saltar al contingut principal
Cercar
URV

Resultats - Impacte Social i Educació


Impacte Social i Educació

Tesis Doctorals Dirigides / Theses 
2021 2022 2023 2024 2025
Títol: El uso de la tecnología móvil: diseño, implementación y evaluación en procesos de enseñanza y aprendizaje
Autor: Balanyà Rebollo, Judith
Director: De Oliveira Ramos, Janaina Minelli; Camacho Marti, Maria Del Mar
Universitat: N/D
Any: 2024
País: N/D
Títol: The Alignment of Teacher Education Programs with the TPACK Framework and Their Readiness to Prepare Pre-Service Teachers to Integrate Technology in Their Future Teaching
Autor: Khalifeh Mohamad, Jihan
Director: De Oliveira Ramos, Janaina Minelli
Universitat: N/D
Any: 2024
País: N/D
Títol: Upstanders to prevent gender-based violence: the role of men and educators
Autor: Legorburo Torres, Guillermo
Director: Gomez Gonzalez, Aitor; Rios Gonzalez, José Oriol
Universitat: N/D
Any: 2024
País: N/D
Títol: Diseño y evaluación de una propuesta didáctica para el desarrollo de la competencia en alimentación en Educación Secundaria
Autor: Luciañez Sanchez, Gema
Director: Novo Molinero, Maria Teresa; Valls Bautista, Cristina
Universitat: N/D
Any: 2024
País: N/D
Títol: Organización democrática de un centro y aprendizajes de la comunidad. Un estudio de caso.
Autor: Adame García, Lorena
Director: García Yeste, Carme
Universitat: N/D
Any: 2023
País: N/D
Títol: Fortalecimiento de la educación intercultural bilingüe mediante un enfoque etnolingüístico comunitario en los centros educativos comunitarios interculturales bilingües del cantón Otavalo, Imbabura,Ecuador
Autor: Hernández Chacón, Ledys
Director: García Yeste, Carme; Gomez Gonzalez, Aitor
Universitat: N/D
Any: 2023
País: N/D
Títol: Ética y educación virtual: Estudio de la experiencia ética en entornos virtuales de aprendizaje a partir de la percepción de docentes y estudiantes.
Autor: Rivera Piragauta, José Alberto
Director: De Oliveira Ramos, Janaina Minelli
Universitat: N/D
Any: 2023
País: N/D
Títol: Tertulias dialógicas promotoras de nuevas masculinidades alternativas en educación primaria. Un análisis desde los actos comunicativos dialógicos para la prevención de la violencia de género.
Autor: Canal Barbany, Josep Maria
Director: Rios Gonzalez, José Oriol; García Yeste, Carme
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Títol: Gender-based violence: Facing and resisting to transphobic and homophobic violence during childhood, adolescence and youth
Autor: Elena Gallardo-Nieto
Director: Oriol Ríos González; María Espinosa Spínola; Carmen García Yeste
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Títol: Trayectorias de vida de menores transexuales en la escuela
Autor: Elena Maria Gallardo
Director: Garcia-Yeste, Carme; Rios Gonzalez, José Oriol
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Títol: Traducción al castellano y validación de una batería de instrumentos útiles en simulación
Autor: Farrés Tarafa, Mariona
Director: Lorenzo Seva, Urbano; Jiménez González, José Miguel
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Títol: Gender-based violence: Facing and resising transphobic and homophobic violence during childhood, adolescence and youth
Autor: Gallardo Nieto, Elena María
Director: Rios Gonzalez, José Oriol; García Yeste, Carme
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Títol: Les tertúlies dialògiques com a promotores de l¿atractiu de les Noves Masculinitats Alternatives
Autor: Joan Maria Canal
Director: Garcia-Yeste, Carme; Rios Gonzalez, José Oriol
Universitat: N/D
Any: 2022
País: N/D
Publicacions en Revista / Papers 
2021 2022 2023 2024 2025
Títol: Exploring Gender Bias in AI for Personalized Medicine: Focus Group Study With Trans Community Members
Autors: Buslon, Nataly; Cirillo, Davide; Rios, Oriol; del Rosario, Simon Perera
Any: 2025 Clau: Article
Revista: Journal Of Medical Internet Research
País: N/D
Títol: Beyond guidelines: Evaluating the realities of suicide prevention in schools
