saltar al contingut principal
Cercar
URV

Resultats - Educational Transformation, Leadership & Sustainability / Transformació Educativa, Lideratge i Sostenibilitat / Transformación Educativa, Liderazgo y Sostenibilidad


Educational Transformation, Leadership & Sustainability / Transformació Educativa, Lideratge i Sostenibilitat / Transformación Educativa, Liderazgo y Sostenibilidad

Tesis Doctorals Dirigides / Theses 
2019 2020 2021 2022 2023
Títol: Determinantes psicosociales de salud en procesos de exclusión e inclusión social
Autor: Cantos Egea, Jessica
Director: Tous Pallarés, Jordi; Tierno García, Juana María
Universitat: N/D
Any: 2021
País: N/D
Títol: Determinantes psicosociales de salud en procesos de exclusión e inclusión social
Autor: Cantos Egea, Jessica
Director: Tous Pallarés, Jordi; Tierno García, Juana María
Universitat: N/D
Any: 2021
País: N/D
Títol: Designing a framework for mobile learning adoption and sustainable development
Autor: Moya Pereira, Sofia
Director: Camacho Marti, Maria Del Mar
Universitat: N/D
Any: 2020
País: N/D
Títol: Designing a framework for mobile learning adoption and sustainable development
Autor: Sofía Moya Pereira
Director: Maria Del Mar Camacho Martí
Universitat: N/D
Any: 2020
País: N/D
Publicacions en Revista / Papers 
2019 2020 2021 2022 2023
Títol: Teaching motivation, learning approaches, and academic success among prospective teachers in Catalonia (Spain)
Autors: Camarero-Figuerola M; Renta-Davids AI; Tierno-García JM; Gilabert-Medina S
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Teachers And Teaching
País: N/D
Títol: Challenges for Increasing the Use of Educational Research Results
Autors: Camarero-Figuerola, M; Tierno-García, JM; Iranzo-García, P; Renta-Davids, AI
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Reice. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación
País: N/D
Títol: Model of psychosocial determinants of health in processes of social exclusion
Autors: Cantos-Egea, J; Tous-Pallarés, J; Tierno-García, JM
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Frontiers In Public Health
País: N/D
Títol: Desafíos para Aumentar el Uso de los Resultados de la Investigación Educativa
Autors: Marta Camarero Figuerola; Juana María Tierno García; Pilar Iranzo García; Ana Inés Renta Davids
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Reice. Revista Iberoamericana Sobre Calidad, Eficacia Y Cambio En Educación
País: N/D
Títol: Developing a Framework for Mobile Learning Adoption and Sustainable Development
Autors: Moya, Sofia; Camacho, Mar;
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Technology, Knowledge And Learning
País: N/D
Títol: When the Media Omits or Includes Scientific Evidence in Its Publications: Science and Battles on X about Child Sexual Abuse
Autors: Olabarria, A; Burgués-Freitas, A; de Aguileta, AL; Zubiri-Esnaola, H; Torras-Gómez, E; Joanpere, M; de Aguileta, GL; Alvarez-Guerrero, G; Aiello, E; Pulido, C; Redondo-Sama, G
Any: 2023 Clau: Article
Revista: Children (Basel)
País: N/D
Títol: Percepción del profesorado universitario sobre el impacto de la formación permanente/continua del docente en su desarrollo profesional
Autors: Ana Inés Renta Davids
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Universitas Tarraconensisrevista De Ciències De L'educació
País: N/D
Títol: School leadership practices, challenges and opportunities in Spain from key agents' perspective
Autors: Camarero-Figuerola, M.; Cebrian-Bernat, G.; Iranzo-Garcia, P.; Tierno-Garcia, J. M.;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Cogent Social Sciences
País: N/D
Títol: School leadership practices, challenges and opportunities in Spain from key agents¿ perspective
Autors: Camarero-Figuerola, M.; Cebrián-Bernat, G.; Iranzo-García, P.; Tierno-García, J.M.
