saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster en Tecnologia Educativa: e-Learning i Gestió del Coneixement


Treball de Fi de Màster - Estratègies metodològiques en l'aprenentatge de nois/es amb Asperger

  • Coordinació: Mercè Gisbert Cervera (merce.gisbert(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Associació Asperger del Camp de Tarragona (ASPERCAMP).
  • Resum: Aquesta és una proposta que va sorgir a partir del I Mercat de Projectes Socials de la URV, i que s'emmarca dins un projecte interdisciplinari on participa estudiantat i professorat del Grau de Psicologia, del Màster de Formació del Professorat de Secundària i d'Enginyeria Tècnica en Telecomunicacions.
    Es tracta de fer un Treball de Fi de Màster que intenti aportar solucions a la dificultat que tenen els nois/es amb Asperger per tal d'obtenir uns resultats satisfactoris en els centres educatius. Els principals problemes provenen del fet que la majoria de les activitats que es realitzen en els centres escolars estan pensades per a nois i noies neurotípics. El treball ha d'aportar estratègies d'adaptació metodològica que facin servir les noves tecnologies i que permetin la millora de l'aprenentatge de nois/noies amb Asperger.
    L'experiència, del curs 2014-15, va tindre com a objectiu dissenyar i desenvolupar una estratègia de documentació, fonamentada científicament, per tal de poder assessorar al professorat d'ensenyament secundari de com utilitzar les TIC per a millorar el procés educatiu dels estudiants afectats per la síndrome d'Asperger. L'anàlisi sistemàtica de les principals recerques dutes a terme en aquest àmbit va servir per a fer una proposta sobre una base d'evidències científiques al voltant de l'ús de les TIC en nens i nenes amb Asperger.