saltar al contingut principal
Cercar
URV

Preguntes freqüents


Per a estudiants i personal sortint de la URV

Per a estudiants i personal entrant a la URV

Per a estudiants de mobilitat sortint de la URV

Preguntes generals

He estat admès per la universitat de destí per fer una mobilitat, però tinc dubtes sobre els tràmits que he de realitzar a partir d'ara.

Et recomanem que realitzis tots els tràmits per fer la teva mobilitat de la manera prevista: obtenir l'admissió a la Universitat de destí, elaborar el Learning o Training Agreement i realitzar la resta de tràmits inicials obligatoris que s'indiquin a la convocatòria.

En relació amb els possibles costos en què puguis incórrer per preparar la teva mobilitat, et recomanem màxima prudència abans de realitzar cap pagament (allotjament, visats, vols) perquè no hi ha garanties de reemborsament de les despeses que facis si posteriorment decideixes o no pots fer la mobilitat.

Quins tràmits he de fer per poder viatjar?

Hauràs de mirar la informació oficial actualitzada sobre entrada d'estrangers segons la teva destinació, i també pots trobar informació útil a la web del Ministerio de Asuntos Exteriores.

Vull anar a una universitat que no apareix a la llista de convenis. Què he de fer?

Si no apareix a la llista és perquè no té conveni amb la URV i, per tant, no podem garantir que puguis anar a aquesta institució. Tanmateix, estem oberts a obrir convenis amb altres universitats, sempre que s'ajustin als criteris d'afinitat institucional i acadèmica. Si aquest és el teu cas, consulta amb el Centre Internacional per a més informació, veure els terminis i com es pot fer.

Qui em pot ajudar a trobar una empresa per fer les pràctiques?

És la teva responsabilitat trobar una empresa per fer les pràctiques. No obstant això, pots consultar-ho amb el teu coordinador de mobilitat i a les següents webs del Centre Internacional.

Quan rebré el pagament de la meva beca de mobilitat?

El pagament dels diferenta ajuts de mobilitat es fa habitualment en dos terminis: el primer, abans de començar l’estada, sempre que s’hagi presentat la documentació necessària; i el segon i últim pagament, quan tornes a la URV i finalitzis els tràmits obligatoris finals del programa. En el cas del pagament de la beca Santander Erasmus es paga en un únic pagament abans de l'inici de la mobilitat. En tots els casos cal haver complert tots els tràmitsque marca la convocatòria corresponent.

Com puc saber quin és l’import de la meva beca?

Pots consultar-ho a l'apartat de finançament de la pàgina web de la convocatòria. Cal tenir en compte que els imports s'acutalitzen cada any i que depenen de la disponibilitat de fons.

Quines serien les conseqüències econòmiques si tornés abans de la previsió de finalització teòrica del meu període d'intercanvi?

Dependrà del tipus d'intercanvi i de la durada del període realitzat a l'estranger.

Si la interrupció està degudament justificada, pots rebre l’import corresponent al període d'estada real al país d'acollida.

Recorda que, en qualsevol cas, has d'enviar el certificat d'estada corresponent per justificar-ho. Així mateix, et recomanem que mantinguis també els comprovants del vol/tren o altres documents que demostrin que has realitzat el desplaçament, en cas que se't requereixin.

Tinc assignada una estada de mobilitat per al proper curs i la universitat de destí encara no m'ha contactat. Què he de fer?

Les nominacions a les universitat s’envien entre març i maig, al juny en cas del programa SICUE. Si al mes de maig encara no tens cap notícia de la teva universitat d’acollida, has d'informar el Centre Internacional de manera immediata perquè pugui comprovar quin és l'estat de la teva nominació a la universitat de destí.

Què passaria si no puc arribar a temps per a l'inici del semestre a la universitat de destí?

Has d'informar a la universitat de destí i preguntar si és possible iniciar el semestre en una altra data. Assegura’t que el Centre Internacional coneix exactament les dates d’inici i final previstes de la teva estada.

En el cas que no sigui possible realitzar la meva estada de mobilitat el primer semestre, la puc posposar per al segon semestre? 