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Cogent Social Sciences
País: N/D
Títol: Sustainability and the 2030 Agenda within schools: A study of school principals¿ engagement and perceptions
Autors: Cebrián G; Mogas J; Palau R; Fuentes M
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Environmental Education Research
País: N/D
Títol: A Preliminary Study Comparing Pre-service and In-service School Principals¿ Self-Perception of Distributed Leadership Competencies in Relation to Teaching and Managerial Experience
Autors: Cebrián G; Moraleda A; Galán-Casado D; Andújar-Molina O
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: : School leadership practices, challenges and opportunities in Spain from key agents' perspective
Autors: IRANZO GARCIA, MARIA PILAR
Any: 2022 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Spanish Adaptation of the Family Involvement Questionnaire-High School: Version for Parents
Autors: Jorge M Dueñas; Fabia Morales-Vives; Marta Camarero-Figuerola; Juana M Tierno-García
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Psicología Educativa
País: N/D
Títol: La autopercepción del liderazgo docente
Autors: Jéssica Sánchez González; Ana Inés Renta Davids; Juana María Tierno García
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Leadership And Management
País: N/D
Títol: Smart schools on the way: How school principals from Catalonia approach the future of education within the fourth industrial revolution
Autors: Mogas, Jordi; Palau, Ramon; Fuentes, Marta; Cebrian, Gisela;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: Learning Environments Research
País: N/D
Títol: A research synthesis of the impacts of successful educational actions on student outcomes
Autors: Morlà-Folch T; Renta Davids AI; Padrós Cuxart M; Valls-Carol R
Any: 2022 Clau: Review
Revista: Educational Research Review
País: N/D
Títol: Social Impact Indicators in the Context of the Roma Community: Contributions to the Debate on Methodological Implications
Autors: Munte-Pascual, Ariadna; Khalfaoui, Andrea; Valero, Diana; Redondo-Sama, Gisela;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Qualitative Methods
País: N/D
Títol: You Are Not Alone: The (In)Visible Homeless and the Role of Social Workers and Related Professionals
Autors: Munte-Pascual, Ariadna; Redondo-Sama, Gisela; De Vicente, Irene; Matulic, Virginia;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: You Are Not Alone: The (In)Visible Homeless and the Role of Social Workers and Related Professionals
Autors: Munté-Pascual, Ariadna; Redondo-Sama, Gisela; De Vicente, Irene; Matulic, Virginia
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Academic and emotional effects of online learning during the COVID-19 pandemic on engineering students
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2022 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Teaching motivation, learning approaches, and academic success among prospective teachers in Catalonia (Spain)
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2022 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Self-perception of teacher leadership
Autors: Sanchez-Gonzalez, Jessica; Renta-Davids, Ana-Ines; Tierno-Garcia, Juana-Maria;
Any: 2022 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Leadership And Management
País: N/D
Títol: Academic and emotional effects of online learning during the COVID-19 pandemic on engineering students
Autors: Balta-Salvador, Roso; Olmedo-Torre, Noelia; Pena, Marta; Renta-Davids, Ana-Ines;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Education And Information Technologies
País: N/D
Títol: Key competencies in sustainability in higher education¿toward an agreed-upon reference framework
Autors: Brundiers K; Barth M; Cebrián G; Cohen M; Diaz L; Doucette-Remington S; Dripps W; Habron G; Harré N; Jarchow M; Losch K; Michel J; Mochizuki Y; Rieckmann M; Parnell R; Walker P; Zint M
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Sustainability Science
País: N/D
Títol: Multiple case-study analysis of service-learning as a means to foster sustainability competencies amongst pre-service educators
Autors: Cebrián G; Moraleda Á; Fernández M; Fuertes MT; Segalàs J; Gutiérrez Blanco I
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Teachers And Teaching
País: N/D
Títol: Academic help-seeking attitudes and their relationship with emotional variables
Autors: Dueñas JM; Camarero-Figuerola M; Castarlenas E
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Change in Classroom Dialogicity to Promote Cultural Literacy across Educational Levels
Autors: Garcia-Mila, Merce; Miralda-Banda, Andrea; Luna, Jose; Remesal, Ana; Castells, Nuria; Gilabert, Sandra;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Hacia una evaluación de la eficacia intercultural en el profesorado en formación
Autors: Iñiguez-Berrozpe, Tatiana; Valero-Errazu, Diana; Flecha, Ainhoa; Redondo-Sama, Gisela
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Revista De Sociología De La Educación-Rase
País: N/D
Títol: I Only Want Passionate Relationships: Are You Ready for That?
