Resultats - Educational Transformation, Leadership & Sustainability / Transformació Educativa, Lideratge i Sostenibilitat / Transformación Educativa, Liderazgo y Sostenibilidad
Educational Transformation, Leadership & Sustainability / Transformació Educativa, Lideratge i Sostenibilitat / Transformación Educativa, Liderazgo y Sostenibilidad
Tesis Doctorals Dirigides / Theses |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Títol: Bienestar laboral en el acogimiento residencial infantojuvenil: Un estudio sobre su impacto en el personal del sector |
Autor: Cantos Egea, Alison |
Director: Tierno García, Juana María; Camarero Figuerola, Marta |
Universitat: N/D |
Any: 2025 |
País: N/D |
Títol: El uso de la tecnología móvil: diseño, implementación y evaluación en procesos de enseñanza y aprendizaje |
Autor: Balanyà Rebollo, Judith |
Director: De Oliveira Ramos, Janaina Minelli; Camacho Marti, Maria Del Mar |
Universitat: N/D |
Any: 2024 |
País: N/D |
Títol: Determinantes psicosociales de salud en procesos de exclusión e inclusión social |
Autor: Cantos Egea, Jessica |
Director: Tous Pallarés, Jordi; Tierno García, Juana María |
Universitat: N/D |
Any: 2021 |
País: N/D |
Publicacions en Revista / Papers |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Títol: El Feedback, la Autorregulación del Aprendizaje y la Satisfacción del Estudiantado Universitario |
Autors: Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García; Marta Camarero¿Figuerola |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa |
País: N/D |
Títol: From aura to semi-aura reframing authenticity in AI ¡-generated art-asystematic literature review |
Autors: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: N/D |
País: N/D |
Títol: Analysis of Occupational Well-Being in Residential Care Homes in |
Autors: Cantos-Egea, Alison; Tierno-Garcia, Juana-Maria; Espinoza-Diaz, Ivette Margarita; Camarero-Figuerola, Marta |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Educational Psychology |
País: N/D |
Títol: School climate assemblies: an educational tool for empowering pupils and youth to take climate and sustainability action |
Autors: Cebrian, Gisela; Boque, Anna; Olano, Jon Xavier; Prieto, Juan |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: Sustainability Science |
País: N/D |
Títol: Assessment of sustainability competencies in primary education: A systematic review |
Autors: Cebrián G; Corres Gallardo AdC; Renta Davids AI; Junyent M |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: Journal Of Environmental Education |
País: N/D |
Títol: Leading schools through dialogue: the role of principals in schools as Learning Communities |
Autors: Redondo-Sama, Gisela; Khaqan, Shiza; Morla-Folch, Teresa; Munte-Pascual, Ariadna |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: Naer: Journal Of New Approaches In Educational Research |
País: N/D |
Títol: From aura to semi-aura: reframing authenticity in AI-generated art-a systematic literature review |
Autors: Salas Espasa D; Camacho M |
Any: 2025 Clau: Review |
Revista: Ai And Society |
País: N/D |
Títol: Achieving the same educational opportunities for all: overcoming hoax interpretations of the PISA results |
Autors: Yeste, Carme Garcia; Morla-Folch, Teresa; Sancho, Laura Natividad; de Aguileta, Ane Lopez; Munte-Pascual, Ariadna |
Any: 2025 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Adolescence And Youth |
País: N/D |
Títol: Bienestar Laboral en Centros de Acogimiento Residencial: Estrategias y Desafíos |
Autors: Alison Cantos Egea; Juana María Tierno García; Marta Camarero Figuerola |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social (Riejs) |
País: N/D |
Títol: Desafíos del acogimiento residencial en España: pasado, presente y futuro de las leyes de infancia. |
Autors: Alison Cantos Egea; Juana María Tierno García; Marta Camarero Figuerola |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Ijne: International Journal Of New Education |
País: N/D |
Títol: El Feedback, la autorregulación del aprendizaje y la satisfacción del estudiantado universitario |
Autors: Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García; Marta Camarero Figuerola |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa |
País: N/D |
Títol: The intersection of sex and field: an examination of career choice factors and dropout intentions in STEM and non-STEM degrees |
Autors: Baltà-Salvador R; Peña M; Renta-Davids AI; Olmedo-Torre N |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: European Journal Of Engineering Education |