Autors: Duenas, Jorge-Manuel; Morales-Vives, Fabia; de Oliveira, Janaina Minelli
Any: 2025 Clau: Article
Revista: Children And Youth Services Review
País: N/D
Títol: Dealing with Urban Biodiversity Through Butterfly Gardens: A Project-Based Learning Proposal for Pre-Service Teachers Training
Autors: Salvado, Zoel; Novo, Maite
Any: 2025 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: A research synthesis of effective programs to address gender-based violence in the school context: actors involved, and impacts achieved
Autors: Silvia Molina Roldán; Tatiana íñiguez-Berrozpe, Ana Inés Renta-Davids, Elsa Cerviño-López
Any: 2025 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Achieving the same educational opportunities for all: overcoming hoax interpretations of the PISA results
Autors: Yeste, Carme Garcia; Morla-Folch, Teresa; Sancho, Laura Natividad; de Aguileta, Ane Lopez; Munte-Pascual, Ariadna
Any: 2025 Clau: Article
Revista: International Journal Of Adolescence And Youth
País: N/D
Títol: Identifying Strengths and Weaknesses in Mobile Education: A Gender-Informed Self-Assessment of Teachers' Use of Mobile Devices
Autors: Balanya Rebollo, Judith; De Oliveira, Janaina Minelli
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Applied System Innovation
País: N/D
Títol: The effects of children's participation and co-creation in science
Autors: Carballido, Beatriz Villarejo; Diez-Palomar, Javier; Garcia-Yeste, Carme; Morejon, Ane Olabarria
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Humanities & Social Sciences Communications
País: N/D
Títol: Prevention of violence against LGBTIQ plus youth: A systematic review of successful strategies
Autors: Christou, Miranda; Gairal-Casado, Regina; Carbonell, Sara; Vidu, Ana
Any: 2024 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Research
País: N/D
Títol: Implementing Youth Worker Networks to Achieve Social Impact in the Eradication of LGBTQIA-Phobia
Autors: De Witte, Kristof; Garcia-Yeste, Carme; Gallardo-Nieto, Elena; Canal-Barbany, Josep Maria
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Sexuality Research And Social Policy
País: N/D
Títol: Sappho Scientific Evidence Platform on Gender: Narratives of Academics and Non-Academics about a Community Science Case
Autors: Flecha R; Joanpere M; Gairal-Casadó R; Valls-Carol R; López de Aguileta A; Munté-Pascual A
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Géneros
País: N/D
Títol: How Can the Roma Deal with the Health and Social Crisis Generated by the COVID-19 Pandemic? Inequalities, Challenges, and Successful Actions in Catalonia (Spain)
Autors: Khalfaoui, Andrea; Garcia-Espinel, Tania; Macias-Aranda, Fernando; Molina Roldan, Silvia
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Journal Of Racial And Ethnic Health Disparities
País: N/D
Títol: Enhancing multimodal literacy through community service learning in higher education
Autors: Morales-Vives, Fabia
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Frontiers In Education
País: N/D
Títol: Roma students¿ experiences: practices contributing to participation in post-compulsory education
Autors: Natividad-Sancho, Laura; Gairal-Casado, Regina; Marti, Teresa Sorde; Yeste, Carme Garcia
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Educational Research
País: N/D
Títol: Review of the scientific literature on the impact of extending learning time with vulnerable groups
Autors: Natividad-Sancho, Laura; Serradell, Olga; Sanmamed, Ainhoa Flecha Fernandez; Garcia-Yeste, Carme
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Children And Youth Services Review
País: N/D
Títol: Impacting life expectancies of incarcerated people through dialogic scientific gatherings and dialogic scientific workshops in prisons
Autors: Novo-Molinero, Maria-Teresa; Morla-Folch, Teresa; Esteller, Laureano Jimenez; Roldan, Silvia Molina; Gonzalez, Aitor Gomez
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Humanities & Social Sciences Communications