Sí, sempre i quan tinguis la confirmació de la universitat de destí i del teu coordinador de mobilitat de la URV. Cal informar d'aquest canvi al Centre Internacional a través del Full d'incidències signat per tu i pels dos coordinadors de mobilitat​​​​​​.

Què he de fer si vull renunciar a la meva estada de mobilitat? 

Has d’omplir el aquest formulari especificant el motiu.

Què passa si suspenc alguna assignatura a la universitat de destinació?

T'hauràs de presentar a la segona convocatòria a la universitat de destinació, o repetir a la URV els crèdits que no se t'hagin pogut convalidar.

Com es fa la convalidació de crèdits?

Una vegada hagis obtingut el certificat de notes (transcript of records) de la universitat en la qual has fet l'estada, i seguint el que s'hagi acordat en el Learning Agreement o el Training Agreement, el teu coordinador de mobilitat les incorporarà al teu expedient acadèmic de la URV.

A qui haig d'acudir si tinc dubtes o un problema durant la meva estada?

  • Dubtes acadèmics (canvis d'assignatures, convalidacions...): al coordinador acadèmic de mobilitat internacional de la teva facultat a la URV.
  • Dubtes sobre el pagament de la beca, contacte amb la universitat de destinació, la plataforma OLA (Online Learning Agreement), o tràmits: amb el Centre Internacional a mobility.out@urv.cat
  • Altres dubtes logístics (allotjament, calendari de classes, horari a la universitat de destinació, etc.): la majoria de dubtes te'ls poden resoldre a l'Oficina de Relacions Internacionals de la universitat d'acollida, o a la seva pròpia web.
  • Dubtes sobre immigració: a la mateixa universitat de destí, o a la web de l'ambaixada o del consolat espanyol del país en què et trobes. 

Com puc buscar allotjament al país de destinació?

La universitat d'acollida és qui t'ha d'informar sobre les possibilitats d'allotjament al país de destinació. És possible que t'ofereixin plaça en una residència universitària; no obstant això, és responsabilitat teva contactar-hi per solucionar qualsevol dubte, reservar una plaça, o trobar allotjament.

He de pagar matrícula a la universitat d'acollida?

No. Els acords d'intercanvi de mobilitat internacional eximeixen del pagament de matrícula a la universitat de destinació. Per tant, el pagament de la matrícula el fas a la URV, com si d'un curs més es tractés. Algunes universitats poden sol·licitar el pagament d'una taxa simbòlica per obertura d'expedient o ús de material delicat, així com per seguir cursos d'idiomes.

Tingues en compte que hi ha certs convenis de caràcter específic, com les escoles d'estiu o les dobles titulacions, en els quals sí que es paguen taxes acadèmiques a la universitat de destí.

Puc ampliar el període de l'estada?

Sí, és possible sempre que el programa de mobilitat ho permeti i segons el temps que hagis fet de mobilitat. Consulta aquesta possibilitat a la universitat d'acollida i al coordinador de mobilitat de la URV, després has d'informar al Centre Internacional.

Pràctiques internacionals

No puc fer l'acceptació/rebutjar de la plaça a través de l'Espai de l'estudiant de mobilitat.

Envia'ns un correu electrònic a mobility.internship@urv.cat dient si acceptes o rebutges la plaça assiganda, que podràs consultar a la Resolució provisional de la convocatòria.

Puc fer una estada de pràctiques si no he participat a la convocatòria que correspon?

Sí, cal que omplis el següent formulari online: Estades internacionals per estudiants URV (fora de convocatòria), adjuntant el document IC-5: aquest document te l'ha de signar l'empresa de destí, el coordinador de pràctiques de la URV i el degà o director del teu centre. Segueix les instruccions d’aquest  que trobaràs en aquest enllaç.

Qui busca l'empresa d'acollida i gestiona l'admissió?

És l'estudiant qui ha de buscar l'empresa o institució on realitzar les pràctiques, així com de la tramesa de la documentació que us puguin exigir. Pots demanar assessorament a la persona responsable de pràctiques del teu centre o al teu coordinador de mobilitat. Consulta aquí informació sobre ofertes i programes disponibles o també empreses on han acollit companys/es en anys anteriors.