País: N/D |
Títol: Job Satisfaction of Child and Youth Residential Care Professionals: A European Overview |
Autors: Cantos-Egea, Alison; Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-Garcia, Juana-Maria |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Qualitative Research In Education |
País: N/D |
Títol: Workplace Well-being in Residential Youth Care: Strategies and Challenges |
Autors: Cantos-Egea, Alison; Tierno-Garcia, Juana-Maria; Camarero-Figuerola, Marta |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social (Riejs) |
País: N/D |
Títol: Secondary Education Students' Sustainability Competencies According to Gender |
Autors: Cebrian, Gisela; Moraleda, Alvaro; Olano, Jon Xavier; Boque, Anna; Prieto, Juan |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Ensenanza De Las Ciencias |
País: N/D |
Títol: "If they made it, why not me?" increasing educational expectations of Roma and Moroccan immigrant families in Spain through family education |
Autors: Gomez-Gonzalez, Aitor; Maria Tierno-Garcia, Juana; Girbes-Peco, Sandra |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Educational Review |
País: N/D |
Títol: Identidad profesional como líder: Autopercepción de directores y directoras escolares |
Autors: Julián López-Yáñez; Marita Sánchez Moreno; Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Avances En Supervisión Educativa |
País: N/D |
Títol: A systematic review of the role of dialogic leadership: Characterization and impacts |
Autors: Khaqan, Shiza; Redondo-Sama, Gisela |
Any: 2024 Clau: Review |
Revista: Educational Research Review |
País: N/D |
Títol: Committed, Resilient, or Transient. School Principals' Perception of Professional Identity |
Autors: López-Yáñez J; Sánchez-Moreno M; Renta-Davids AI; Camarero-Figuerola M |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Leadership And Policy In Schools |
País: N/D |
Títol: Evaluación y feedback para la mejora del aprendizaje |
Autors: Marta Camarero Figuerola; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Revista Iberoamericana De Evaluación Educativa |
País: N/D |
Títol: Impacting life expectancies of incarcerated people through dialogic scientific gatherings and dialogic scientific workshops in prisons |
Autors: Novo-Molinero, Maria-Teresa; Morla-Folch, Teresa; Esteller, Laureano Jimenez; Roldan, Silvia Molina; Gonzalez, Aitor Gomez |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Humanities & Social Sciences Communications |
País: N/D |
Títol: The Vision of Spanish Schools in Post-Pandemic Times |
Autors: Palau R; Santiago R; Fretes G; Mogas J; Cebrián G |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Learning, Teaching And Educational Research |
País: N/D |
Títol: Construcción de la interculturalidad y revitalización de la lengua quechua en contextos urbanos a partir de tres cuentos breves |
Autors: Tarazona, E., Renta Davids, A.I., & Gibert, I. |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Dialogo Andino |
País: N/D |
Títol: CONSTRUCTION OF INTERCULTURALITY AND THE TEACHING OF THE QUECHUA LANGUAGE IN URBAN CONTEXTS OF PERU FROM THREE SHORT STORIES |
Autors: Vega ET; Davids AIR; Gibert I |
Any: 2024 Clau: Article |
Revista: Dialogo Andino |
País: N/D |
Títol: What Can We Learn from the Street-Level Bureaucracy Approach Regarding Gender-Based Violence Support Services During the COVID-19 Lockdown Crisis? |
Autors: Andraszak, Joanna; Alarcon, Amado; Folch, Teresa Morla |
Any: 2023 Clau: Review |
Revista: Violence And Gender |
País: N/D |
Títol: Feudalism, Meritocracy and Sexual Harassment |
Autors: Bordanoba-Gallego, Lidia; Serradell, Olga; Morla-Folch, Teresa; Ruiz-Eugenio, Laura; Pulido, Cristina |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Historia Social Y De La Educación |
País: N/D |
Títol: Teaching motivation, learning approaches, and academic success among prospective teachers in Catalonia (Spain) |
Autors: Camarero-Figuerola, Marta; Ines Renta-Davids, Ana; Tierno-Garcia, Juana-Maria; Gilabert-Medina, Sandra |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Teachers And Teaching |
País: N/D |
Títol: Challenges for Increasing the Use of Educational Research Results |
Autors: Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-Garcia, Juana-Maria; Iranzo-Garcia, Pilar; Renta-Davids, Ana-Ines |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Reice. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación |
País: N/D |
