Resultats - Departament de Pedagogia
Departament de Pedagogia
| Tesis Doctorals Dirigides / Theses |
| 2019 |
|---|
| Títol: Enriquecimiento de la formación de docentes STEM en experiencias gamificadas mediante el modelo pedagógico TPACK |
| Autor: Fuentes Hurtado, María De Las Mercedes |
| Director: Gonzalez Martinez, Juan |
| Universitat: N/D |
| Any: 2019 |
| País: N/D |
| Títol: TODAS LAS VIOLENCIAS DUELEN, TODAS LAS VIOLENCIAS IMPORTAN. LAS VIOLENCIAS SEXUALES Y DE GÉNERO QUE LAS NORMAS IGNORAN. |
| Autor: Cagliero, Sara |
| Director: Biglia, Barbara |
| Universitat: N/D |
| Any: 2019 |
| País: N/D |
| Títol: Actuaciones Educativas de Éxito con grupos vulnerables: su incidencia en la educación, la cohesión social y el bienestar personal. |
| Autor: Regina Gairal Casadó |
| Director: García Yeste, Carme |
| Universitat: N/D |
| Any: 2019 |
| País: N/D |
| Títol: La incorporación de la competencia digital en estudiantes y docentes de Formación Inicial Docente en Uruguay |
| Autor: Morales, Maria Julia |
| Director: Lázaro Cantabrana, José Luis; Gisbert Cervera, Maria Mercedes; Rivoir, Ana Laura |
| Universitat: N/D |
| Any: 2019 |
| País: N/D |
| Publicacions en Revista / Papers |
| 2019 |
|---|
| Títol: The Flipped classroom in the learning of korfball in fifth and sixth grade |
| Autors: Marqués-Molías, L.; Palau-Martín,R.; Usart, M. & Morilla, F. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: ALOMA |
| País: N/D |
| Títol: The discussion on computational thinking in education |
| Autors: Adell Segura, Jordi; Llopis Nebot, Maria Angeles; Esteve Mon, Francesc M.; Valdeolivas Novella, Maria Gracia |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: RIED-REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA |
| País: N/D |
| Títol: Overcoming feudal constraints on educational research in Spain: the impact of the CIMIE conference |
| Autors: Aubert A., Álvarez P., Girbés-Peco S., Molina S. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: HIGHER EDUCATION RESEARCH AND DEVELOPMENT |
| País: N/D |
| Títol: The approaches and 'reponse' of Catalan universities to LGBTIQ+ phobic violence |
| Autors: Biglia, Barbara Cagliero, Sara |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: QUADERNS DE PSICOLOGÍA |
| País: N/D |
| Títol: Policies on violence and sexual abuse in Catalan universities |
| Autors: Cagliero, Sara; Biglia, Barbara |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA ESPAÑOLA DE CIENCIA POLÍTICA ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE CIENCIA POLÍTICA Y DE LA ADMINISTRACIÓN |
| País: N/D |
| Títol: Facilitating action research: reflections on the challenges and opportunities faced by a doctoral researcher engaged in education for sustainable development |
| Autors: Cebrian, Gisela; |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: EDUCATIONAL ACTION RESEARCH |
| País: N/D |
| Títol: The influence of service-learning on the development of sustainability competencies amongst university students |
| Autors: Cebrian, Gisela; Fernandez, Monica; Teresa Fuertes, Maria; Moraleda, Alvaro; Segalas, Jordi; |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: BORDÓN. REVISTA DE PEDAGOGÍA |
| País: N/D |
| Títol: Perception of sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers |
| Autors: Cebrián G, Pascual D, Moraleda Á |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION |
| País: N/D |
| Títol: Influencia de la formaciÓn de familiares en la motivaciÓn del alumnado en riesgo de exclusiÓn social |
| Autors: Davids A., Aubert A., Tierno-García J. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA MEXICANA DE INVESTIGACION EDUCATIVA |
| País: N/D |
| Títol: Out of School Learning Scientific Workshops: Stimulating Institutionalized Adolescents¿ Educational Aspirations |
| Autors: Gairal, Regina; García Yeste, Carme; Novo, Maite; Salvadó, Zoel |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: CHILDREN AND YOUTH SERVICE REVIEW |
| País: N/D |
| Títol: Out of school learning scientific workshops: Stimulating institutionalized Adolescents' educational aspirations |
| Autors: Gairal-Casadó R., Garcia-Yeste C., Novo-Molinero M., Salvadó-Belarta Z. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW |
| País: N/D |
| Títol: Family Education and Volunteering: The Benefits of Solidarity in Schools |
| Autors: Garcia Yeste, Carme; Ruiz Eugenio, Laura; Angel Comas, Miguel; |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH |
| País: N/D |