País: N/D
Títol: The origins of anarcho-feminism(S) in Spain: the discursive proposals of Teresa Mane Miravent (1865-1939)
Autors: Puente Perez, Gines; Abello Guell, Teresa; Garcia Yeste, Carme
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Historia Social
País: N/D
Títol: Factors That Influence Teachers¿ Willingness to AdopMobile Technologies: Challenges and Opportunities
Autors: Rebollo JB; de Oliveira JM
Any: 2024 Clau: Article
Revista: International Journal Of Interactive Mobile Technologies
País: N/D
Títol: Teachers Evaluation of the Usability of a Self-Assessment Tool for Mobile Learning Integration in the Classroom
Autors: Rebollo, Judith Balanya; De Oliveira, Janaina Minelli
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Education Sciences
País: N/D
Títol: Not all men: the debates in social networks on masculinities and consent
Autors: Rios-Gonzalez, O; Torres, A; Aiello, E; Coelho, B; Legorburo-Torres, G; Munte-Pascual, A
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Humanities & Social Sciences Communications
País: N/D
Títol: Beyond the university walls. The impact on university researchers of bringing science closer to vulnerable groups
Autors: Roldan, Silvia Molina; Hernandez-Egia, Laura P; Natividad-Sancho, Laura; Burgues-Freitas, Ana
Any: 2024 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Research
País: N/D
Títol: Educación Ambiental para maestros: la Biodiversidad Urbana como centro de interés
Autors: Sara Roldán Arcos; José Manuel Pérez Martín; Irene Guevara Herrero; Lourdes del Álamo Cabello; Lorena Sánchez Ferrezuelo; Ana Isabel Mora Urda; Tamara Esquivel Martín; Maite Novo Molinero
Any: 2024 Clau: Article
Revista: Revista De Educación Ambiental Y Sostenibilidad: Reays
País: N/D
Títol: Identifying Key Concepts of the Language of Desire and the Language of Ethics in Dialogic Literary Gatherings
Autors: de Aguileta, Garazi Lopez; Climent-Sanjuan, Victor; Aubert, Adriana; Crespo-Lopez, Alba; de Botton, Lena; Garcia-Yeste, Carme; Soler-Gallart, Marta
Any: 2024 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Psychology
País: N/D
Títol: Educational agents and institutions called into action in suicide prevention, intervention, and postvention
Autors: De Oliveira, Janaina Minelli; Duenas, Jorge-Manuel; Morales-Vives, Fabia; Gallardo-Nieto, Elena
Any: 2023 Clau: Review
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: The Role of Social Networks to Counteract Stigmatization Toward Gay and Bisexual Men Regarding Monkeypox
Autors: Gairal-Casadó R; Ríos-González O; Villarejo-Carballido B; Burgués-Freitas A
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Qualitative Research In Education
País: N/D
Títol: "Without support, victims do not report": The Co-creation of a workplace sexual harassment risk assessment survey tool
Autors: Gomez-Gonzalez, Aitor; Girbes-Peco, Sandra; Jimenez Gonzalez, Jose Miguel; Vieites Casado, Maria
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Gender Work And Organization
País: N/D
Títol: Aspectos Clave de Diseños de Aprendizaje Virtual Éticamente Sensibles: Recomendaciones Prácticas Desde un Panel Delphi
Autors: José Alberto Rivera Piragauta; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Voces Y Silencios: Revista Latinoamericana De Educación
País: N/D
Títol: Aspectos Clave de Diseños de Aprendizaje Virtual Éticamente Sensibles: Recomendaciones Prácticas Desde un Panel Delphi
Autors: José Alberto Rivera Piragauta; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Voces Y Silencios: Revista Latinoamericana De Educación
País: N/D
Títol: Espais d'aprenentatge a l'educació infantil: un estudi de cas
Autors: Minelli de Oliveira, Janaina
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Comunicació Educativa
País: N/D
Títol: Reducing bullying in schools: Features of the zero violence brave club
Autors: O Rios-González; M Ramis-Salas; CR Martin; VR Preedy; VB Patel