Autors: Joanpere, Mar; Redondo-Sama, Gisela; Aubert, Adriana; Flecha, Ramon;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: A Framework for mobile learning adoption and sustainable development
Autors: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Technology, Knowledge And Learning
País: N/D
Títol: Sinhogarismo en tiempos de confinamiento: Vivencias profesionales y ciudadanas en la ciudad de Barcelona
Autors: Matulic Domandzic, María Virginia; Munté Pascual, Ariadna; De Vicente Zueras, Irene; Redondo Sama, Gisela
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Itinerarios De Trabajo Social
País: N/D
Títol: Jane Addams, Coherence in Uncertain Times: a Political Entrepreneurship in Social Work
Autors: Melgar, Patricia; Plaja, Teresa; Munte, Ariadna; Redondo, Gisela;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Historia Social Y De La Educación
País: N/D
Títol: Identifying the key success factors for the adoption of mobile learning
Autors: Moya S; Camacho M
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Education And Information Technologies
País: N/D
Títol: Analysis of the implementation of teaching and learning processes at Catalan schools during the Covid-19 lockdown
Autors: Palau, Ramon; Fuentes, Marta; Mogas, Jordi; Cebrian, Gisela;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Technology Pedagogy And Education
País: N/D
Títol: Educational Impact Evaluation of Professional Development of In-Service Teachers: The Case of the Dialogic Pedagogical Gatherings at Valencia \"On Giants' Shoulders\"
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2021 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Create Solidarity Networks: Dialogs in Reddit to Overcome Depression and Suicidal Ideation among Males
Autors: Redondo-Sama, Gisela; Morlà-Folch, Teresa; Burgués, Ana; Amador, Jelen; Magaraggia, Sveva
Any: 2021 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Educational Impact Evaluation of Professional Development of In-Service Teachers: The Case of the Dialogic Pedagogical Gatherings at Valencia "On Giants' Shoulders"
Autors: Roca-Campos, Esther; Ines Renta-Davids, Ana; Marhuenda-Fluixa, Fernando; Flecha, Ramon;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: The Critical Pedagogy that Transforms the Reality
Autors: Valls-Carol, Rosa; Mello, Roseli Rodrigues de; Rodriguez-Oramas, Alfonso; Khalfaoui, Andrea; Roca-Campos, Esther; Guo, Mengna; Redondo, Gisela;
Any: 2021 Clau: Article
Revista: International Journal Of Educational Psychology
País: N/D
Títol: Liderazgo y éxito escolar en contextos desfavorecidos : La perspectiva de los directores 10.4438/1988-592X-RE-2020-388-451
Autors: Camarero-Figuerola M., Tierno-García J.M., Barrios-Arós C., Iranzo-García P.
Any: 2020 Clau: Article
Revista: REVISTA DE EDUCACION
País: N/D
Títol: Liderazgo y éxito escolar en contextos desfavorecidos: La perspectiva de los directores
Autors: Camarero-Figuerola M; Tierno-García JM; Barrios-Arós C; Iranzo-García P
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Revista De Educacion
País: N/D
Títol: Facilitating action research: reflections on the challenges and opportunities faced by a doctoral researcher engaged in education for sustainable development
Autors: Cebrian, Gisela;
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Educational Action Research
País: N/D
Títol: La educación para el desarrollo sostenible en el currículum universitario: una investigación-acción cooperativa con profesorado
Autors: Cebrián Bernat, Gisela
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Revista Iberoamericana De Educacion Superior
País: N/D
Títol: The smart classroom as a means to the development of ESD methodologies
Autors: Cebrián G; Palau R; Mogas J
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Psychological Variables Related to Adaptation to the COVID-19 Lockdown in Spain
Autors: Fabia Morales-Vives; Jorge-Manuel Dueñas; Andre Vigil-Colet; Marta Camarero-Figuerola
Any: 2020 Clau: Article
Revista: FRONTIERS IN PSYCHOLOGY
País: N/D
Títol: Analysing the relationship between university studentsâ¿¿ ecological footprint and their connection with nature and pro-environmental attitude
Autors: Fernández M; Cebrián G; Regadera E; Fernández MY
Any: 2020 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Analysing the relationship between university students¿ ecological footprint and their connection with nature and pro-environmental attitude