Títol: Model of psychosocial determinants of health in processes of social exclusion |
Autors: Cantos-Egea, Jessica; Tous-Pallares, Jordi; Tierno-Garcia, Juana-Maria |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Frontiers In Public Health |
País: N/D |
Títol: El foment de les competències de lideratge i recerca en la formació inicial dels mestres: Una experiència d¿aprenentatge a través del Pràcticum i TFG |
Autors: Marta Camarero Figuerola; Alison Cantos Egea; Juana María Tierno García; Marta Maduell Rius; Jorge Manuel Dueñas Rada; Ana Inés Renta Davids; Gisela Cebrián Bernat |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Revista Del Cidui: Congrés Internacional De Docència Universitària I Innovació |
País: N/D |
Títol: Desafíos para Aumentar el Uso de los Resultados de la Investigación Educativa |
Autors: Marta Camarero Figuerola; Juana María Tierno García; Pilar Iranzo García; Ana Inés Renta Davids |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Reice. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación |
País: N/D |
Títol: Developing a Framework for Mobile Learning Adoption and Sustainable Development |
Autors: Moya, Sofia; Camacho, Mar |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Technology, Knowledge And Learning |
País: N/D |
Títol: When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse |
Autors: Olabarria, Ane; Burgues-Freitas, Ana; Lopez de Aguileta, Ane; Zubiri-Esnaola, Harkaitz; Torras-Gomez, Elisabeth; Joanpere, Mar; Lopez de Aguileta, Garazi; Alvarez-Guerrero, Garazi; Aiello, Emilia; Pulido, Cristina; Redondo-Sama, Gisela |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Children (Basel) |
País: N/D |
Títol: Do People Comment on Social Networks About Sexual Consent in TV Series? Rethinking Consent (or not) in Real Situations: Contributions from Debates in Social Media |
Autors: Pulido, Cristina; Canaveras, Paula; Redondo-Sama, Gisela; Villarejo-Carballlido, Beatriz |
Any: 2023 Clau: Article |
Revista: Sexuality And Culture |
País: N/D |
Títol: Percepción del profesorado universitario sobre el impacto de la formación permanente/continua del docente en su desarrollo profesional |
Autors: Ana Inés Renta Davids |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Universitas Tarraconensisrevista De Ciències De L'educació |
País: N/D |
Títol: School leadership practices, challenges and opportunities in Spain from key agents' perspective |
Autors: Camarero-Figuerola, M; Cebrian-Bernat, G; Iranzo-Garcia, P; Tierno-Garcia, J M |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Cogent Social Sciences |
País: N/D |
Títol: Sustainability and the 2030 Agenda within schools: A study of school principals¿ engagement and perceptions |
Autors: Cebrian, Gisela; Mogas, Jordi; Palau, Ramon; Fuentes, Marta |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Environmental Education Research |
País: N/D |
Títol: A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals¿ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience |
Autors: Cebrian, Gisela; Moraleda, Alvaro; Galan-Casado, Diego; Andujar-Molina, Olvido |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Frontiers In Psychology |
País: N/D |
Títol: Spanish Adaptation of the Family Involvement Questionnaire-High School: Version for Parents |
Autors: Duenas, Jorge M; Morales-Vives, Fabia; Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-Garcia, Juana M |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Psicología Educativa |
País: N/D |
Títol: La autopercepción del liderazgo docente |
Autors: Jéssica Sánchez González; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Educational Leadership And Management |
País: N/D |
Títol: Smart schools on the way: How school principals from Catalonia approach the future of education within the fourth industrial revolution |
Autors: Mogas, Jordi; Palau, Ramon; Fuentes, Marta; Cebrian, Gisela |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Learning Environments Research |
País: N/D |
Títol: A research synthesis of the impacts of successful educational actions on student outcomes |
Autors: Morla-Folch, Teresa; Davids, Ana Ines Renta; Cuxart, Maria Padros; Valls-Carol, Rosa |
Any: 2022 Clau: Review |
Revista: Educational Research Review |
País: N/D |
Títol: Social Impact Indicators in the Context of the Roma Community: Contributions to the Debate on Methodological Implications |
Autors: Munte-Pascual, Ariadna; Khalfaoui, Andrea; Valero, Diana; Redondo-Sama, Gisela |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Qualitative Methods |