| Títol: DEVELOPMENT AND EVALUATION OF THE DIGITAL TEACHING COMPETENCE FROM A TRANSFORMATIVE PERSPECTIVE |
| Autors: Gisbert, Lázaro, Usart & Molero |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: JOURNAL OF THE WORLD FEDERATION OF ASSOCIATIONS FOR TEACHER EDUCATION |
| País: N/D |
| Títol: University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects |
| Autors: Gisela Cebrián |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: UTE. REVISTA DE CIÈNCIES DE L¿EDUCACIÓ |
| País: N/D |
| Títol: Sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers |
| Autors: Gisela Cebrián; David Pascual; Álvaro Moraleda |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION |
| País: N/D |
| Títol: Assessment of sustainability competencies: a literature review and future pathways for ESD research and practice |
| Autors: Gisela Cebrián; Jordi Segalàs; Àngels Hernández |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: CENTRAL EUROPEAN REVIEW OF ECONOMICS AND MANAGEMENT |
| País: N/D |
| Títol: La influencia del Aprendizaje-Servicio en el desarrollo de competencias en sostenibilidad en estudiantes universitarios |
| Autors: Gisela Cebrián; Mónica Fernández; Maite Fuertes; Alvaro Moraleda; Jordi Segalàs |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: BORDÓN. REVISTA DE PEDAGOGÍA |
| País: N/D |
| Títol: Inside a 3D simulation: Realism, dramatism and challenge in the development of students' teacher digital competence |
| Autors: González-Martínez J., Martí M., Cervera M. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY |
| País: N/D |
| Títol: Science With and for Society Through Qualitative Inquiry |
| Autors: Gómez González A |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: QUALITATIVE INQUIRY |
| País: N/D |
| Títol: Reaching Social Impact Through Communicative Methodology. Researching With Rather Than on Vulnerable Populations: The Roma Case. |
| Autors: Gómez, A., Padrós, M., Ríos, O., Mara, L.C. & Pukepuke, T. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: FRONTIERS IN EDUCATION |
| País: N/D |
| Títol: El Liderazgo y la Dirección escolares en España-Cataluña: Perfiles, funciones y bases para el compromiso. |
| Autors: Iranzo-García, P.; Camarero-Figuerola, M.; Barrios-Arós, Ch. y Tierno-García, J.M. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: DÍAZ DELGADO, M.A. Y VELOSO RODRÍGUEZ, A. (COORD.). MODELOS DE INVESTIGACIÓN EN LIDERAZGO EDUCATIVO, UNA REVISIÓN INTERNACIONAL. |
| País: N/D |
| Títol: DIGITAL COMPETENCE ASPECTS FOR EMPLOYABILITY |
| Autors: Juarez Arall, Jordi; Marques Molias, Luis |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA ESPANOLA DE ORIENTACION Y PSICOPEDAGIA |
| País: N/D |
| Títol: Assessing Teacher Digital Competence: the Construction of an Instrument for Measuring the Knowledge of Pre-Service Teachers |
| Autors: Lazaro Cantabrana, Jose Luis Usart Rodriguez, Mireia Gisbert Cervera, Merce |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: NAER: JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH |
| País: N/D |
| Títol: Diseño de una aplicación móvil para la seguridad de las personas con Trastorno del Espectro Autista: SOS TEA |
| Autors: Lázaro Cantabrana, JL, Sanromà Giménez, M., Molero Aranda, JL, Queralt Romero M., Llop Hernández, M. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA DE EDUCACIÓN INCLUSIVA (EN LÍNEA) |
| País: N/D |
| Títol: Proyecto Retrato Social: lo que la educación formal puede aprender del arte comunitario |
| Autors: Macaya A., Valero E. |
| Any: 2019 Clau: Review |
| Revista: ARTE, INDIVIDUO Y SOCIEDAD |
| País: N/D |
| Títol: The Flipped classroom in the learning of korfball in fifth and sixth grade |
| Autors: Marques-Molias, Luis; Palau-Martin, Ramon; Usart, Mireia; Morilla, Francesc; |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: ALOMA. REVISTA DE PSICOLOGIA I CIÈNCES DE L'EDUCACIÓ |
| País: N/D |
| Títol: Impact of the extension of learning time on the learning space of the platform for people affected by mortgages Tarragona |
| Autors: Morlà-Folch, Teresa; Ríos González, Oriol; Mara, Liviu-Catalin; García Yeste, Carme |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: LEARNING, CULTURE AND SOCIAL INTERACTION |
| País: N/D |
| Títol: The digital competence of teachers in music conservatories. A study of self-perception in Spain |
| Autors: Palau, Ramon; Usart, Mireia; Ucar Camicero, Jose |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA ELECTRÓNICA DE LA LISTA ELECTRÓNICA EUROPEA DE MÚSICA EN LA EDUCACIÓN |