Autors: Fernández M; Cebrián G; Regadera E; Fernández MY
Any: 2020 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: The Montserrat¿s neighbourhood dream: involving Moroccan residents in a school-based community development process in urban Spain
Autors: Girbés-Peco S; Renta-Davids A; De Botton L; Álvarez-Cifuentes P
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Social & Cultural Geography
País: N/D
Títol: Facilitating action research: reflections on the challenges and opportunities faced by a doctoral researcher
Autors: Gisela Cebrián
Any: 2020 Clau: Article
Revista: EDUCATIONAL ACTION RESEARCH
País: N/D
Títol: Competencies in Education for Sustainable Development: emerging teaching and research developments
Autors: Gisela Cebrián; Mercè Junyent; Ingrid Mulà
Any: 2020 Clau: Article
Revista: SUSTAINABILITY
País: N/D
Títol: Leadership and professional identity in school teacher training in Spain (Catalonia)
Autors: Iranzo-Garcia, Pilar; Camarero-Figuerola, Marta; Tierno-Garcia, Juana-Maria; Barrios-Aros, Charo;
Any: 2020 Clau: Article
Revista: JOURNAL OF EDUCATION FOR TEACHING
País: N/D
Títol: Leadership and professional identity in school teacher training in Spain (Catalonia)
Autors: Iranzo-García P; Camarero-Figuerola M; Tierno-García JM; Barrios-Arós C
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Journal Of Education For Teaching
País: N/D
Títol: Improve the Teaching Competencies on Linguistic-Communicative Area of Future Teachers on Early Childhood Education by Using Service-learning
Autors: Iranzo-García, Pilar; Barrios-Arós, Charo; Tierno-García, Juana-María
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Revista Lusófona De Educação (Dossier Temático: Formación Del Profesorado, Políticas, Debates Y Experiencias Institucionales)
País: N/D
Títol: A taxonomy of Mobile Learning based on Systematic Review
Autors: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2020 Clau: Article
Revista: International Journal Of Mobile Learning And Organization
País: N/D
Títol: Balanced Scorecard to evaluate and monitor mobile learning adoption
Autors: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Relieve - Revista Electronica De Investigacion Y Evaluacion Educativa
País: N/D
Títol: Design principles of mobile learning frameworks
Autors: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2020 Clau: Article
Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF MOBILE AND BLENDED LEARNING
País: N/D
Títol: Identifying the key success factors for the adoption of mobile learning
Autors: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Technology, Knowledge And Learning
País: N/D
Títol: Desenvolupar l¿ús educatiu dels dispositius tecnològics: el Pla mòbils.edu
Autors: Maria del Mar Camacho Martí; Ana Albalat Martínez; Estel Marín Cos
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Perspectiva Escolar
País: N/D
Títol: Liderazgo y éxito escolar en contextos desfavorecidos: La perspectiva de los directores
Autors: Marta Camarero Figuerola; Juana María Tierno García; Rosario Barrios Arós; Pilar Iranzo García
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Revista De Educacion
País: N/D
Títol: The relationship between family involvement and academic variables: A systematic review
Autors: Marta Camarero-Figuerola, Jorge-Manuel Dueñas, Ana-Inés Renta-Davids
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Research In Social Sciences And Technology (Ressat)
País: N/D
Títol: Psychological Variables Related to Adaptation to the COVID-19 Lockdown in Spain
Autors: Morales-Vives F; Dueñas JM; Vigil-Colet A; Camarero-Figuerola M
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: A taxonomy of mobile learning based on a systematic review
Autors: Moya S; Camacho M
Any: 2020 Clau: Review
Revista: International Journal Of Mobile Learning And Organisation
País: N/D
Títol: Fostering Social Project Impact with Twitter: Current Usage and Perspectives
Autors: Pejic Bach, Mirjana; Pulido, Cristina M.; Susa Vugec, Dalia; Ionescu, Vladia; Redondo-Sama, Gisela; Ruiz-Eugenio, Laura;
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: COVID-19 infodemic: More retweets for science-based information on coronavirus than for false information
Autors: Pulido CM; Villarejo-Carballido B; Redondo-Sama G; Gómez A
Any: 2020 Clau: Article
Revista: International Sociology
País: N/D
Títol: Untold False News Around COVID-19 Circulated Less On Sina Weibo Than On Twitter. How To Overcome False Information?
