Materials del Programa Escolar del Projecte APQUA de la URV
A qui va dirigit
ESO, formació professional i Batxillerat
Qui ho organitza
URV Divulga
Tipus d'activitat
Taller
Àmbit
Àmbit matemàtic (primària i ESO)
Àmbit de coneixement del medi natural (primària)
Àmbit cientificotecnològic (ESO)
Modalitats de ciències i tecnologia (Batxillerat)
Descripció
APQUA és un projecte educatiu de ciències dirigit a tota la població, desenvolupat pel Departament d'Enginyeria Química
de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona. El Programa escolar planteja l'aprenentatge de les ciències a partir de l'estudi i la discussió de temes d'actualitat relacionats amb els productes químics. Els materials d'APQUA s'organitzen en mòduls, els quals estan formats per diverses activitats de treball, en les que es plantegen preguntes obertes i situacions simulades i proporcionen experiments. Amb aquestes eines es treballen les competències i els continguts científics i les habilitats de resolució de problemes perquè els alumnes puguin prendre decisions personals sobre temes cientificotecnològics i ambientals.
Els materials d'APQUA s'ajusten a les competències, els objetius i continguts que estableix la legislació educativa. La seva estructura modular permet la seva integració en les programacions de les matèries cientificotecnològiques, treballs de síntesi, ciències per al món contemporani i educació ambiental de l'ESO i/o del batxillerat. També permet preparar unitats de programació de l'àrea de coneixement del medi en el cicle superior d'educació primària. APQUA disposa a més a més d'un conjunt de minimòduls (equips d'enriquiment curricular de curta durada).
Els mòduls i equips d'enriquiment curricular estan constituïts per una guia del professor, per una guia de l'alumne i en la majoria dels casos per un material específic. Aquest material inclou safates, ampolles gotejadores, comptagotes, agitadors, embuts de plàstic, etc. i està dissenyat per ser utilitzat a l'aula, amb la màxima seguretat, i poder experimentar les tècniques bàsiques de laboratori. La seva comoditat i facilitat d'ús faciliten l'experimentació, de manera que en poc temps es poden dur a terme més experiècncies que amb el clàssic material de vidre del laboratori tradicional. La minimització de les quantitats de reactiu necessàries i de residus que es generen, i el seu baix cost, són altres factors d'importància a l'hora de dissenyar les activitats.
Calendari
Durant tot el curs
Sol·licitud d'inscripció a: apqua@urv.cat
Contacte
Més informació
carles.lozano@urv.act
977 558 058