Puc rebre una compensació econòmica per les tasques que desenvoluparé?

Sí, però no és obligatori, encara que l'empresa pot considerar alguna ajuda addicional en concepte de gratificació, abonaments de transport, de menjar, descomptes en allotjament, etc. Aquest ajut és compatible amb la beca Erasmus.

He fet l'acceptació i no veig que la meva sol·licitud hagi canviat d'estat

Espera a què es gestioni la teva acceptació. Si continues veient que no ha canviat l'estat d'Acceptat a Confirmat, envia un correu electrònic a mobilityinternship@urv.cat comentant el teu cas.

Em facilitarà allotjament l’empresa d’acollida?

L'empresa no està obligada a facilitar-te allotjament. No obstant això, algunes empreses solen proporcionar informació, i, en alguns casos, ofereixen fins i tot places en les seves pròpies residències, pel que és aconsellable que et posis en contacte amb el responsable de gestió de pràctiques de l'empresa.

S'ha de pagar alguna cosa a l'empresa d'acollida?

No, no hauries per què pagar per realitzar les pràctiques. De totes maneres, hauries de consultar amb l'empresa d'acollida abans de la teva estada, per si demana alguna
quantitat per assegurança addicional, allotjament, etc.

Puc ampliar el període de l'estada?

Sí, la durada de la mobilitat ha de ser d'un mínim de 2 mesos i d'un màxim de 12 mesos (mai més enllà del 30 de setembre del curs següent).

Per sol∙licitar l'ampliació ens has de fer arribar a mobility.internship@urv.cat el formulari Full Incidències (Erasmus) abans de la finalització de l'estada prevista.

Quin finançament puc obtenir?

Si has participat en la convocatòria de mobilitat corresponent, pots optar al finançament d'Erasmus+ o Aurora. També pots complementar aquesta ajuda amb altres convocatòries de beques que es van convocant. Per més informació i estar al dia de les beques disponibles, entra a l'apartat Finançament de convocatòria de mobilitat de pràctiques.

M'han informat que se m'ha concedit una plaça de mobilitat, com faig l'acceptació?

Entra a l'aplicatiu d'Acceptació online, segueix els passos indicats i puja la documentació sol·licitada: còpia del DNI/NIE en vigència per les dues cares i còpia de la primer pàgina de la llibreta bancària.

Puc renunciar a fer la mobilitat?

Si t'ha sorgit qualsevol inconvenient i has de renunciar a la teva plaça de mobilitat de pràctiques, has d'omplir el aquest formulari especificant el motiu.

Per al personal sortint de la URV:

Preguntes generals

He d'assistir a una conferència. Puc demanar una beca de mobilitat?

No, les conferències no són un tipus de mobilitat elegible.

Quin és el mínim d'hores en una estada de mobilitat per docència (Erasmus+ STA)?

El programa Erasmus+ estipula un mínim de 8h mínim de docència per setmana. En cas de mobilitats combinades: docència i formació, el mínim es redueix a la meitat, 4h.

Puc anar a fer una estada de docència a qualsevol institució?

Les estades de docència només es poden fer en institucions amb les quals hi hagin un conveni de mobilitat previ.

No trobo el model del Conveni de subvenció, on el puc trobar?

El conveni de subvenció te l'enviarà el Centre Internacional un hagis tramitat la documentació requerida abans de la mobilitat i aquesta hagi estat validada.

Per què no he rebut el total de la beca que surt al Conveni de subvenció?

Tots els ajuts de mobilitat per a personal de la URV estan subjectes a IRPF/IRNR. El tipus d'IRPF vigent actualment pel personal de la URV serà el mateix que s'aplica a la nòmina. La quantitat que surt al conveni de subvenció és en brut i la quantitat ingressada és descomptant l'IRPF.

Quan he de començar a fer els preparatius per a una mobilitat?