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Handbook Of Anger, Aggression, And Violence
País: N/D
Títol: Impact of an evidence-based training for educators on bystander intervention for the prevention of violence against LGBTI+ youth
Autors: Rios-Gonzalez, Oriol; Carlos Pena-Axt, Juan; Legorburo-Torres, Guillermo; Avgousti, Andreas; Natividad Sancho, Laura
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Humanities & Social Sciences Communications
País: N/D
Títol: Do Ethics and Values Play a Role in Virtual Education? A Study on the Perception of Students and Teachers
Autors: Rivera Piragauta, Jose Alberto; Minelli de Oliveira, Janaina
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Journal Of Academic Ethics
País: N/D
Títol: Dialogic popular education in spain and its impact on society, educational and social theory, and european research
Autors: Ruiz-Eugenio L; Tellado I; Valls-Carol R; Gairal-Casadó R
Any: 2023 Clau: Article
Revista: European Journal For Research On The Education And Learning Of Adults
País: N/D
Títol: Inclusivity, friendship and language learning: boosting collaboration in interactive groups
Autors: Santiago-Garabieta, Maite; Zubiri-Esnaola, Harkaitz; Garcia-Carrion, Rocio; Gairal-Casado, Regina
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Educational Research
País: N/D
Títol: [Review of the book Truth, Beauty, and Goodness Reframed. Educating for the Virtues in the Twenty­First Century, by Howard Gardner]
Autors: Silvia Molina
Any: 2023 Clau: Review
Revista: International Journal Of Educational Psychology
País: N/D
Títol: Young children and a school community open pathways for a grandmother's literacy
Autors: del Socorro Ocampo-Castillo, Maria; Gairal-Casado, Regina; Valls-Carol, Maria Rosa; Tellado, Itxaso
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Issues In Educational Research
País: N/D
Títol: Aportaciones del Doctor Ángel-Pío González a la Educación social
Autors: Aitor Gómez González; Carme Garcia Yeste
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Universitas Tarraconensisrevista De Ciències De L'educació
País: N/D
Títol: Innovative Methodological Approach to Analyze Innovation and Social Impact
Autors: Bellavista, Joan; Elboj-Saso, Carmen; Yeste, Carme Garcia; Villarejo-Carballido, Beatriz
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Qualitative Methods
País: N/D
Títol: Dialogic Scientific Gatherings: The Promotion of Scientific Literacy Among Children
Autors: Diez-Palomar, Javier; Font Palomar, Marta; Aubert, Adriana; Garcia-Yeste, Carme
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Sage Open
País: N/D
Títol: ¿My friends are like my family¿: The positive impact of high-quality friendships on former foster care youth
Autors: Gairal-Casado, Regina; Duque, Elena; Ramis-Salas, Mimar; Valls, Rosa
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Children & Society
País: N/D
Títol: Study to Change Destiny. Elements That Promote Successful Trajectories in Young People who Have Been in Residential Care
Autors: Gairal-Casado, Regina; Garcia-Yeste, Carme; Munte Pascual, Ariadna; Padros Cuxart, Maria
Any: 2022 Clau: Article
Revista: British Journal Of Social Work
País: N/D
Títol: Beginning of the Course of the Catalan Universities towards the COVID-19: Evidence versus Negligence
Autors: Garcia-Yeste, Carme; Jaussi, Ane Lopez de Aguileta; Duque, Elena; Padros, Maria
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Rimcis - International And Multidisciplinary Journal Of Social Sciences
País: N/D
Títol: Building a More Inclusive Workplace for Religious Minorities
Autors: Garcia-Yeste, Carme; Mara, Liviu-Catalin; de Botton, Lena; Duque, Elena
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Religions
País: N/D
Títol: Espais daprenentage a leducació infantil: un estudi de cas
Autors: Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Comunicació Educativa
País: N/D
Títol: Who Promoted the Nightlife of Flirts? Freedom or Capitalist Bussiness?