País: N/D |
Títol: You Are Not Alone: The (In)Visible Homeless and the Role of Social Workers and Related Professionals |
Autors: Munte-Pascual, Ariadna; Redondo-Sama, Gisela; De Vicente, Irene; Matulic, Virginia |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health |
País: N/D |
Títol: Improving students' academic performance and reducing conflicts through family involvement in primary school learning activities: a Mexican case study |
Autors: Rodriguez-Oramas, Alfonso; Morla-Folch, Teresa; Casado, Maria Vieites; Ruiz-Eugenio, Laura |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Cambridge Journal Of Education |
País: N/D |
Títol: Self-perception of teacher leadership |
Autors: Sanchez-Gonzalez, Jessica; Renta-Davids, Ana-Ines; Tierno-Garcia, Juana-Maria |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Educational Leadership And Management |
País: N/D |
Títol: The Critical Pedagogy that Transforms the Reality |
Autors: Valls-Carol, Rosa; Mello, Roseli Rodrigues de; Rodriguez-Oramas, Alfonso; Khalfaoui, Andrea; Roca-Campos, Esther; Guo, Mengna; Redondo, Gisela; |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Educational Psychology |
País: N/D |
Títol: Academic and emotional effects of online learning during the COVID-19 pandemic on engineering students |
Autors: Balta-Salvador, Roso; Olmedo-Torre, Noelia; Pena, Marta; Renta-Davids, Ana-Ines |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Education And Information Technologies |
País: N/D |
Títol: Key competencies in sustainability in higher education¿toward an agreed-upon reference framework |
Autors: Brundiers, Katja; Barth, Matthias; Cebrian, Gisela; Cohen, Matthew; Diaz, Liliana; Doucette-Remington, Sonya; Dripps, Weston; Habron, Geoffrey; Harre, Niki; Jarchow, Meghann; Losch, Kealalokahi; Michel, Jessica; Mochizuki, Yoko; Rieckmann, Marco; Parnell, Roderic; Walker, Peter; Zint, Michaela |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Sustainability Science |
País: N/D |
Títol: Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators |
Autors: Cebrian, Gisela; Moraleda, Alvaro; Fernandez, Monica; Teresa Fuertes, Maria; Segalas, Jordi; Gutierrez Blanco, Ibon |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Teachers And Teaching |
País: N/D |
Títol: Academic help-seeking attitudes and their relationship with emotional variables |
Autors: Duenas, Jorge-Manuel; Camarero-Figuerola, Marta; Castarlenas, Elena |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Sustainability |
País: N/D |
Títol: Change in Classroom Dialogicity to Promote Cultural Literacy across Educational Levels |
Autors: Garcia-Mila, Merce; Miralda-Banda, Andrea; Luna, Jose; Remesal, Ana; Castells, Nuria; Gilabert, Sandra; |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Sustainability |
País: N/D |
Títol: Hacia una evaluación de la eficacia intercultural en el profesorado en formación |
Autors: Iñiguez-Berrozpe, Tatiana; Valero-Errazu, Diana; Flecha, Ainhoa; Redondo-Sama, Gisela |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Revista De Sociología De La Educación-Rase |
País: N/D |
Títol: I Only Want Passionate Relationships: Are You Ready for That? |
Autors: Joanpere, Mar; Redondo-Sama, Gisela; Aubert, Adriana; Flecha, Ramon |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Frontiers In Psychology |
País: N/D |
Títol: Sinhogarismo en tiempos de confinamiento: Vivencias profesionales y ciudadanas en la ciudad de Barcelona |
Autors: Matulic Domandzic, María Virginia; Munté Pascual, Ariadna; De Vicente Zueras, Irene; Redondo Sama, Gisela |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Itinerarios De Trabajo Social |
País: N/D |
Títol: Jane Addams, Coherence in Uncertain Times: a Political Entrepreneurship in Social Work |
Autors: Melgar, Patricia; Plaja, Teresa; Munte, Ariadna; Redondo, Gisela |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Historia Social Y De La Educación |
País: N/D |
Títol: The Mondragon Case: Companies Addressing Social Impact and Dialogic Methodologies |
Autors: Morla-Folch, Teresa; Aubert Simon, Adriana; Burgues de Freitas, Ana; Beatriz Hernandez-Lara, Ana |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Qualitative Methods |
País: N/D |
Títol: Design Principles of Mobile Learning Frameworks |
Autors: Moya, Sofia; Camacho, Mar |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Mobile And Blended Learning |
País: N/D |
Títol: Identifying the key success factors for the adoption of mobile learning |
