LEGALITZACIONS DOCUMENTS ACADÈMICS EMESOS PER LA URV: PROCEDIMENT PER VIA NOTARIAL

• CONCEPTE: L'Ordre ministerial de 16 d'abril de 1990 determina que únicament els documents universitaris de caràcter oficial seran objecte de reconeixement de signatures davant el Ministerio de Educación, la resta dels documents acadèmics es legalitzaran per via notarial.

Verificació signatures de documents emesos per la URV

Què

Documents emesos per les autoritats acadèmiques de la URV

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

Com i On

Documents acadèmics emesos per les autoritats acadèmiques de la URV, la signatura de les quals estigui acreditada davant de notari i que han de tenir efectes a països signataris del Conveni de l'Haia.

El tràmit consta de dos actes:

1. Reconeixement de les signatures de les autoritats acadèmiques per part del notari referenciat per la Universitat.

2. Reconeixement de la signatura del notari anterior per part del Col·legi Notarial al qual pertany (Col·legi de Notaris de Catalunya), qui estamparà la postil·la de l'Haia.

Documents acadèmics no oficials, com ara títols, certificats o diplomes corresponents a estudis propis de la Universitat i que han de tenir efectes a països no signataris del Conveni de l'Haia.

El tràmit consta de cinc actes:

2. Reconeixement de la signatura del notari anterior per part del degà del Col·legi Notarial al qual pertany (Col·legi de Notaris de Catalunya), qui estamparà la postil·la de l'Haia.

3. Legalització pròpiament dita (1r pas):
    Ministerio de Justicia (Secció de Legalitzacions)
    Plaza Jacinto Benavente, 3 Madrid
    Tel. 902.007.214
    legalizacion(ELIMINAR)@educacion.es

4. Legalització pròpiament dita (2n pas):
    Ministerios de Asuntos Exteriores y Cooperación
    C/ Juan de Mena, 4 Madrid
    Tel. 901.379.16.10 y 91.379.17.00
    Cita prèvia a www.maec.es

5. El reconeixement de les signatures anteriors també es podrà instar en la representació diplomàtica o consular d'Espanya en el país on hagi de tenir efecte el document

En el moment que ho requereixi