Autors: Jausssi, Ane Lopez de Aguileta; Torras, Elisabeth; Rios, Oriol; Racionero, Sandra
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Historia Social Y De La Educación
País: N/D
Títol: Entrando por la otra puerta: la indagación para promover el razonamiento científico en educación infantil
Autors: José Manuel Pérez Martín; Zoel Salvadó i Belart; Lorena Sánchez Ferrezuelo; Regina Gairal; Maite Novo Molinero
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Contextos Educativos. Revista De Educación
País: N/D
Títol: Elementos didácticos del aprendizaje móvil: condiciones en que el uso de la tecnología puede apoyar los procesos de aprendizaje
Autors: Judith Balanyà Rebollo; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Edutec-E. Revista Electrónica De Tecnología Educativa
País: N/D
Títol: THROUGH THE OTHER DOOR: INQUIRY TO PROMOTE SCIENTIFIC REASONING IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION
Autors: Manuel Perez-Martin, Jose; Salvado, Zoel; Sanchez-Ferrezuelo, Lorena; Gairal-Casado, Regina; Novo, Maite;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Contextos Educativos. Revista De Educación
País: N/D
Títol: Building knowledge in the digital age: challenges and reflections
Autors: Marimon-Marti, Marta; Cabero, Julio; Castaneda, Linda; Coll, Cesar; Minelli de Oliveira, Janaina; Jesus Rodriguez-Triana, Maria;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Red Revista De Educación A Distancia
País: N/D
Títol: Construir el conocimiento en la era digital: retos y reflexiones
Autors: Marta Marimon Martí; Julio Cabero Almenara; Linda Johanna Castañeda Quintero; César Coll Salvador; Janaina Minelli de Oliveira; María Jesús Rodríguez Triana
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Red Revista De Educación A Distancia
País: N/D
Títol: An Instagram Hashtag Fostering Science Education of Vulnerable Groups during the Pandemic
Autors: Puigvert, Lidia; Villarejo-Carballido, Beatriz; Gairal-Casado, Regina; Gomez, Aitor; Canaveras, Paula; Marti, Teresa Sorde
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Reducing Health Effects on Deceit in Heterosexual Sexual-Affective Relationships: The Impact of the Preventive Socialization Program (PSP)
Autors: Puigvert-Mallart, Lidia; Cullell, Roger Campdepadros; Canal, Josep Maria; Garcia-Yeste, Carme
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Violence Against LGBTIQ plus People at Universities: The Need to Uncover a Silent Reality
Autors: Rios, Oriol; Font-Palomar, Marta; Flecha, Ainhoa; Valls, Rosa;
Any: 2022 Clau: Review
Revista: Trauma Violence & Abuse
País: N/D
Títol: THE ETHICAL COMMITMENT OF VIRTUAL EDUCATION
Autors: Rivera-Piragauta JA; de Oliveira JM
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Journal Of Educators Online
País: N/D
Títol: Effective strategies that enhance the social impact of social sciences and humanities research
Autors: Aiello, Emilia; Donovan, Claire; Duque, Elena; Fabrizio, Serena; Flecha, Ramon; Holm, Poul; Molina, Silvia; Oliver, Esther; Reale, Emanuela
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Evidence & Policy
País: N/D
Títol: Language of Desire: A Methodological Contribution to Overcoming Gender Violence
Autors: Alcantud, PM; Puigvert, L; Rios, O; Duque, E
Any: 2021 Clau: Article
Revista: International Journal Of Qualitative Methods
País: N/D
Títol: Implementing Dialogic Gatherings in TESOL teacher education
Autors: Barros-del Rio, Maria Amor; Alvarez, Pilar; Molina Roldan, Silvia
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Innovation In Language Learning And Teaching
País: N/D
Títol: ON THE IMPOSITION OF THE GENDER SYSTEM AND TRANSPHOBIA: GENDER CREATIVE CHILDREN AND TRANS* YOUTHS' LIFE STORIES
Autors: Gallardo Nieto, Elena Maria; Espinosa Spinola, Maria;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Obets
País: N/D
Títol: Transphobic violence in educational centers: Risk factors and consequences in the victims¿ wellbeing and health
Autors: Gallardo-Nieto, Elena Maria; Espinosa-Spinola, Maria; Rios-Gonzalez, Oriol; Garcia-Yeste, Carme
Any: 2021 Clau: Review
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Sexual orientation, gender identity and gender expression-based violence in Catalan universities: qualitative findings from university students and staff
Autors: Gallardo-Nieto, Elena Maria; Gomez, Aitor; Gairal-Casado, Regina; del Mar Ramis-Salas, Maria
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Archives Of Public Health
País: N/D
Títol: Actions to Promote the Employment and Social Inclusion of Muslim Women Who Wear the Hijab in Catalonia (Spain)
Autors: Garcia-Yeste, Carme; Botton, Lena de; Alvarez, Pilar; Campdepadros, Roger
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Razonamiento científico desde Educación Infantil como herramienta de inclusión social
Autors: Maite Novo Molinero
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Cuadernos De Pedagogía
País: N/D
Títol: ¿Con qué material podemos hacer el mejor abrigo posible?