| País: N/D |
| Títol: Resistance to and Transformations of Gender-Based Violence in Spanish Universities: A Communicative Evaluation of Social Impact |
| Autors: Puigvert L, Valls R, Garcia Yeste C, Aguilar C, Merrill B |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: JOURNAL OF MIXED METHODS RESEARCH |
| País: N/D |
| Títol: Student teachers volunteering in pre-service programmes in successful schools: Contributing to their successful training. |
| Autors: Rios, O., Garcia, C., Jiménez, J., & Ignatiou, Y. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: REVISTA EDUCACIÓN XXI |
| País: N/D |
| Títol: Student teachers volunteering in pre-service programmes in successful schools: Contributing to their successful training |
| Autors: Ríos González O., Yeste C., Jiménez J., Ignatiou Y. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: EDUCACION XX1 |
| País: N/D |
| Títol: Introduction to the Special Issue: Challenges of LGBT research in the 21st century |
| Autors: Serrano Amaya, J. F., & Ríos González, O. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: INTERNATIONAL SOCIOLOGY |
| País: N/D |
| Títol: Digital teaching competence in initial training: Case studies from Chile and Uruguay |
| Autors: Silva J, Lázaro J, Miranda P, Morales M, Gisbert M, Rivoir A, Onetto A |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
| País: N/D |
| Títol: Teacher's digital competence among final year Pedagogy students in Chile and Uruguay |
| Autors: Silva J., Usart M., Lázaro-Cantabrana J. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: COMUNICAR |
| País: N/D |
| Títol: Teacher¿s digital competence among final year Pedagogy students in Chile and Uruguay |
| Autors: Silva Quiroz, J., Usart, M.; Lázaro Cantabrana, JL. |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: COMUNICAR |
| País: N/D |
| Títol: Políticas sobre violencias y abusos sexuales en las universidades catalanas |
| Autors: null |
| Any: 2019 Clau: Article |
| Revista: ENCABEZADO DE PÁGINA |
| País: N/D |
| Llibres / Books |
| 2019 |
|---|
| Títol: Juguem i aprenem a l'aula de psicomotricitat. Materials i recursos. |
| Autors: Altava, J.C; Arasa, j; Meseguer, D; Sabaté, P; Salaet, M; Segura-Meix, M; Tsuchiya, J. |
| Any: 2019 Clau: Books |
| Títol: ¿Cómo abordar la educación del futuro? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente |
| Autors: Gisbert Cervera, M., Esteve-González, V., Lázaro Cantabrana, JL. (eds) |
| Any: 2019 Clau: Books |
| Títol: ¿Cómo abordar la educación del futuro? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente |
| Autors: Gisbert Cervera, M.; Esteve-González, V.; Lázaro Cantabrana, J.L. |
| Any: 2019 Clau: Books |
| Capítols de Llibre / Book chapters |
| 2019 |
|---|
| Títol: La competencia digital docente: definición y formación del profesorado |
| Autors: Carrera, X., Coiduras, J., Lázaro, JL., Pérez, F. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Evaluación formativa en educación superior mediante tecnologías móviles: el rol del estudiante en su proceso de enseñanza-aprendizaje |
| Autors: Cosi, Sandra; Voltas, Núria; Lázaro-Cantabrana, José Luís; Sanromà-Giménez, Mònica |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: El sistema de evaluación 360º para aprender a evaluar: estudio de caso en educación superior |
| Autors: Esteve-González, V.; Mogas Recalde, J. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Laboratorios virtuales en entornos 3D para la formación en competencias |
| Autors: Gisbert, M.; Esteve-González, V.; Esteve Mon, F. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Estrategias de formación inicial del profesorado basadas en aprendizaje-servicio |
| Autors: Josep Holgado Garcia, Mònica Sanromà Giménez, Beatriz Lores Gómez |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Evaluacio¿n de la CDD a partir del video ana¿lisis de ambientes de aprendizaje creados en un entorno virtual 3D |
| Autors: La¿zaro-Cantabrana, J.L., Sanroma¿-Gime¿nez, M., Molero-Aranda, T. & Gisbert- Cervera, M. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Diseño y desarrollo de una propuesta didáctica para entornos 3D |
| Autors: Lázaro Cantabrana, J.L.; Sanromà Giménez, M.; Holgado García, J.; Marqués Molías, L.; Esteve-González, V. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Diseño y desarrollo de una propuesta didáctica para entornos 3D |