Autors: Pulido Rodriguez, Cristina; Villarejo Carballido, Beatriz; Redondo-Sama, Gisela; Guo, Mengna; Ramis, Mimar; Flecha, Ramon;
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Rimcis - International And Multidisciplinary Journal Of Social Sciences
País: N/D
Títol: A New Application of Social Impact in Social Media for Overcoming Fake News in Health
Autors: Pulido, CM; Ruiz-Eugenio, L; Redondo-Sama, G; Villarejo-Carballido, B
Any: 2020 Clau: Article
Revista: International Journal Of Environmental Research And Public Health
País: N/D
Títol: Assessment of the Quality Education Awareness Competence of Pre-Service Educators Using Vignettes
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2020 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: The Montserrat's neighbourhood dream: involving Moroccan residents in a school-based community development process in urban Spain
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2020 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: Communicative Methodology: Contributions to Social Impact Assessment in Psychological Research
Autors: Redondo-Sama G; Díez-Palomar J; Campdepadrós R; Morlà-Folch T
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Frontiers In Psychology
País: N/D
Títol: Supporting Democracy Through Leadership in Organizations
Autors: Redondo-Sama, G
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Qualitative Inquiry
País: N/D
Títol: Social Work during the COVID-19 Crisis: Responding to Urgent Social Needs
Autors: Redondo-Sama, G; Matulic, V; Munte-Pascual, A; de Vicente, I
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Assessment of the quality education awareness competence of pre-service educators using vignettes
Autors: Renta-Davids AI; Camarero-Figuerola M; Tierno-García JM
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Assessment of the quality education awareness competence of pre-service educators using vignettes
Autors: Renta-Davids AI; Camarero-Figuerola M; Tierno-García JM
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Sustainability
País: N/D
Títol: Características, funcionalidades y beneficios de m-learning: revisión sistemática de la literatura
Autors: Sofia Moya i Dra. Mar Camacho
Any: 2020 Clau: Article
Revista: Revista De Investigacion Educativa
País: N/D
Títol: Semi-professional school leadership in Spain: Gender differences
Autors: Tierno-Garcia, Juana-Maria; Camarero-Figuerola, Marta; Iranzo-Garcia, Pilar; Barrios-Aros, Charo;
Any: 2020 Clau: Article
Revista: European Journal Of Education
País: N/D
Títol: Semi-professional school leadership: Gender differences
Autors: Tierno-García, Juana-Maria; Camarero-Figuerola, Marta; Iranzo-García, Pilar; Barrios-Arós, Charo
Any: 2020 Clau: Article
Revista: European Journal Of Education
País: N/D
Títol: The influence of service-learning on the development of sustainability competencies amongst university students
Autors: Cebrian, Gisela; Fernandez, Monica; Teresa Fuertes, Maria; Moraleda, Alvaro; Segalas, Jordi;
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Bordón. Revista De Pedagogía
País: N/D
Títol: Perception of sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers
Autors: Cebrián G; Pascual D; Moraleda Á
Any: 2019 Clau: Article
Revista: International Journal Of Sustainability In Higher Education
País: N/D
Títol: Influencia de la formaciÓn de familiares en la motivaciÓn del alumnado en riesgo de exclusiÓn social
Autors: Davids AIR; Aubert A; Tierno-García JM
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Revista Mexicana De Investigacion Educativa
País: N/D
Títol: University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects
Autors: Gisela Cebrián
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Ute. Revista De Ciències De L¿educació
País: N/D
Títol: University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects
Autors: Gisela Cebrián Bernat
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Universitas Tarraconensisrevista De Ciències De L'educació
País: N/D
Títol: La influencia del aprendizaje-servicio en el desarrollo de competencias en sostenibilidad en estudiantes universitarios
Autors: Gisela Cebrián Bernat; Mónica Fernández; María Teresa Fuertes Camacho; Álvaro Moraleda Ruano; Jordi Segalàs Coral
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Bordón. Revista De Pedagogía
País: N/D
Títol: Sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers
Autors: Gisela Cebrián; David Pascual; Álvaro Moraleda
Any: 2019 Clau: Article
Revista: International Journal Of Sustainability In Higher Education
País: N/D
Títol: Assessment of sustainability competencies: a literature review and future pathways for ESD research and practice
Autors: Gisela Cebrián; Jordi Segalàs; Àngels Hernández
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Central European Review Of Economics And Management
País: N/D
Títol: La influencia del Aprendizaje-Servicio en el desarrollo de competencias en sostenibilidad en estudiantes universitarios
Autors: Gisela Cebrián; Mónica Fernández; Maite Fuertes; Alvaro Moraleda; Jordi Segalàs
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Bordón. Revista De Pedagogía
País: N/D
Títol: Inside a 3D simulation: Realism, dramatism and challenge in the development of students' teacher digital competence
Autors: González-Martínez J., Martí M., Cervera M.