Autors: Maite Novo Molinero; Zoel Salvadó i Belart
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Cuadernos De Pedagogía
País: N/D
Títol: Breaking the Silence within Critical Pedagogy
Autors: Mallart, Lidia Puigvert; Kim, Kyung Hi; Khalfaoui, Andrea; Rios-Gonzalez, Oriol; de Mello, Roseli Rodrigues; Joanpere, Mar; Flecha, Ramon
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Multidisciplinar Y Journal Of Educational Research
País: N/D
Títol: Evidence of gender violence negative impact on health as a lever to change adolescents¿ attitudes and preferences towards dominant traditional masculinities
Autors: Padros Cuxart, Maria; Molina Roldan, Silvia; Gismero, Elena; Tellado, Itxaso
Any: 2021 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Comunidades de aprendizaje: Actuaciones de éxito para el desarrollo de la competencia global desde la inclusión
Autors: Pilar Álvarez Cifuentes; Carme Garcia Yeste; Regina Gairal
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Padres Y Maestros
País: N/D
Títol: ¿Your Friends Do Matter¿: Peer Group Talk in Adolescence and Gender Violence Victimization
Autors: Racionero-Plaza, Sandra; Duque, Elena; Padros, Maria; Molina Roldan, Silvia
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Children (Basel)
País: N/D
Títol: The Zero Violence Brave Club: A Successful Intervention to Prevent and Address Bullying in Schools
Autors: Roca-Campos, Esther; Duque, Elena; Rios, Oriol; Ramis-Salas, Mimar;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychiatry
País: N/D
Títol: How inclusive interactive learning environments benefit students without special needs
Autors: Roldan, Silvia Molina; Marauri, Jesus; Aubert, Adriana; Flecha, Ramon
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: Alternative friendships to improve men¿s health status. The impact of the new alternative masculinities¿ approach
Autors: Ríos-González O; Ramis-Salas M; Peña-Axt JC; Racionero-Plaza S
Any: 2021 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Scientific workshop program to improve science identity, science capital and educational aspirations of children at risk of social exclusion
Autors: Salvado, Zoel; Garcia-Yeste, Carme; Gairal-Casado, Regina; Novo, Maite
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Children And Youth Services Review
País: N/D
Títol: ¿I Wish I Could Have Helped Him in Some Way or Put the Family on Notice¿: an Exploration of Teachers¿ Perceived Strengths and Deficits in Overall Knowledge of Suicide
Autors: de Oliveira JM; Calderón PV; Caballero PB
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Journal Of Loss & Trauma
País: N/D
Llibres / Books 
2021 2022 2023 2024 2025
Títol: Espais educatius als espais de sociabilitat (segles XIX-XX): XXVI Jornades Internacionals d'Història de l'Educació
Autors: Garcia-Yeste, Carme; Puente Pérez, Ginés
Any: 2024 Clau: Books
Títol: Aprendizaje dialógico y convivencia escolar: Guía para las escuelas
Autors: Carme Garcia Yeste; Rocío García Carrión
Any: 2022 Clau: Books
Títol: Interactive Learning Environments: Fostering Learning, Development, and Relationships for Children with Special Needs
Autors: Molina Roldán, Silvia; Rodrigues de Mello, Roseli; Padrós, Maria
Any: 2022 Clau: Books
Capítols de Llibre / Book chapters 
2021 2022 2023 2024 2025
Títol: Holistic Development of Pre-School Children in Light of the Application of UNESCO Standards
Autors: Hiba Ishtayah; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2025 Clau: Book Chapters
Títol: Alignment of teacher education programs at a Lebanese University with the TPACK framework
Autors: Jihan Hussein Khalifeh Mohamad; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2025 Clau: Book Chapters
Títol: Les escoles laiques de Vilanova i La Geltrú (1886-1891)
Autors: Carme Garcia Yeste; Ginés Puente Pérez
Any: 2024 Clau: Book Chapters
Títol: ¿Entendemos todas y todos lo mismo? Distintas ideas sobre lo que es y no es Ciencia en Educación Infantil
Autors: Lourdes Aragón Núñez; Maite Novo Molinero; Zoel Salvadó i Belart; José Manuel Pérez Martín
Any: 2024 Clau: Book Chapters
Títol: El proceso de diseño en ingeniería en la formación inicial del profesorado: Resultados preliminares del proyecto engi-EDU
Autors: Maite Novo Molinero; Irantzu Uriz Doray; Zoel Salvadó i Belart
Any: 2024 Clau: Book Chapters
Títol: Aprendizaje dialógico en los escenarios interactivos inclusivos.
