Màster universitari en Enginyeria Computacional i Matemàtica - 1a edició
Experiències
Carlos Monteagudo Mañas
Espanya
Màster interuniversitari en Enginyeria Computacional i Matemàtica
Enginyer d'R+D a ToolChefs LTD, empresa londinenca que desenvolupa un sistema de simulació de multituds. És a dir, un sistema per reproduir en 3D el comportament de milers d'agents (humans, criatures, etc.) en entorns virtuals. Es tracta d'un programari que permet construir, per exemple, plans de pel·lícules que representen batalles amb exèrcits multitudinaris o similars. Aquest sistema, anomenat atoms Crowd (per a efectes visuals i animació) i atoms Realtime (per a videojocs), es comercialitza i es distribueix a empreses de diferents països que treballen en la indústria dels efectes visuals i dels videojocs.
“Totes dues disciplines, les matemàtiques i la computació, es complementen i m'han estat útils a l'hora de fer el treball com a enginyer de programari. Per ser capaços de dissenyar i implementar sistemes que resolguin aquests problemes d'una manera eficient i integrable en un entorn de producció audiovisual, cal estudiar i comprendre models matemàtics complexos i després implementar-los amb les tècniques de computació adequades per aconseguir un producte usable. Per això, veig molt encertada la combinació d'ambdues disciplines en un entorn de recerca i desenvolupament per a gràfics. Els efectes visuals que veiem al cinema avui dia són possibles gràcies a la feina espectacular d'artistes i professionals del 3D, la qual al seu torn és possible, en última instància, gràcies a matemàtics i enginyers que desenvolupen noves i millors solucions de programari innovant constantment.”Entrevista completa

María Elena Montesdeoca
Equador
Màster interuniversitari en Enginyeria Computacional i Matemàtica
Gerent d'una empresa pública encarregada d'operar i mantenir centrals de generació tèrmica
“Les destreses apreses en el màster m'han ajudat a fer anàlisis de millores i optimització de processos i costos. A més, la combinació de les disciplines de la computació i les matemàtiques és una decisió excel·lent, ja que aquestes dues disciplines es complementen en aquesta època de transformació digital i de gran magnitud de dades, en què les matemàtiques ens permeten plantejar els procediments i la computació ens brinda la facilitat de processar de forma àgil la informació.”