Durada dels estudis: canvi de dedicació a TC / TP o l'inrevés

• CONCEPTE: La dedicació dels estudis de doctorat pot ser a temps complet o a temps parcial. Si no hi ha cap motiu justificatiu d’haver de seguir la dedicació a temps complet (tenir una beca o ajut la convocatòria del qual així ho estableixi, haver d’obtenir el visat, etc.), és recomanable seguir-los a temps parcial, ja que es disposa d’un termini més ampli per poder dipositar la tesi doctoral.

Tràmit administratiu

Qui

El doctorand o la doctoranda matriculat, o persona autoritzada amb una identificació prèvia.

No poden sol·licitar la dedicació a temps parcial aquells doctorands que siguin beneficiaris d'una beca o ajut la convocatòria del qual estableixi que la durada dels estudis ha de ser a temps complet.

A través dels tràmits en línia de la intranet de la URV.

Si els doctorands no tenen accés als tràmits en línia, poden presentar la sol·licitud al Registre General de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels registres auxiliars.

Quan

En qualsevol moment durant el curs acadèmic, però sempre abans dels tres mesos anteriors a la data límit en què el doctorand o doctoranda ha de dipositar la tesi. El doctorand o doctoranda pot consultar aquesta data límit al SAD.

Com

Presentant la sol·licitud adreçada al president o presidenta de la comissió acadèmica del programa de doctorat.

Cost

La sol·licitud d’aquest tràmit no té cap cost.

Observacions

• La secretaria de gestió acadèmica de campus/centre ha de trametre la sol·licitud a la comissió acadèmica corresponent.
  • Els doctorands que durant el període ordinari d'elaboració de la tesi, previ a les pròrrogues, han estat matriculats, com a mínim, un curs acadèmic amb dedicació a temps parcial tindran 5 anys per dipositar la tesi a partir de la data de la primera matrícula.

Resolució de la sol·licitud

Qui

La comissió acadèmica del programa de doctorat corresponent.

Quan

En el moment en què es requereixi.

Com

• La comissió acadèmica valora la sol·licitud i, si escau, l’accepta, signa la sol·licitud electrònicament i la tramita per correu electrònic a la secretaria de gestió acadèmica del campus/centre.
  • La secretaria de gestió acadèmica de campus/centre actualitza les dades a l’expedient i trasllada la resolució corresponent, mitjançant notificació electrònica, a la persona interessada. Ha d’enviar una còpia d’aquesta resolució a l’Escola de Doctorat i a la secretaria del departament corresponent.

Observacions

• Si el canvi de dedicació (de TC a TP) se sol·licita durant la primera pròrroga, serà de dos anys, però no es recalcularà el termini anterior a la pròrroga, que continuarà sent de tres anys.
  • No es pot sol·licitar el canvi de dedicació (de TC a TP) durant la segona pròrroga, perquè no té cap efecte en el còmput del càlcul de la permanència.
  • La vigència de la resolució es manté durant els estudis
  • El doctorand o doctoranda ha de mantenir el vincle administratiu amb la URV mitjançant la matrícula anual fins al moment en què dipositi la tesi doctoral i en realitzi la defensa corresponent.