Autors: Molina Roldán, S., Camps Pardo, M. & Puerta Rodríguez, R.
Any: 2024 Clau: Book Chapters
Títol: Aprendizaje dialógico en los escenarios interactivos inclusivos
Autors: Silvia Molina Roldán; Magdalena Camps; Raquel Puerta Rodríguez
Any: 2024 Clau: Book Chapters
Títol: El jardín de mariposas: una propuesta para la renaturalización de espacios urbanos.
Autors: Antonio de la Torre; Maite Novo Molinero
Any: 2023 Clau: Book Chapters
Títol: Eventos de nidificación de la tortuga boba en nuestras costas: una oportunidad para proteger esta especie amenazada
Autors: Antonio de la Torre; Maite Novo Molinero
Any: 2023 Clau: Book Chapters
Títol: ¿Qué saben los maestros de la docencia con dispositivos móviles?: autoevaluación para el diseño de actividades educativas
Autors: Judith Balanyà Rebollo; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2023 Clau: Book Chapters
Títol: La educación, entre la verdad de la ética y lo virtual
Autors: José Alberto Rivera Piragauta; Janaina Minelli de Oliveira
Any: 2022 Clau: Book Chapters
Títol: Fostering Kindergarteners¿ Scientific Reasoning in Vulnerable Settings Through Dialogic Inquiry-Based Learning
Autors: Novo M; Salvadó Z
Any: 2022 Clau: Book Chapters
Títol: Research processes that defines successful educational actions
Autors: García-Carrión, R., Rodrigues de Mello, R., Cisneros-Kostic, R & Molina, S.
Any: 2021 Clau: Book Chapters
Títol: Actividades de indagación para fomentar el razonamiento científico en Educación Infantil: un estudio desde la perspectiva docente
Autors: Maite Novo Molinero; Regina Gairal; Carme Garcia Yeste; Lorena Sánchez Ferrezuelo; Elena Aranda Cuerva; Raquel Velasco Alcoceba; Tamara Esquivel Martín; José Manuel Pérez Martín; Zoel Salvadó i Belart; Susana González Mateo; Miquel Guardiola Figols
Any: 2021 Clau: Book Chapters
Altres Documents / Other documents 
2021 2022 2023 2024 2025
Patents Sol.licitades / Patents 
2021 2022 2023 2024 2025
Congressos / Conferences 
2021 2022 2023 2024 2025
Autor/a: Carme Garcia Yeste, Oriol Rios Gonzalez, Regina Gairal Casadó, Silvia Molina Roldán, Elsa Cerviño López
Títol: Impacto de la bystander intervention para prevenir la violencia de género desde el contexto escolar
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2024
Autor/a: Sara Carbonell, Elsa Cerviño, Laura Natividad, Silvia Molina Roldán, Regina Gairal, Carme Garcia Yeste
Títol: Prevención de la violencia de género en el contexto escolar a través del Modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos: análisis de la implementación e impactos
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2024
Autor/a: Carme Garcia Yeste, Silvia Molina Roldán, Sara Carbonell Sevilla, Laura Natividad Sancho, Josep Maria Canal Barbany
Títol: Modelos de resolución de conflictos de violencia de género en la escuela basados en "bystander intervention": estado de la cuestión.
