Ruta científica Lluís Pons d'Icart
A qui va dirigit
Batxillerat, ESO i Ciutadania
Qui ho organitza
ComCiència
Tipus d'activitat
Divulgació científica
Àmbit
Interdisciplinar
Descripció
"Conèixer la història ens farà més savis i prudents", deia Lluís de Pons d'Icart. Aquesta frase lapidària apareix en el pròleg del seu Llibre de les grandeses i coses memorables de l'antiquíssima, insigne i famosa ciutat de Tarragona, que va publicar el 1572. Hi descriu amb gran detall l'estat de conservació de les principals restes romanes que es coneixien a la ciutat. Aquelles ruïnes, menystingudes per la majoria, per a ell eren una joia i hi intuïa la petjada d'un passat gloriós, que a Roma es reconeixia i aquí s'ignorava.
Pons d'Icart, nascut a Tarragona cap al 1520, va ser un home del Renaixement. Net de governadors de Nàpols; estava emparentat, per part de mare, amb els els Icart, senyors de Torredembarra i també amb l'arquebisbe Antoni Agustí, l'humanista que va portar la impremta i la universitat a Tarragona.
Va estudiar lleis i va ser jutge general d'apel·lacions de la ciutat i el Camp de Tarragona, a més d'advocat del Capítol de la Catedral. Aquesta era la seva feina, però la seva passió eren les pedres.
Calendari
Abril i maig
Contacte
comciencia(ELIMINAR)@urv.cat