Autors: Moya, Sofia; Camacho, Mar |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Education And Information Technologies |
País: N/D |
Títol: Analysis of the implementation of teaching and learning processes at Catalan schools during the Covid-19 lockdown |
Autors: Palau, Ramon; Fuentes, Marta; Mogas, Jordi; Cebrian, Gisela |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Technology Pedagogy And Education |
País: N/D |
Títol: Create Solidarity Networks: Dialogs in Reddit to Overcome Depression and Suicidal Ideation among Males |
Autors: Redondo-Sama, Gisela; Morlà-Folch, Teresa; Burgués, Ana; Amador, Jelen; Magaraggia, Sveva |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health |
País: N/D |
Títol: Educational Impact Evaluation of Professional Development of In-Service Teachers: The Case of the Dialogic Pedagogical Gatherings at Valencia "On Giants' Shoulders" |
Autors: Roca-Campos, Esther; Ines Renta-Davids, Ana; Marhuenda-Fluixa, Fernando; Flecha, Ramon |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Sustainability |
País: N/D |
Títol: List of Reviewers 2020 |
Autors: Teresa Morlà Folch |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Research On Ageing And Social Policy |
País: N/D |
Llibres / Books |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Títol: Competencia de aprender a aprender y autorregulación en la universidad. Evaluación entre iguales y propuestas metodológicas para su desarrollo |
Autors: Lindín, Carles; Bueno, David; Cano, Elena; Tierno, Juana María; Lluch, Laia; Guàrdia, Lourdes; Fernández-Ferrer, Maite; Maina, Marcelo; Sancho, Marta; Cabrera, Nati |
Any: 2022 Clau: Books |
Títol: Creatividad e innovación a debate: Orígenes, ideas y desarrollo |
Autors: Ignasi Brunet Icart; Teresa Morlà Folch |
Any: 2021 Clau: Books |
Capítols de Llibre / Book chapters |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Títol: La formación inicial del profesorado y la inclusión de la competencia para la sostenibilidad |
Autors: Ana Inés Renta Davids; Alicia Ros Garrido; Juan García Rubio |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: Co-Creation and Participatory Research: Climate Assemblies in Schools as a Means to Sustainability Transitions |
Autors: Boqué-Ciurana A; Cebrián G; Olano JX |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: Liderazgo educativo y Horizonte 2030 |
Autors: Gisela Cebrián Bernat |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: El projecte EDUCLIMAD: La tecnologia com a facilitadora de la participació ciutadana en matèria de canvi climàtic |
Autors: Gisela Cebrián Bernat; Núria Monterde Miralles |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: Asambleas climáticas escolares y feria de ideas: Experiencia de participación entre la comunidad educativa y la ciudadanía. |
Autors: Núria Monterde Miralles; Gisela Cebrián Bernat |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: Inteligencia Artificial y Gobernanza en la Educación Superior. Progresos en la gestión académica y administrativa |
Autors: Silva, P.; Tierno-García, J.M. |
Any: 2024 Clau: Book Chapters |
Títol: El clima psicosocial en centros de protección infantil y juvenil: perspectiva de los equipos directivos. |
Autors: Alison Cantos Egea; Juana María Tierno García; Marta Camarero Figuerola |
Any: 2023 Clau: Book Chapters |
Títol: Examinando los aspectos más importantes y las características de una mobile learning intervention en educación primaria. |
Autors: Balanya Rebollo, Judith; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR |
Any: 2023 Clau: Book Chapters |
Títol: Educación para la sostenibilidad |
Autors: Gisela Cebrián Bernat; Andrea del Carmen Corres Gallardo |
Any: 2023 Clau: Book Chapters |
Títol: Ética y tecnología: Construcción de la sociedad digital desde los valores y la educación |
Autors: Francesc Xavier Carrera Farran; Karma Peiró; Marcel Cano Soler; Laura Nahabetián Brunet; Gisela Cebrián Bernat |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: El desenvolupament de la CDD al màster de formació del professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV) |
Autors: Jordi Mogas, Ramon Palau, Cèlia Llurba i Gisela Cebrián |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: Autorregulación y evaluación entre iguales: un binomio necesario |
Autors: Laia Lluch; Nati Cabrera; Joana Maria Tierno |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: Lessons Learned and Future Research Directions in Educating for Sustainability Competencies |