| Autors: Lázaro Cantabrana, JL., Sanromà Giménez, M., Holgado García, J., Marqués Molías, L., Esteve González, V. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Utilización de una herramienta de videoanálisis para evaluar la Competencia Digital Docente: diseño de un aula mediante un entorno virtual 3D |
| Autors: Lázaro-Cantabrana, José-Luis; Sanromà-Giménez, Mònica; Molero-Aranda, Tania; Gisbert-Cervera, Mercè |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Capítulo 47. Smart classroom, an inclusive space to attend to educational diversity |
| Autors: Mogas, J., Palau, R., Sanromà, M., Lázaro, J.L. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: LA SEGURIDAD DE LAS PERSONAS CON DISCAPACIDAD INTELECTUAL: REVISIÓN SISTEMÁTICA |
| Autors: Molero-Arada, T.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE (CDD) EN LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO EN URUGUAY |
| Autors: Morales, M.J.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M.; Rivoir, A. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Systematic literature review for a characterization of the smart learning environments |
| Autors: Palau, R., & Mogas, J. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: Diseño de escenarios para la formación en entornos 3D |
| Autors: Palau, R., Mogas, J., Domínguez, S., & Sánchez, A. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: The Role of Work- and School-Based Supervisors in Bridging Educational and Workplace Contexts in Catalonia |
| Autors: Renta Davids A., Jiménez González J., Fandos Garrido M. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UN INSTRUMENTO DE EVALUACIÓN DE APLICACIONES EDUCATIVAS PARA PERSONAS AUTISTAS |
| Autors: Sanromà-JGiménez; M.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: The role of gender in students' achievement and self-efficacy in STEM |
| Autors: Schina, D.; Esteve-González, V.; Usart, M. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Títol: La comunicación en entornos de simulación 3D |
| Autors: de Oliveira, J.M.; Esteve-González, V. |
| Any: 2019 Clau: Book Chapters |
| Altres Documents / Other documents |
| 2019 |
|---|
| Patents Sol.licitades / Patents |
| 2019 |
|---|
| Congressos / Conferences |
| 2019 |
|---|
| Autor/a: Ana Inés Renta Davids |
| Títol: The Attitudinal Dimension Of The Professional Competence: Old Workplace Demands, (re-)New Educational Challenges |
| Congrés/acte: ECER, EUROPEAN CONFERENCE ON EDUCATIONAL RESEARCH |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Ana Inés Renta Davids |
| Títol: The Attitudinal Dimension Of The Professional Competence: Old Workplace Demands, (re-)New Educational Challenges |
| Congrés/acte: INTERNATIONAL VET CONFERENCE CROSSING BOUNDARIES IN VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING: PEDAGOGICAL CONCERNS AND MARKET DEMANDS |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Dueñas-Rada, J. y Camarero-Figuerola, M. |
| Títol: El Impacto de la Implicación Familiar en el Éxito Académico de los Hijos e Hijas Adolescentes: Una revisión sistemática. |
| Congrés/acte: VIII CONGRESO INTERNACIONAL MULTIDISCIPLINAR DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Esteve González, V.; Mogas Recalde, J. |
| Títol: Aprendre a avaluar: un estudi de cas d¿avaluació 360º |
| Congrés/acte: REDES-INNOVAESTIC |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Girbés, Sandra; Garcia, Rocio; Garcia Yeste, Carme; Rios, Oriol |
| Títol: Libertarian Women¿s Contributions To The Rural And Working-Class Women¿s Sexual Education During The Spanish Civil War |
| Congrés/acte: ANNUAL MEETING OF THE AMERICAN EDUCATIONAL RESEARCH |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Holgado Garcia, Josep |
| Títol: ETLAB (Education and Technology Laboratory) |
| Congrés/acte: EDMEDIA |
| Congrés/acte: Poster |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Juana María Tierno García |
| Títol: Membre del comitè científic. III Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación |
| Congrés/acte: III CONGRESO INTERNACIONAL SOBRE LIDERAZGO Y MEJORA DE LA EDUCACIÓN |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Lázaro-Cantabrana, J.L. |
| Títol: Evaluación formativa en educación superior mediante tecnologías móviles: el rol del estudiante en su proceso de enseñanza-aprendizaje |
| Congrés/acte: XVII JORNADES DE XARXES DINVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA (XARXES 2019) I III WORKSHOP INTERNACIONAL D¿INNOVACIÓ EN ENSENYAMENT SUPERIOR I TIC (INNOVAESTIC 2019), |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Lázaro-Cantabrana, José-Luis; Sanromà-Giménez, Mònica; Molero-Aranda, Tania; Gisbert- Cervera, Mercè |
