El Reglament de l'Arxiu de la Universitat Rovira i Virgili va ser aprovat pel Consell de Govern de la Universitat Rovira i Virgili el 28 d'abril de 2014, amb l’objectiu de regular la gestió de documents i determinar el funcionament de l'Arxiu de la URV.
Té la finalitat de donar compliment a la legislació vigent sobre documents i arxius públics, establir les mesures que permetin preservar el patrimoni documental de la URV i posar a disposició de tota la comunitat universitària i de la ciutadania en general la documentació amb les garanties legalment establertes.
Aquest Reglament estableix els mecanismes corresponents a les diferents fases de la vida dels documents, la seva custòdia, l'avaluació i l'accés a la documentació, d'acord amb les normes i els procediments aprovats per la URV.
La Política de gestió documental de la URV va ser aprovada pel Consell de Govern de la Universitat Rovira i Virgili el 27 de juny de 2023, amb l’objectiu d’establir uns criteris homogenis en l’ús, la gestió i la conservació de la documentació electrònica i en paper.
La seva finalitat principal és assegurar que els documents i expedients es mantinguin auntèntics, fiables, íntegres i disponibles com a informació fefaent i evidència de suport a les funcions i activitats de la Universitat al llarg del temps.
Aquesta Política estableix els principis de la gestió documental, l’atribució de responsabilitats, el cicle de vida de la documentaicó electrònica, els processos de gestió documental i els instruments arxivístics de la URV.