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2023
Autor/a: Garcia Yeste, Carme; Molina Roldán, Silvia; Carbonell Sevilla, Sara
Títol: Impactos de intervenciones escolares basadas en "bystander intervention" para prevenir la violencia de género
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2023
Autor/a: Silvia Molina, Carme Garcia Yeste, Teresa Morlà Folch
Títol: Transferring and creating science in prisons through Dialogic Scientific Gatherings and Scientific Workshops
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2023
Autor/a: Buslón Valdez, Nataly; Cirillo, Davide; Rios, Oriol; Rementeria, Maria José
Títol: Sesgos en Medicina e Inteligencia Artificial: impacto e inclusión del 111 colectivo trans.
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: Gallardo Nieto, Elena M.; Rios González, Oriol -
Títol: Impacto Social: clave en la lucha contra la violencia LGBTQI-fóbica en instituciones educativas
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: MOLINA ROLDAN, SILVIA
Títol: Dialogic Feminist Gatherings: a Successful Action for the Prevention of Gender Violence among Girls with Intellectual Disabilities
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: MOLINA ROLDAN, SILVIA
Títol: Teacher Training Based On Successful Educationa Actions
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: Sandra Racionero, Maria Padrós, Silvia Molina Roldán
Títol: Cómo la evidencia del impacto negativo de la violencia de género en la salud transforma las actitudes y preferencias de los y las adolescentes hacia las masculinidades tradicionales dominantes
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: Balanyà, J. & de Oliveira, J. M.
Títol: The clux of mobile learning: key aspects in teaching with mobile devices
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: De Oliveira, J. M.; Balanyà, J., Moya, S. & Giner, Andrea.
Títol: Today I will try to answer a very complex question: who am I? Using e-portfolios to develop critical professional identity among student teachers
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: De Oliveira, J. M.; Balanyà, J., Moya, S. & Giner, Andrea.
Títol: Critical professional identity development among student teachers though e-portfolios
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Garazi Álvarez, Aitana Fernández, Silvia Molina y Lourdes Villardón
Títol: Estrategias para la participación del alumnado con Necesidades Educativas Especiales en Tertulias Literarias Dialógicas durante el confinamiento
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Girbés, S; Legorburo, G., Rios, O., Valls, R., Gallardo, E.
Títol: Overcoming Violence Against LGBTQ+ Community at the University: the Uni4Freedom Research Project
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Guo,M.; Padrós Cuxart, M.; Rios, O
Títol: Building partnerships for Clarifying Scientific Evidences. The case of Open Access scientific-evidence platforms "Adhyayana" and ¿Sappho¿
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Itxaso Tellado, Sandra Racionero, Elena Duque, Silvia Molina
Títol: Impacto social de un programa de intervención en socialización preventiva de la violencia de género en adolescentes
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Rios, O, Gallardo, E, Legorburo, G.
Títol: Hei4Diversity y Up4Diversity:Estrategias de éxito para prevenir la violencia hacia el colectivo LGBTQI+
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Rios, O.; Lluch, P.; Joanpere, M.
Títol: Baños inclusivos y Violencia de Género en las Universidades
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Rios, O; Gallardo, E; Legorburo, G.
Títol: Violencia contra el colectivo LGBTQI+: Estrategias Formativas Basadas En Evidencias
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Sara Carbonell, Garazi Álvarez, Silvia Molina, Maria Padrós, Josep Maria Canal
Títol: Contextos educativos libres de violencia: Transferencia del Modelo Dialógico de Prevención y Resolución de Conflictos a un centro de Educación Especial
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Tellado, Itxaso; León, Susana; Duque Sánchez, Elena; MOLINA ROLDAN, SILVIA
Títol: Learning to love? The influence of interactions in peer group on attraction and election of a relationship in adolescence
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021