Autors: Mulà I; Cebrián G; Junyent M |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: Aspectos sociales de la creatividad |
Autors: Ignasi Brunet Icart; Teresa Morlà Folch |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Títol: Claustre obert, evidencias de la transformación de los centros educativos en tiempo de confinamiento |
Autors: Maria del Mar Camacho Martí; Ana Albalat Martínez; Estel Marín Cos |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Títol: Aprendizaje de la creatividad y aplicación del proceso creativo |
Autors: Teresa Morlà Folch; Ignasi Brunet Icart |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Altres Documents / Other documents |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Patents Sol.licitades / Patents |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Congressos / Conferences |
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
---|
Autor/a: Cantos-Egea, Alison; Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-García, Juana-María; Cantos-Egea, Jessica |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2025 |
Autor/a: Renta-Davids, Ana-Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-García, Juana-María; Cebrián-Bernat, Gisela; Cantos-Egea, Alison; Archondo-Ormachea, Susana; Varea-Santiago, Dolors |
Títol: Una experiencia de evaluación entre pares en los grados de Educación: experiencia de los estudiantes sobre dar y recibir retroalimentación |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2025 |
Autor/a: TIERNO GARCÍA, JUANA MARÍA |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Conference and other non published contributions |
Any: 2025 |
Autor/a: Camacho Martí, Mar; Tierno-García, Juana-María |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2024 |
Autor/a: Cantos-Egea, Alison; Tierno-García Juana-María; Camarero-Figuerola, Marta |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2024 |
Autor/a: Sánchez Santamaría, José; Carmona Rodríguez, Carmen; Jiménez-Rivero, Ana; Martín-Núñez, José Luís; Tierno-García, Juana-María |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2024 |
Autor/a: TIERNO GARCÍA, JUANA MARÍA |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Paper |
Any: 2024 |
Autor/a: Tierno-García, Juana-María (moderadora) |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Chair of session |
Any: 2024 |
Autor/a: Tierno-García, Juana-María; Camarero-Figuerola, Marta; Camacho, Mar; Renta-Davids, Ana-Inés; Cantos-Egea, Alison; Khaqan, Shiza |
Títol: Liderazgo educativo: el papel de la Inteligencia Artificial en la Toma de Decisiones |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2024 |
Autor/a: Camarero-Figuerola, Marta; Cantos-Egea, Alison; Tierno-García, Juana-María; Maduell-Rius, Marta; Dueñas, Jorge-Manuel; Renta-Davids, Ana-Inés; Cebrián-Bernat, Gisela |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2023 |
Autor/a: Renta-Davids, Ana-Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Cebrián-Bernat, Gisela; Tierno-García, Juana-María; Cantos-Egea, Alison |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2023 |
Autor/a: TIERNO GARCÍA, JUANA MARÍA; Cantos Egea, Alison |
Títol: El clima psicosocial en centros de protección infantil y juvenil: perspectiva de los equipos directivos |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Paper |
Any: 2023 |
Autor/a: Alison Cantos-EgeaJuana-María Tierno-GarcíaMarta Camarero-Figuerola |
Títol: La prevención del síndrome de Burnout en el sistema de protección infantil |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2022 |
Autor/a: Cantos-Egea, Alison;Tierno-García, Juana-María;Camarero-Figuerola, Marta |
Títol: El abordaje del duelo por separación en centros de protección infantil |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2022 |
Autor/a: Marta Camarero-Figuerola, Jorge-Manuel Dueñas, Fabia Morales-Vives, Juana-María Tierno-García |
Títol: N/D |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Paper |
Any: 2021 |
Autor/a: Renta-Davids, Ana Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Gilabert-Medina, Sandra; Tierno-García, Juana María |
Títol: The effects of motivations and Learning approaches on academic performance of teacher students |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2021 |
Autor/a: Renta-Davids, Ana-Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Gilabert-Medina, Sandra; Tierno-García, Juana-María |
Títol: N/D |
Congrés/acte: Wera |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2021 |