Any: 2019 Clau: Article
Revista: Australasian Journal Of Educational Technology
País: N/D
Títol: Influence of Relatives' Education on Motivating Students at Risk of Social Exclusion
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2019 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Títol: The Role of Work- and School-based Supervisors in Bridging Educational and Workplace Contexts
Autors: RENTA DAVIDS, ANA INÉS
Any: 2019 Clau: Article
Revista: N/D
País: N/D
Llibres / Books 
2019 2020 2021 2022 2023
Títol: Competencia de aprender a aprender y autorregulación en la universidad. Evaluación entre iguales y propuestas metodológicas para su desarrollo
Autors: Lindín, Carles; Bueno, David; Cano, Elena; Tierno, Juana María; Lluch, Laia; Guàrdia, Lourdes; Fernández-Ferrer, Maite; Maina, Marcelo; Sancho, Marta; Cabrera, Nati
Any: 2022 Clau: Books
Capítols de Llibre / Book chapters 
2019 2020 2021 2022 2023
Títol: Examinando los aspectos más importantes y las características de una mobile learning intervention en educación primaria.
Autors: Balanya Rebollo, Judith; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Any: 2023 Clau: Book Chapters
Títol: Educación para la sostenibilidad
Autors: Gisela Cebrián Bernat; Andrea del Carmen Corres Gallardo
Any: 2023 Clau: Book Chapters
Títol: Ética y tecnología: Construcción de la sociedad digital desde los valores y la educación
Autors: Francesc Xavier Carrera Farran; Karma Peiró; Marcel Cano Soler; Laura Nahabetián Brunet; Gisela Cebrián Bernat
Any: 2022 Clau: Book Chapters
Títol: El desenvolupament de la CDD al màster de formació del professorat de la Universitat Rovira i Virgili (URV)
Autors: Jordi Mogas, Ramon Palau, Cèlia Llurba i Gisela Cebrián
Any: 2022 Clau: Book Chapters
Títol: Autorregulación y evaluación entre iguales: un binomio necesario
Autors: Laia Lluch; Nati Cabrera; Joana Maria Tierno
Any: 2022 Clau: Book Chapters
Títol: Claustre obert, evidencias de la transformación de los centros educativos en tiempo de confinamiento
Autors: Maria del Mar Camacho Martí; Ana Albalat Martínez; Estel Marín Cos
Any: 2021 Clau: Book Chapters
Títol: La investigación-acción como método para el desarrollo profesional en educación para la sostenibilidad
Autors: Gisela Cebrián Bernat
Any: 2020 Clau: Book Chapters
Títol: Aprender a adoptar una mirada crítica ante la información: detección de noticias falsas
Autors: Núria Castells; Merce García Mila; Marta Minguela i Brunat; Esther Nadal; Andrea Miralda Banda; Rocío Pérez; Sandra Gilabert Medina; Amelia Tey
Any: 2020 Clau: Book Chapters
Títol: Cuadro de mando para el seguimiento en la adopción del mobile learning en educación
Autors: Sofía Moya Pereira; Maria del Mar Camacho Martí; Ramon Palau Martín
Any: 2020 Clau: Book Chapters
Títol: El liderazgo y la dirección escolares en España-Cataluña: perfiles, funciones y bases para el compromiso
Autors: Iranzo-García, P.; Camarero-Figuerola, M.; Barrios-Arós, Ch.; Tierno-García, J.M.
