saltar al contingut principal
Cercar
URV

Carta de serveis del Servei de Gestió Acadèmica

A continuació es presenta la Carta dels serveis que ofereix el Servei de Gestió Acadèmica. 

Aquesta carta inclou la descripció detallada dels serveis disponibles, així com les vies i canals d'accés a aquests. També s'estableixen els drets i deures dels usuaris per accedir als serveis i les vies de reclamació per a la resolució de possibles incidències.

El Servei de Gestió Acadèmics és l'ens responsable d'aquesta Carta de Serveis.

QUI SOM I COM ENS ORGANITZEM

El Servei de Gestió Acadèmica organitza els processos de planificació de la docència i de la gestió acadèmica dels estudiants estructurada en tres seccions:

  • Planificació Acadèmica i Docent
  • Admissió, Expedients i Títols 
  • Gestió de la Matrícula 

Podeu conèixer amb més detall l'estructura del servei i la nostra ubicació.

QUÈ FEM?

La missió del Servei de Gestió Acadèmica és organitzar i gestionar els processos de la planificació de la docència i de la gestió acadèmica que afecten els estudiants de la URV.


El Servei de Gestió Acadèmica facilita als estudiants de grau, màster i doctorat tots els tràmits i els procediments que comporta la seva formació: accés, matrícules, beques de règim general i d'equitat, expedients, avaluació, obtenció de títols, entre d'altres. A més, s'ocupa dels plans d'estudis i les normatives d'àmbit acadèmic i docent.

ELS NOSTRES SERVEIS

Els serveis que el Servei de Gestió Acadèmica ofereix són els següents: 

  • Gestió i establiment de les directrius de les normatives de docència, acadèmica i de matrícula de grau i màster així com sobre aquells aspectes generals de la normativa de doctorat.
  • Planificació, organització i gestió dels processos de gestió de preinscripció i admissió dels estudiants de grau i màster. 
  • Planificació, organització i gestió dels processos de matrícula, gestió d’expedients i títols i SET dels estudiants de grau, màster i doctorat. 
  • Definició dels processos acadèmics i establiment de directrius per a la gestió acadèmica de les secretaries de campus i centres, garantint l’homogeneïtat en els procediments.
  • Orientació i comunicació de directrius acadèmiques als centres adscrits, assegurant una gestió coherent amb les polítiques institucionals. 
  • Desenvolupament i gestió de les millores, amb les diferents unitats implicades, de les funcionalitats dels programes informàtics propis de l'àmbit d'actuació.
  • Contribució al desenvolupament dels programes informàtics institucionals de l’àmbit d’actuació. 
  • Implementació i manteniment de la gestió per processos, la carta de serveis i els sistemes de gestió de qualitat.
  • Atenció als requisits de les diferents auditories, òrgans d'intervenció, etc.
  • Manteniment i actualització de la pàgina web i altres serveis virtuals de l'àrea de gestió acadèmica. 

L'accés als serveis és restringit al personal de la URV que organitza i gestiona els ensenyaments de la Universitat així com als estudiants, exestudiants de la Universitat Rovira i Virgili.

Els serveis que us prestem són gratuïts llevat dels tràmits o gestions que sí que comporten el pagament d'una taxa o preu públic determinat. Aquests preus s'especifiquen a la descripció de cada servei específic. 

DRETS I DEURES DELS USUARIS

Amb caràcter específic, com a persones destinatàries dels serveis expressats en la carta de serveis, tenen els drets següents:

  1. Rebre un tracte que sigui conforme als principis ètics i la legislació vigent.
  2. Rebre la informació acadèmica sobre els plans d'estudis i els programes de les assignatures abans de matricular-s'hi.
  3. Ser atès de forma correcta i eficient per part del personal del Servei.
  4. Tenir garantit un respecte absolut per la confidencialitat de les dades personals en compliment de la Llei orgànica de protecció dedades i garantia dels drets digitals.
  5. Suggerir millores i exposar queixes.
  6. Ser informats sobre els serveis als quals poden accedir i sobre els requisits necessaris per utilitzar-los.
  7. Rebre la informació general i específica en els procediments que es tramitin des d'aquesta unitat de manera presencial, telefònica o telemàtica.

Així mateix, com a usuaris teniu els següents deures:

  1. Mantenir en tot moment un comportament adequat i respectuós amb la resta d'usuaris i amb el personal del servei. 
  2. Aportar la informació requerida amb temps i forma per a la gestió correcta dels tràmits.
  3. Comunicar les deficiències o millores dels procediments dels serveis oferts mitjançant l'ús del canal de comunicació habilitat per a tal fi.

CONSULTES, QUEIXES I SUGGERIMENTS

Et podrem atendre presencialment, per correu electrònic i per telèfon:

  • beques de règim general i equitat: beques@urv.cat- 977558614
  • preinscripció universitària per als estudis de Grau i del Màster de Formació del Professorat: preinscripcio.sga@urv.cat - 977559512

Contacte

  • Campus Catalunya
  • Av. Catalunya, 35. 43002 Tarragona
  • Tel. preinscripció: 977 559 512
  • Tel. beques: 977 558 614
  • Fax 977 256 575

Horaris

  • Horari d'atenció presencial i telefònica:
    De 9.30 h a 13.30 h, de dilluns a divendres

VERSIONS DE LA CARTA DE SERVEIS

  • L'òrgan responsable d'aquesta carta de serveis és la cap del Servei de Gestió Acadèmica .

Versió vigent:  17/06/2025 - Primera edició de la carta