parcials per cobrir les vacants.

Les eleccions parcials per cobrir vacants de representants dels estudiants al Claustre Universitari s'han de convocar obligatòriament els anys que no hi hagi eleccions generals. Tant les eleccions generals com les parcials s'han de realitzar amb anterioritat al primer Claustre Universitari del curs acadèmic.

Composició

El Claustre està constituït pel rector o rectora, que el convoca; el secretari o secretària general, el gerent o gerenta i un màxim de dos-cents membres més, d'acord amb la distribució següent:

  1. Els membres de l'Equip de Govern no previstos en el paràgraf anterior.
  2. Els degans i els directors d'escola.
  3. Els directors de departament.
  4. El director o directora de l'Escola de Doctorat.
  5. Els directors d'instituts universitaris de recerca propis.
  6. Una representació del personal acadèmic que, sumada a les persones esmentades en els apartats 1 a 5, completi el nombre de 124 membres del personal acadèmic, repartits de manera proporcional al nombre de membres del personal acadèmic equivalents a jornada completa de cada departament, tenint en compte que el nombre de personal docent i investigador doctor amb vinculació permanent a la Universitat ha de representar la majoria del nombre total dels membres del Claustre. Aquesta representació ha de ser elegida pels membres del personal acadèmic de cada departament i entre aquest departament, d'acord amb el nombre i la distribució d'escons que estableixi el Consell de Govern.
  7. Cinquanta-dos estudiants, dels quals quaranta-nou han de ser representants de l'estudiantat de grau i màster, repartits proporcionalment al nombre d'estudiants de cada facultat o escola, elegits pel col·lectiu d'estudiants de grau i màster de cada facultat i escola i entre aquest col·lectiu, i tres han de ser representants de l'estudiantat de doctorat, elegits per aquest col·lectiu i entre aquest col·lectiu. En cas que no hi hagi prou candidats per cobrir els escons de representants d'estudiants de qualsevol ensenyament de grau, màster o doctorat, la Comissió Electoral General ha d'assignar els escons vacants als candidats més votats de la mateixa agrupació, independentment de l'ensenyament al qual pertanyin, que no hagin obtingut un escó.
  8. Vint-i-quatre membres del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis, repartits entre personal funcionari i personal laboral de manera proporcional al nombre de membres de cada col·lectiu, elegits conjuntament pel col·lectiu del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis i entre aquest col·lectiu.

Competències

a) Aprovar i modificar l'Estatut de la Universitat, d'acord amb la legislació vigent.

b) Aprovar el reglament general de les facultats, escoles, departaments i altres estructures.

c) Elegir els representants dels diversos col·lectius de la comunitat universitària en els òrgans de govern.

d) Elegir i, si escau, revocar el síndic o síndica de greuges i rebre'n un informe anual.

e) Establir les línies generals d'actuació de la Universitat i proposar iniciatives a l'Equip de Govern o al Consell de Govern.

f) Vetllar per la qualitat institucional de la Universitat i aprovar la política de qualitat institucional.

g) Debatre sobre aspectes de funcionament de la Universitat, emetre declaracions institucionals i pronunciar-se respecte a les qüestions sotmeses a la seva consideració pel rector o rectora o incloses en l'ordre del dia a petició d'almenys el 15 % dels claustrals.

h) Rebre l'informe anual del rector o rectora, que ha d'incloure un resum de l'activitat docent i investigadora i dels comptes anuals. El resum dels comptes anuals ha de contenir el pressupost consolidat amb les entitats en què la Universitat Rovira i Virgili participa.

i) Fer un seguiment de la gestió dels òrgans de govern de la Universitat formulant preguntes a destinataris concrets sobre qüestions de la seva competència.

j) Redactar, aprovar i reformar el seu reglament.

k) Vetllar pel compliment d'aquest estatut.

l) Crear les comissions que consideri oportunes i fixar-ne la composició.

m) Convocar, amb caràcter extraordinari, eleccions a rector o rectora a iniciativa d'un terç dels membres del Claustre, d'acord amb el procediment regulat en la normativa vigent.

n) Totes les altres que la legislació vigent, aquest estatut i les normes que el desenvolupin li atribueix