saltar al contingut principal
Cercar
URV

Ajuts Programa DRAC


Atorgar ajuts per promoure la mobilitat dels estudiants i del personal universitari (PTGAS i PDI).
En el cas dels estudiants, assistir a cursos, seminaris, estades de recerca o altres activitats de la Xarxa Vives o de les universitats participants en el programa DRAC. 
En el cas del personal universitari (PTGAS i PDI), realitzar estades en serveis, oficines o laboratoris iguals o similars al propi o participar en jornades o reunions relacionades amb el lloc de treball, així com per a impartir docència en català o participar en projectes de difusió del català a les universitats participants en el programa DRAC. 

Bases de la convocatòria d’ajuts DRAC a la mobilitat de la Xarxa Vives d’Universitats. Curs 2025-2026

Característiques de l’ajut

L'ajut cobreix les despeses d'allotjament, inscripció i desplaçament de mobilitats físiques, fins un màxim establert en la convocatòria.

S'ha de presentar el justificant de pagament de totes les despeses relacionades amb l'activitat.

Per a activitats amb reconeixement acadèmic o recerca es pagaran els imports íntegres dels ajuts. En cas contrari, l'import total de la beca estarà subjecte a IRPF/IRNR. 

Com participar-hi?

El període de presentació de sol·licituds es manté obert al llarg de tot el curs acadèmic.

  • Les sol·licituds han de presentar-se dins del termini de presentación de sol·licituds (28 de febrer 2025 i 15 de setembre 2025) i sempre abans de la data de realització de l’activitat, amb independència que la resolució es realitzi amb posterioritat a l’activitat.
  • En el cas de màsters interuniversitaris, caldrà persentar la sol·licitud a la universitat en què l'estudiant estigui matriculat  (amb independència de que sigui o no la universitat coordinadora del màster)
  • En cap cas s’admeten sol·licituds per a activitats ja realitzades.
  • Es podrà admetre més d'una sol·licitud per convocatòria/persona sol·licitant. 

SOL·LICITUD

Les sol·licituds s'hauran de presentar en línia, d'acord amb el formulari "Mobilitat Programa DRAC 2025/26" a través del Portal de Mobilitat. La documentació : 

Resolucions

  • Primera resolució (març 2026)
  • Segona resolució (octubre 2026)

Abonament dels ajuts

Forma de pagament: 

La persona beneficiària cobrarà l'ajut provinent del programa DRAC en un únic pagament de l'import total, el qual serà la suma dels imports corresponents als diferents conceptes elegibles justificats per la persona beneficiària i fins al màxim establert.

Durant els períodes de tancament de la universitat, els pagaments que no hagin pogut ser tramesos amb anterioritat al tancament es realitzaran en el següent lot de pagaments.

Condicions per rebre el pagament 

Un cop s'hagi publicat la resolució de la sol·licitud corresponent, el Centre Internacional contactarà amb cada participant per tal de donar les indicacions per fer tots els tràmits de la mobilitat:

Només els estudiants:

Els estudiants als quals s'ha assignat un ajut han d'omplir el formulari "Comunicació dades bancàries i de contacte" disponible al Portal Mobilitat d'Estudiants.

En aquest formulari cal adjuntar els següents documents:

  • Còpia del DNI/NIE vigent durant la mobilitat (arxiu pdf).
  • Còpia de la primera pàgina del compte corrent a nom de l'estudiant o document de titularitat on hi aparegui: el nom de l'estudiant, el número de compte corrent, el número IBAN i el swift code de l'oficina bancària (arxiu pdf).
  • Certificat de residència fiscal: si una persona física no és resident fiscal a Espanya ho ha d'acreditar mitjançant el certificat de residència fiscal del seu país. Si no es disposa d'aquest document en el moment d'omplir el formulari es pot entregar a posteriori per correu electrònic a economy.icenter@urv.cat.
Tots els sol·licitants amb una resolució favorable (Estudiants i Personal):

Cal fer arribar a través del formulari de TRÀMITS DESPRÉS DE LA MOBILITAT (disponible al Portal de Mobilitat), la següent documentació:

  1. Certificat d'Estada, on s'especifiquen les dates reals d'inici i finalització del període de mobilitat. Aquest document ha de tenir signatures, dates i segells de la institució de destinació.

  2. Justificants econòmics
    • Justificant d'inscripció, si s'escau.
    • Justificant d'allotjament, si s'escau.
    • Justificant de desplaçament, si s'escau.

Aquesta documentació s'ha de presentar en el termini màxim d'un (1) mes a comptar des de la data de resolució de la sol·licitud.

La no presentació de la documentació dins el termini establert comportarà la denegació del pagament de l'ajut i es podrà reassignar a un altre candidat en llista d'espera, si escau. La presentació de la documentació esmentada en aquest apartat es considera imprescindible per beneficiar-se de l'ajut.

Documentació complementària