Any: 2019 Clau: Book Chapters
Títol: Modelo de proyecto de innovación educativa para el desarrollo integral de un centro educativo
Autors: Jesús Torres; Gisela Cebrián Bernat; Angeles Bueno Villaverde
Any: 2019 Clau: Book Chapters
Títol: El Prácticum del grado de doble titulación de Infantil y Primaria en la Universidad Rovira i Virgili, y su relación con el trabajo de final de grado. (RES0032)
Autors: Josep Maria Cornadó Rebate; Sandra Gilabert Medina; Joan Fuguet Busquets; Josep B Holgado García
Any: 2019 Clau: Book Chapters
Títol: El feedback entre iguales en el Grado de Pedagogía
Autors: Juana María Tierno García; Marta Camarero Figuerola
Any: 2019 Clau: Book Chapters
Títol: The Role of Work- and School-Based Supervisors in Bridging Educational and Workplace Contexts in Catalonia
Autors: Renta Davids A; Jiménez González J; Fandos Garrido M
Any: 2019 Clau: Book Chapters
Altres Documents / Other documents 
2019 2020 2021 2022 2023
Patents Sol.licitades / Patents 
2019 2020 2021 2022 2023
Congressos / Conferences 
2019 2020 2021 2022 2023
Autor/a: Camarero-Figuerola, Marta; Cantos-Egea, Alison; Tierno-García, Juana-María; Maduell-Rius, Marta; Dueñas, Jorge-Manuel; Renta-Davids, Ana-Inés; Cebrián-Bernat, Gisela
Títol: N/D
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2023
Autor/a: Cantos-Egea, Alison;Tierno-García, Juana-María;Camarero-Figuerola, Marta
Títol: El abordaje del duelo por separación en centros de protección infantil
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2022
Autor/a: Marta Camarero-Figuerola, Jorge-Manuel Dueñas, Fabia Morales-Vives, Juana-María Tierno-García
Títol: N/D
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Paper
Any: 2021
Autor/a: Renta-Davids, Ana Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Gilabert-Medina, Sandra; Tierno-García, Juana María
Títol: The effects of motivations and Learning approaches on academic performance of teacher students
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Renta-Davids, Ana-Inés; Camarero-Figuerola, Marta; Gilabert-Medina, Sandra; Tierno-García, Juana-María
Títol: N/D
Congrés/acte: Wera
Congrés/acte: Speaker
Any: 2021
Autor/a: Ana Inés Renta Davids
Títol: The Attitudinal Dimension Of The Professional Competence: Old Workplace Demands, (re-)New Educational Challenges
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: El procés d' assolir les competències digitals, avui, a les escoles.
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Discussion board
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: L' aprenentatge digital, un treball mes enllà de les escoles amb les famílies i els alumnes
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Invited paper
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: Making a cooperation between Ministries of Education and industry a norm in European education
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Discussion board
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: Mòbils, si, mòbils, no. El debate de l' ús del mòbils i recursos digitals a l' aula
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Invited paper
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: Ponencia convidada. Tecnología Educativa i Cultura digital
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Invited paper
Any: 2019
Autor/a: CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: Taula rodona: The Policy Framework for Innovation in Education
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Discussion board
Any: 2019
Autor/a: Dueñas-Rada, J. y Camarero-Figuerola, M.
Títol: El Impacto de la Implicación Familiar en el Éxito Académico de los Hijos e Hijas Adolescentes: Una revisión sistemática.
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: MOYA PEREIRA, SOFIA; CAMACHO MARTI, MARIA DEL MAR
Títol: 15th International Conference Mobile Learning
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Conference and other non published contributions
Any: 2019
Autor/a: Redondo-Sama; G Ramis; M
Títol: Citizens engagement through the social impact of science in social media
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: Redondo-Sama; G Valero; D
Títol: Liderazgo en el trabajo social
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: Ríos Gonzalez, Oriol; Font, Marta; Renta Davids, Ana Ines; Valls, Rosa
Títol: Uni4Freedom. Breaking the Silence on LGBTQI+ Violence at Catalan Universities
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: Tierno-García, J.M y Camarero-Figuerola, M
Títol: El feedback entre iguales en el Grado de Pedagogía
Congrés/acte: N/D
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019
Autor/a: Tierno-García, J.M.; Camarero-Figuerola, M.
Títol: N/D
Congrés/acte: Investigación Comprometida Para La Transformación Social: Actas Del Xix Congreso Internacional De Investigación Educativa
Congrés/acte: Speaker
Any: 2019