saltar al contingut principal
Cercar
URV

Tràmits i visats d'estrangeria


Selecciona l’opció que més t’interessa

Ciutadans de la Unió Europea

A efectes d'entrada, estada, residència, etc., s'aplica el règim comunitari als ciutadans de països de la Unió Europea (Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Xipre, Dinamarca, Eslovènia, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Holanda , Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, Polònia, Portugal, Regne Unit, República Txeca, República Eslovaca, Romania i Suècia) més Noruega, Islàndia, Liechtenstein i la Confederació Suïssa.

ATENCIÓ: tot i trobar-se en el marc del programa Erasmus, els estudiants de Turquia es regeixen pel règim extracomunitari.

Els estudiants d'aquests països no han de fer cap tràmit abans de l'arribada.

  • Si la teva estada és inferior a tres mesos, sigui quina sigui la finalitat, n'hi ha prou de tenir el passaport o document d'identitat en vigor.
  • Si l'estada és superior a tres mesos, els interessats han de sol·licitar la inscripció al Registre Central d'Estrangers. Per fer aquest tràmit heu d'adreçar-vos a l'Oficina d'Estrangers o a la comissaria de la Policia Nacional de la població on residiu.

Si ets estudiant d'intercanvi: Contacta amb hosting@urv.cat per a més informació sobre aquest tràmit.

Per realitzar determinats tràmits al nostre país, com ara obrir un compte bancari, cobrar una beca o un premi, o contractar determinats serveis, pots necessitar obtenir el teu NIE.


Ciutadans de fora de la Unió Europea

Els estudiants de fora de la Unió Europea que vulguin romandre a Espanya durant un període superior a 90 dies han d'obtenir un visat d'estudis abans de l'arribada a Espanya.

Aquest visat permet romandre a Espanya per a estudis, formació o investigació. Es pot sol·licitar a la Missió Diplomàtica o Oficina Consular espanyola del país del sol·licitant.

La documentació que cal adjuntar a la sol·licitud és la següent:

  • Passaport.
  • Acreditació d'admissió al centre docent o científic, públic o privat, oficialment reconegut.
  • Contingut del pla d’estudis, formació o investigació.
  • Assegurança mèdica.
  • Acreditació de disponibilitat econòmica suficient per sufragar els costos destudis i estada.
  • Certificat d’antecedents penals.

En cas de ser estudiant d'intercanvi, El Centre Internacional de la URV us proporcionarà la documentació següent:

  • La carta d'acceptació, un cop hagis estat admès pel coordinador de mobilitat.

Si sou estudiants internacionals de màster o doctorat, l'Escola de Postgrau i Doctorat us facilitarà la documentació següent.

  • L’acreditació d’admissió, una vegada aquesta sigui definitiva després de passar per l’òrgan de selecció corresponent.

Heu de tenir en compte que la Universitat només pot acreditar els documents acadèmics, per a la resta de documentació has de contactar amb altres institucions. Un cop al nostre país, i si la teva estada serà més gran de 90 dies, has de sol·licitar el NIE.



Obtenir el NIE

El NIE és el Número d'Identificació d'Estrangers, és el document que acredita la situació legal de l'estranger a Espanya i és necessari per poder realitzar determinats tràmits al nostre país, com ara el cobrament de beques o la contractació de determinats serveis.

El Centre Internacional us ajudarà en l'obtenció del vostre NIE. Contacta amb hosting@urv.cat per informar-te sobre la gestió del teu NIE.