Vicerector Política Científica i Projectes Interdisciplinaris

Urbano Lorenzo Seva

El Vicerectorat de Política Científica i Projectes Interdisciplinaris coordina la política de recerca, l'elaboració i seguiment del Pla estratègic de recerca, les infraestructures i el personal dels programes de recerca, la promoció i avaluació de la recerca, la comunicació científica, la gestió del Servei de Recursos Científics i Tècnics i la visibilitat científica. També és responsable dels centres de recerca propis i de les relacions amb els instituts d'investigació adscrits.

Currículum

Nascut el 1968, soc pare d'una noia i un noi, tots dos adolescents. Els meus interessos i aficions són molt variats: tant em podeu trobar passejant amb la família pels voltants de la Fatarella, a la Terra Alta, com explicant les constel·lacions a una sessió nocturna d'astronomia.

La meva carrera acadèmica a la URV es va iniciar formalment l'any següent, com a professor ajudant (1993-98), mentre cursava els estudis de doctorat a la UB. Més tard vaig ser professor interí d'universitat (1998-2000) i professor titular d'universitat (2000-09), fins que l'any 2010 vaig assolir la plaça de catedràtic d'universitat.

He desenvolupat la meva activitat docent, principalment, als ensenyaments de l'àmbit de la Psicologia. Tot i així, també he estat professor de la diplomatura en Treball Social (2001-09) i al màster en Infermeria (2003-04). A més, he codirigit 5 tesis doctorals.

He estat vicedegà de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia (2001-04), responsable d'ensenyament de la llicenciatura en Psicologia (2004-08), coordinador de pràctiques externes de l'ensenyament de Psicologia (2001-08), responsable del màster en Avaluació i Mesura de la Conducta (2007-12), coordinador del programa de doctorat del mateix nom (2008-14) i coordinador de mobilitat Erasmus del grau de Psicologia (2012-17).

Dirigeixo el grup consolidat Innovacions Tecnològiques en la Mesura de Trets Latents (ITEM) des de l'any 2005 i soc autor de més d'un centenar de publicacions en revistes indexades. Crec que el que millor resumeix la meva trajectòria investigadora és el fet de figurar, des del 2019, a la llista del 2 % dels científics més rellevants del món, segons l'informe que duu a terme la Stanford University (Estats Units).

Em considero membre de la comunitat acadèmica de la URV des de l'any 1987. M'hi he format com a persona i com a acadèmic. Crec en el seu projecte: una universitat de dimensions reduïdes permet desenvolupar una vida acadèmica de qualitat, posant el focus en les persones que la conformem. La meva il·lusió és poder transmetre-vos la profunda confiança que hi he dipositat.