Càtedra d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona Alcalde Pere Lloret

En el sí del Centre d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT) funciona la Càtedra d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona Alcalde Pere Lloret. El 2007 es va crear la primera Càtedra dedicada al Dret Ambiental, un projecte que va implicar l'Ajuntament de Tarragona, l'Empresa Municipal Mixta d'Aigües de Tarragona (EMATSA), l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) i la Universitat Rovira i Virgili (URV). L'any 2010 s'hi va afegir el Servei Municipal d'Habitatge i Actuaciones Urbanes SA (SMHAUSA). Responia a una llarga trajectòria de col·laboració entre l'Ajuntament de Tarragona i la Facultat de Ciències Jurídiques i el Departament de Dret Públic de la Universitat Rovira i Virgili en l'àmbit del dret ambiental i representava la institucionalització d'aquesta cooperació. Aquella etapa va durar sis anys, fins al 2012.

El 2017, un nou Conveni de col·laboració entre la URV i l'Ajuntament de Barcelona va posar en marxa la nova Càtedra d'Estudis de Dret Ambiental de Tarragona Alcalde Pere Lloret. Duu el nom de Pere Lloret, com a insigne jurista i alcalde tarragoní que fou, a fi de reconèixer la seva defensa dels principis democràtics i dels valors humans en el govern de la ciutat de Tarragona. Els objectius de la Càtedra són la generació i la socialització del coneixement en l'àmbit del dret ambiental i, en particular, en el món de la gestió i l'administració locals.

Partners

Ajuntament de Tarragona    Empresa Municipal Mixta d'Aigües de Tarragona, S.A.   Home - La Canonja   SMHAUSA ' Servei Municipal de l'Habitatge a Tarragona