Anul·lació de matrícula per interès personal: Abans de l'inici de l'activitat acadèmica (1 d'octubre)

• CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada amb la conseqüent pèrdua dels drets d'avaluació i de la condició de doctorand i dels beneficis que aquest estatus comporta.

Tràmits per sol·licitar-la

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

A la secretaria de Centre/Campus on es realitzen els estudis.

Quan

Abans de l'inici de l'activitat acadèmica (1 d'octubre).

Com

Presentant la documentació següent:

Resolució de la sol·licitud

El/la cap de secretaria del Centre.

Quan

Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim 5 dies naturals després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.

Com

• Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitzarà l'expedient del doctorand.

• Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.

Efectes econòmics

• Si la sol·licitud d'anul·lació es presenta abans d'inici de l'activitat acadèmica (1 d'octubre) i ja s'ha fet efectiu l'import de la matrícula, es tramitarà la devolució de l'import de la tutela.

• Si no es formalitza la sol·licitud d'anul·lació en els terminis establerts i no s'abonen els rebuts que corresponguin, aquests seran reclamats en fase d'impagament. Els doctorands que es troben en aquesta situació seran considerats suspesos temporalment. Durant el període en què estiguin en situació de suspensió temporal no se'ls podrà expedir certificats, expedients acadèmics ni el títol. No podran tampoc reprendre els seus estudis a la universitat en cursos posteriors sense abonar prèviament els imports pendents. El decret de preus públics ho estableix per a la mateixa universitat o per un altra universitat catalana.

Observacions

• En el cas d'anul·lació per interès personal abans de l'inici de l'activitat acadèmica:

• Si el doctorand no ha fet efectiu l'import corresponent de la matrícula, la sol·licitud d'anul·lació quedarà sense efectes i els rebuts pendents de pagament seguiran el procés establert. En cas de no fer-los efectius en els terminis establerts, el doctorand quedarà en situació de suspensió.
  • L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça, i quedarà sense efectes la matrícula efectuada. Per tant, no s'aplicarà la normativa de permanència ni la reclamació d'aquests imports en els supòsits següents:

• En el cas que els doctorands siguin de nou accés, per iniciar qualsevol altre programa, caldrà que novament facin la preinscripció oficial.

• Per a la resta doctorands, per continuar els mateixos estudis, caldrà que sol·licitin reprendre estudis.

• Als doctorands de nou accés se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula.

• Si el doctorand és sol·licitant de beca o ajut, la secretaria ho haurà de comunicar al Servei de Gestió Acadèmica.