saltar al contingut principal
Cercar
URV

Anul·lació de matrícula per no haver obtingut el visat

  • CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada, amb la consegüent pèrdua dels drets d’avaluació, de la condició de doctorand o doctoranda i dels beneficis que aquest estatus comporta.

 Curs d'aplicació: 2025-26

 

Tràmits de la sol·licitud

Qui

La persona interessada o la persona autoritzadaamb identificació prèvia.

On

Presentant la sol·licitud a través dels tràmits en línia de la URV o el registre electrònic de la URV.

Quan

  • Des del dia en què s'hagi formalitzat la matrícula fins al 15 de juny de 2026.

Com

Presentant la documentació següent:

                                       

 

Resolució de la sol·licitud

Qui

El/La responsable de la secretaria.

Quan

Sempre que sigui possible, dins els 5 dies hàbils després d'haver presentat la sol·licitud i la documentació completa, si escau.

Com

  • Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si escau, s'actualitzarà l'expedient del de doctorand o doctoranda.

  • Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.

Efectes econòmics

  • L'anul·lació de la matrícula comporta la devolució de l'import corresponent a la tutela acadèmica i complements de formació, si escau.
  • Si no s'abonen els rebuts que correspongui en els terminis establerts, la Universitat pot fer efectiva l'anul·lació d'ofici, però els rebuts quedaran pendents de pagar i el doctorand o doctoranda no es podrà matricular en cap ensenyament de la URV si prèviament no regularitza la seva situació. El decret de preus públics estableix també aquesta restricció per a matricular-se a una altra universitat catalana. Mentre el doctorand o doctoranda no pagui l'import del/s rebut/s pendents, tampoc no se li podran expedir certificats, expedients acadèmics ni altres títols.

Observacions

  •  L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça i el cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula efectuada.

    • Als doctorands de nou accés que estiguin al corrent de pagament se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula. Per iniciar els mateixos estudis, caldrà que novament facin la preinscripció oficial. Aquí pots consultar la informació.

    • La resta de doctorands, sempre que estiguin al corrent de pagament, per continuar els mateixos estudis, hauran de sol·licitar poder reprendre estudis durant el curs acadèmic següent al de l'anul·lació. Passat un curs acadèmic de l'anul·lació, causaran baixa definitiva en el programa de doctorat i ja no s'hi podran incorporar. Si volen continuar els estudis de doctorat més endavant, caldrà que es preinscriguin a un altre programa de doctorat.

  • Si el doctorand és sol·licitant o gaudeix d'un contracte de personal investigador en formació, beca o ajut, la secretaria ho haurà de comunicar al Servei de Gestió Acadèmica.

 En cas de discrepància entre les traduccions, preval el redactat de la versió en català