Es recomana que entre la sol·licitud de mobilitat i les dates de la mobilitat prevista hi hagi com a mínim dos mesos, tot i que l'escenari ideal serien tres mesos. Les sol·licituds es resolen un cop al mes i se resolen totes les sol·licituds presentades el mes anterior. Un cop hi ha la resolució definitiva, haureu de penjar tota la documentació requerida al campus virtual. A vegades aquesta documentació sol tardar un temps a aconseguir-se o s'ha d'esmenar. També es recomanable començar a mirar la documentació necessària per a la mobilitat abans de la resolució definitiva.

Vull assistir a una conferència i voldria demanar l’ajut de mobilitat, podria demanar-ho?

Les estades podran consistir en l'assistència a Erasmus+ Staff Weeks, International Weeks, Staff Shadowing Programmes (períodes d'observació en el lloc de treball), cursos, seminaris o tallers. S'exclouen les conferències, no són activitat elegibles.

He de guardar els rebuts i les factures de les despeses generades durant la meva mobilitat?

No, les despeses realitzades per fer la mobilitat o durant la mobilitat corren a càrrec del beneficiari. El Centre Internacional només demanarà la documentació requerida a les bases de la convocatòria.


Per estudiants entrant a la URV

Estudiants actuals (2024 – 2025)

Hi ha la possibilitat d'assistir a cursos combinats (presencial i a distància)?

En principi no, perquè les assignatures estan pensades per assistir-hi presencialment, a no ser que t’interessi algun dels programes de màster que s’imparteixen virtualment. També pots preguntar-ho al teu coordinador acadèmic de mobilitat.

Hi ha la possibilitat que els exàmens finals de les meves assignatures de la URV siguin en línia o per mitjans remots?

Poseu-vos en contacte amb els vostres professors per obtenir informació i instruccions sobre quin mètode o mètodes utilitzaran durant la resta del semestre.

Soc estudiant d'intercanvi internacional a la URV i m'agradaria romandre aquí el segon semestre per acabar la meva estada de mobilitat. Puc fer-ho?

Sol·liciteu autorització tant a la vostra universitat d'origen com al Centre Internacional.

Recordeu seguir les instruccions de les autoritats (sobre problemes de salut, restriccions de moviment i desplaçaments, etc.).

En cas de no haver-ho fet abans, poseu-vos en contacte amb l'Ambaixada o Consolat del vostre país d'origen i els comuniqueu el vostre període d'estada i situació; perquè siguin conscients de les vostres circumstàncies.

Soc estudiant d'intercanvi internacional a la URV i m'agradaria tornar al meu país abans del previst. Puc acabar la meva estada d'intercanvi i cursos des del meu país, mitjançant classes en línia?

Pots seguir les activitats en línia de la URV des del teu país d'origen, si el teu coordinador acadèmic de la URV ho ha autoritzat. Si us plau, demaneu permís abans de decidir tornar a casa.

Si seguiu les classes en línia i obteniu al final del semestre l'avaluació d'aquestes matèries, es considerarà tot el semestre a canvi en termes acadèmics. Seran d'aplicació les conseqüències econòmiques corresponents relacionades amb la subvenció econòmica, vinculades a la seva estada. Si us plau, pregunteu a la vostra universitat d'origen.

Pel que fa a les possibilitats d'avaluació en línia de les teves assignatures, consulta el teu coordinador de la URV.

Què passa si decideixo cancel·lar la meva mobilitat?

Si decidiu cancel·lar la vostra mobilitat, envieu-nos un correu electrònic a mobility.in@urv.cat perquè puguem actualitzar els nostres registres en conseqüència.

Tinc un termini per cancel·lar la meva mobilitat?

Sí, si vols cancel·lar el teu programa de mobilitat a la URV, haurem de saber-ho el més aviat possible enviant-nos un correu electrònic a mobility.in@urv.cat

Ja vaig cancel·lar la meva mobilitat; podré tornar com a estudiant d'intercanvi de mobilitat el proper semestre/curs?

El procés de selecció dels estudiants del proper semestre/curs dependrà de la vostra universitat d'origen. Heu de consultar aquesta possibilitat amb l'oficina internacional de la vostra Universitat.

Estic seguint les meves classes en línia a la URV, com serà la meva avaluació?

