Vicerectorat de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris

Urbano Lorenzo Seva

El Vicerectorat de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris coordina la política de recerca, la promoció i avaluació de la recerca, la visibilitat científica i els projectes interdisciplinaris de recerca.

Currículum

Vaig néixer a Madrid l'any 1968 i soc llicenciat en Filosofia i Lletres per la Universitat de Barcelona. Vaig iniciar la carrera acadèmica a la URV formalment el 1993, com a professor ajudant (1993-98), mentre cursava els estudis de doctorat a la UB. Més tard vaig ser professor interí d'universitat (1998-2000) i professor titular d'universitat (2000-09). Finalment el 2010 vaig assolir la plaça de catedràtic d'universitat.

He desenvolupat l'activitat docent, sobretot, als ensenyaments de l'àmbit de la psicologia. Tot i així, també he estat professor de la diplomatura en Treball Social (2001-09) i al màster en Infermeria (2003-04). A més, he codirigit cinc tesis doctorals.

He estat vicedegà de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia (2001-04), responsable d'ensenyament de la llicenciatura en Psicologia (2004-08), coordinador de pràctiques externes de l'ensenyament de Psicologia (2001-08), responsable del màster en Avaluació i Mesura de la Conducta (2007-12), coordinador del programa de doctorat del mateix nom (2008-14) i coordinador de mobilitat Erasmus del grau en Psicologia (2012-17).

A més, dirigeixo el grup consolidat Innovacions Tecnològiques en la Mesura de Trets Latents (ITEM) des de l'any 2005 i soc autor de més d'un centenar de publicacions en revistes indexades. Crec que el que millor resumeix la meva trajectòria investigadora és el fet de figurar, des del 2019, a la llista del 2 % dels científics més rellevants del món, segons l'informe que duu a terme la Universitat de Stanford (Estats Units).