| Títol: Evaluación de la CDD a partir del video análisis de ambientes de aprendizaje creados en un entorno virtual 3D |
| Congrés/acte: XVII JORNADES DE XARXES DINVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA (XARXES 2019) I III WORKSHOP INTERNACIONAL D¿INNOVACIÓ EN ENSENYAMENT SUPERIOR I TIC (INNOVAESTIC 2019), |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Mogas Recalde, J.; Esteve González, V. |
| Títol: A gamification experience using a lesson activity in Moodle: the exam as an easter egg |
| Congrés/acte: I JORNADA DE INNOVACIÓN UNIVERSITARIA INNOVAUDIMA CON TECNOLOGÍA EDUCATIVA (JIUTE) |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Mogas, Palau, Sanromà y Lázaro |
| Títol: Smart classroom, an inclusive space to attend to educational diversity |
| Congrés/acte: III CONGRESO INTERNACIONAL SEI 2019. SOCIEDAD, EDUCACIÓN E INCLUSIÓN |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Molero, Sanromà, Lázaro y Gisbert |
| Títol: La seguridad de las personas con discapacidad intelectual: App para facilitar las tareas de los cuerpos de seguridad i emergencias |
| Congrés/acte: XVI CONGRESO INTERNACIONAL Y XXXVI JORNADAS DE UNIVERSIDAD Y EDUCACIÓN INCLUSIVA |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Ríos Gonzalez, Oriol; Font, Marta; Renta Davids, Ana Ines; Valls, Rosa |
| Títol: Uni4Freedom. Breaking the Silence on LGBTQI+ Violence at Catalan Universities |
| Congrés/acte: ECER, EUROPEAN CONFERENCE ON EDUCATIONAL RESEARCH |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Sara Cagliero |
| Títol: Coneixement i discussió del nou protocol sobre assatjament que ha aprovat la UB. |
| Congrés/acte: JORNADA DE REFLEXIÓ SOBRE LA INCORPORACIÓ DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE A LA FACULTAT D¿EDUCACIÓ OBERTA A PAS I PDI |
| Congrés/acte: Invited paper |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Sara Cagliero |
| Títol: How do universities protect LGTBI people? The case of Catalan universities. |
| Congrés/acte: EUROPEAN CONFERENCE OF POLITICS AND GENDER |
| Congrés/acte: Paper |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Sara Cagliero |
| Títol: Protocols |
| Congrés/acte: JORNADA SOBRE LA INCORPORACIÓ DE LA PERSPECTIVA LGBTI A LES UNIVERSITATS CATALANES |
| Congrés/acte: Discussion board |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Shina, D.; Usart, M.; Esteve-González, V. |
| Títol: Participants¿ perceptions about their learning with FIRST LEGO® League Competition ¿ a gender study |
| Congrés/acte: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ROBOTICS IN EDUCATION (RIE). |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Silvia Molina Roldán |
| Títol: Interactive learning environments that improve the education of students with disabilities in special schools |
| Congrés/acte: EARLI 2019 |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Silvia Molina Roldán, Oriol Ríos Gonzalez, Laura Ruiz-Eugenio, Javier Diez-Palomar |
| Títol: Education Students Being Part Of The Creation Of Scientific Content On Wikipedia |
| Congrés/acte: ECER 2019 |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Silvia Molina Roldán, Rocío García Carrión, Esther Roca Campos, Lourdes Villardón Gallego |
| Títol: The Right to Quality Education for Children with Disabilities through Interactive Groups in Special Schools |
| Congrés/acte: ECER 2019 |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Silvia Molina Roldán; Rocío García-Carrión; Esther Roca Campos; Andrea Khalfaoui |
| Títol: Interactive Learning Environments That Enhance Educational Quality of Students With Disabilities in Special Schools |
| Congrés/acte: 2019 AERA MEETING |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Tierno-García, J.M y Camarero-Figuerola, M |
| Títol: El feedback entre iguales en el Grado de Pedagogía |
| Congrés/acte: XIX CONGRESO INTERNACIOAL DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA: INVESTIGACIÓN COMPROMETIDA PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL (AIDIPE) |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
| Autor/a: Usart, M., Schina, D., Esteve-Gonzalez, V., Gisbert, M. |
| Títol: Are 21st century skills evaluated in robotics competitions? The case of first lego league competition |
| Congrés/acte: CSEDU2019: 11TH NTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION |
| Congrés/acte: Speaker |
| Any: 2019 |