És molt probable que la majoria de professors proposin mètodes d'avaluació contínua en línia per avaluar el vostre progrés (enviament de treballs, projectes, casos pràctics, problemes, etc.) i/o exàmens sincrònics o orals. Si us plau, poseu-vos en contacte amb els vostres professors per obtenir informació sobre el procediment d'avaluació final.
La possibilitat d'una avaluació presencial és obligatòria en algunes assignatures i una convocatòria extraordinària (represa) també al setembre.
 

Soc estudiant d'intercanvi internacional a la URV i m'agradaria tornar al meu país, però no trobo cap mitjà de transport per fer-ho, què he de fer?

Si us plau, poseu-vos en contacte amb l'ambaixada o consolat del vostre país, per tal de conèixer les opcions que teniu.

Si acabo el semestre en línia, quan rebré el meu expedient?

Està previst que el semestre de tardor finalitzi al gener i el semestre de primavera acabi al juny/setembre, ja que aleshores es realitzaran els exàmens de recuperació. Per tant, és probable que el vostre expedient estigui preparat i enviat a la vostra universitat d'origen al setembre. En cas que acabis els estudis al juny i tinguis una necessitat urgent de rebre l'expedient, pots posar-te en contacte amb el teu coordinador acadèmic de la URV, que et podrà donar informació més concreta sobre la data exacta en què es pot elaborar el document.

Què he de fer per rebre el certificat d'estada final?

Cal que ho demais per correu electrònic a mobility.in@urv.cat quan estiguis a punt de marxar.

Si cal que omplim un model propi de la teva institució d’origen, l’has d’adjuntar en la teva petició. En cas contrari s’emetrà el certofocat amb el model de la URV.

Per norma general, els certificats d'estada de mobilitat emesos per l'URV es basaran en les dates d'inici i finalització segons el calendari acadèmic oficial.
Si necessiteu que al vostre certificat consti una data diferent heu de:

- justificar la necessitat de ser presents més enllà de la data marcada pel calendari acadèmic oficial (per exemple, per raons de l'inici de les classes, exàmens fora del període oficial o del lliurament de la tesi) i l’aprovació del coordinador de mobilitat

Sense aquesta justificació i aprovació, la data escolar del certificat no es modificarà.

Futurs estudiants (2025 - 2026)

La meva universitat m'ha seleccionat per al programa d'intercanvi, a partir de setembre de 2025. Rebré el meu visat d'estudiant del consolat espanyol a temps?

Has de consultar directament amb el consolat espanyol del teu país. Consulta els requisits i els terminis del teu consolat espanyol de referència per planificar amb antelació el procés d'obtenció del teu visat per estudiar a Espanya.

Com omplir la sol·licitud en línia de la URV si encara no tinc cap assegurança de salut/repatriació?

En el cas que hagis de contractar una assegurança, et recomanem que carreguis un document en el qual es comprometes a presentar una assegurança mèdica un cop hagis rebut l'admissió oficial i la URV confirmi que rebrà estudiants en el primer semestre/períodes anuals.

Quin serà el calendari acadèmic del proper curs?

Cada Facultat pot tenir una data d'inici diferent per al semestre de tardor (que pot variar una o dues setmanes a partir del 9 de setembre), que es comunicarà a tots els estudiants admesos per correu electrònic a finals de juliol. Els estudis de màster comencen a l'octubre amb normalitat. La data oficial d'inici pot ser diferent, així que si us plau, sol·liciteu-la al peson responsable de cada màster. 

Per al personal entrant a la URV:

Preguntes generals

Estic interessat en fer un STT/STA a la URV, com puc comprovar si puc ser admès?

Us recomanem que us poseu en contacte amb les persones encarregades de cada servei/oficina que vulgueu visitar. En el cas de les mobilitats STA, és millor que us poseu en contacte amb el professor que va impulsar el conveni de mobilitat. També pots demanar-ho al coordinador de mobilitat acadèmica responsable del teu àmbit d'estudi. Si us plau, pregunteu al Centre Internacional si necessiteu més informació: mobility@urv.cat