MODIFICACIONS DE MATRÍCULA, renúncia d'assignatures (Màster)

• CONCEPTE: la renúncia significa l'abandonament voluntari d'una o més assignatures per al curs acadèmic i implica la modificació parcial de la matrícula una vegada transcorreguts els 5 dies naturals establerts per al seu ajustament, sense dret a devolució econòmica.

Tràmits de la sol·licitud

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

A la secretaria de Centre/Campus on es realitzen els estudis.

Quan

• Període ordinari: des del dia en què s'ha formalitzat la matrícula fins el 30 de novembre.

• Període extraordinari: del 5 al 15 de febrer, només per assignatures impartides durant el segon quadrimestre.

Com

Presentant la documentació següent:

Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa de modificacions de matrícula, que emet la secretaria del centre, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

L'estudiant haurà d'estar al corrent de pagament en la data de la sol·licitud.

Observacions

• L'estudiant a temps complet haurà de mantenir un mínim de 30 crèdits matriculats i l'estudiant a temps parcial un mínim de 20 crèdits. Dins d'aquest còmput s'hi hauran d'incloure, si s'escau, les assignatures obligatòries matriculades i no superades del curs anterior.

• Els estudiants de nou accés a temps complet hauran de mantenir els 60 crèdits mínims matriculats.

• Si l'estudiant hagués formalitzat la matrícula per sobre dels 30 crèdits, es podrà acceptar la renúncia de les assignatures que sobrepassen aquest mínim, renunciant en primer lloc a les assignatures de nova matrícula i en segon lloc a les assignatures no superades el curs anterior mantenint, però, els 30 crèdits mínims exigits.

• Si l'estudiant hagués formalitzat la matrícula per sobre dels 20 crèdits, es podrà acceptar la renúncia de les assignatures que sobrepassen aquest mínim, renunciant en primer lloc a les assignatures de nova matrícula i en segon lloc a les assignatures no superades el curs anterior mantenint, els 20 crèdits mínims exigits.

• L'estudiant becari que renunciï a alguna assignatura ha de tenir en compte que la no superació de la/les assignatures/es objectes de renúncia pot tenir repercussió en els requisits acadèmics exigits per a la concessió de la beca el curs següent, i en l'import dels ajuts concedits a la beca del curs actual.

Resolució de la sol·licitud

El centre on s'ha presentat la sol·licitud.

Quan

Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim cinc dies hàbils després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

* En aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.

Com

Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitza l'expedient de l'estudiant.

La resolució de renúncia és irrevocable.

Efectes econòmics

L'acceptació de la renúncia per part del centre no comporta la devolució de l'import de matrícula corresponent.

En el curs acadèmic següent al que s'ha autoritzat la renúncia no s'aplicarà el càrrec econòmic que suposa el factor de repetició d'assignatures no superades.

Efectes acadèmics

En el curs acadèmic pel qual es sol·licita la renúncia:

• l'estudiant no podrà gaudir de la docència ni avaluar-se de l'assignatura

• l'estudiant no sortirà en actes de qualificació

Observacions

Els centres poden autoritzar les sol·licituds de renúncia sempre que l'estudiant estigui al corrent del pagament.