saltar al contingut principal
Cercar
URV

ToURV

Voleu conèixer la URV? Us convidem a una jornada apassionant de ciència i coneixement

  • Us oferim un catàleg de centres i activitats (tallers, jocs, conferències, visites guiades, etc.)
  • Escolliu aquells centres que voleu visitar i, si és el cas, l’activitat on preferiu participar
  • Comproveu les ubicacions dels centres per tenir en compte els trasllats
  • Envieu la sol·licitud a orientacio(ELIMINAR)@urv.cat, i, segons la disponibilitat dels centres, us oferirem un ToURV que s’ajusti a la vostra proposta.


AQUESTA ÉS L’OFERTA
Campus Centre Activitat Durada Participants Observacions
Sescelades F. Química Química a la vida quotidiana 20-40 minuts 20 alumnes Els continguts del taller s'adapten a l'edat i nivell educatiu dels participants, així com la durada també s'adapta en funció de la demanda.

F. d’Enologia

(2 tallers a escollir)


 
Estimulació dels sentits 1 hora 35 alumnes  
Cicle biològic i tecnològic de la vinya 1.30 h 20-35 alumnes Es realitza a la vinya experimental Mas dels Frares
ETSE Presentació del centre, taller relacionat amb les enginyeries i una visita guiada al CRAI 1.30 h 20 alumnes Es pot adaptar la visita els interessos dels alumnes

ETSEQ

(9 conferències a escollir)

Re-Descobrint les microalgues: exemples de les ciències dins la Ciència 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Introducció a l’Enginyeria Mecànica assitida per ordinador 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Fàbriques microscòpiques: com fer que les bestioletes treballin per a nosaltres? 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
La relació de l’Enginyeria Mecànica amb l’aerodinàmica 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
L’Enginyeria Mecànica a la indústria aerospacial 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Temps exponencial o de pressa, de pressa! 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Què sabem del què mengem? 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Una història de l’Enginyeria Química o què hem après amb el temps? 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Innovació tecnològica a la cuina, quins són els secrets? Cuina molecular 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
L’Enginyeria ve d’enginy o com ser un solucionador de problemes 1 h 20 alumnes Tant per alumnes de BAT com de 3r i 4rt d'ESO
Catalunya F. d’Infermeria Què és ser infermera? Visita a laboratoris de pràctiques simulades d’Infermeria 1 h 20 alumnes Visita condicionada a la disponiblitat dels laboratoris
F. de Lletres El punt sobre la i: ortotipografia bàscia 1.30 h 10-25 alumnes  
El mapa dels ibers 1 h 10-25 alumnes  
Investigar, descobrir i experimentar amb el cinema 1 h 10-40 alumnes  
No es pot viure sense conèixer la Història 2 h 10-25 alumnes  
La Història de l’Art i l’Arqueologia: dues disciplines vives! 2 h 10-25 alumnes  
Com es fan els programes de televisió? 1 h 10-20 alumnes  
Pasapalabra: a por el lema, desde la definición 1 h 10-25 alumnes  
Bellissens F. d’Economia i Empresa

Posa a prova el teu coneixement sobre l’Economia i l’Empresa

1 h 10-25 alumnes  
Voleu conèixer la Facultat d’Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili? 1 h 10-25 alumnes  
Escola Tècnica Superior d’Arquitectura Construcció de petites arquitectures 30-45 minuts 20 alumnes Dilluns o dijous matí
Vila-seca

F. de Turisme i Geografia

(4 tallers a escollir)

Percepció del paisatge urbà 1 h    
 
Orientació i GPS 1 h    
Joc de les destinacions 1 h    
Terres de l’Ebre Infermeria Les teves mans poden salvar una vida 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
Educació ETLAB; les màquines tenen una utilitat didàctica, descobreix-la 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
Administració i Direcció d’Empreses ADE Treasure Hunt 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
  • Química a la vida quotidiana. Aquest taller pretén exemplificar de forma pràctica com trobem la química en el nostre entorn i en accions que fem cada dia, a través d'experiments molt visuals i fàcils de fer, treballant també amb material que els alumnes poden trobar a casa seva, per tal que puguin replicar les experiències si així ho desitgen.
  • No es pot viure sense conèixer la Història. Es proposa una visita durant la qual els alumnes de secundària, tractats com futurs estudiants, faran un recorregut pels espais més rellevants de la Facultat, entre d'altres el CRAI. La visita finalitzarà dins d'una classe per donar-los a conèixer (a través d'un dinàmic ppt o una sèrie de petits videos) la importància de les nostres disciplines en l'actualitat, i també la rellevància de les nostres recerques que no només tenen implicacions econòmiques, socials i culturals, sinó que són fornamentals per reconèixer-nos: sense la nostra tasca no hi hauria memòria col·lectiva i perdriem la nostra identitat. Aquesta segona part, plantejada com a diàleg, es faria amb la intervenció de professors del departament, d'alumnes de tercer i quart de carrera i/o de màster i doctorat.
  • La Història de l’Art i l’Arqueologia: dues disciplines vives! Es proposa una visita durant la qual els alumnes de secundària, tractats com futurs estudiants, faran un recorregut pels espais més rellevants de la Facultat, entre d'altres el CRAI. La visita finalitzarà dins d'una classe per donar-los a conèixer (a través d'un dinàmic ppt o una sèrie de petits videos) la importància de les nostres disciplines en l'actualitat, i també la rellevància de les nostres recerques que no només tenen implicacions econòmiques, socials i culturals, sinó que són fornamentals per reconèixer-nos: sense la nostra tasca no hi hauria memòria col·lectiva i perdriem la nostra identitat. Aquesta segona part, plantejada com a diàleg, es faria amb la intervenció de professors del departament, d'alumnes de tercer i quart de carrera i/o de màster i doctorat. (Durada 2 hores)
  • Pasapalabra: a por el lema, desde la definición. A semejanza del programa de la tele, se propone a varios estudiantes encontrar 25 palabras del castellano, a partir de una definición corta leída por un/a profesor/a, con la pista añadida de la letra por la que comienza cada una (o la contiene, en algunos casos), siguiendo una disposición alfabética circular llamada «rosco». Cada concursante dispone de 5 minutos, y puede ir respondiendo a las definiciones mientras no falle o pida pausa diciendo «Pasapalabra», lo que da paso a otro/a participante. Los turnos se van alternando hasta que uno/a de los concursantes acierta todas las palabras, con lo que se convierte en ganador/a. Si se agotan los tiempos antes, gana el/la concursante que haya acertado más palabras. El premio es un diccionario combinatorio del español, una herramienta imprescindible en la mochila de todo buen estudiante.
  • Posa a prova el teu coneixement sobre l'Economia i l'Empresa. La Facultat d'Economia i Empresa us rebrà amb diferents activitats que us permetran, de forma lúdica, comprovar el nivell de coneixement dels vostres estudiants sobre continguts de finances, empresa, economia... En funció del curs dels estudiants adaptarem l'activitat. Segur que es divertiran alhora que aprendran nous conceptes del món empresarial!
  • Voleu conèixer la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili? Veniu a visitar-nos! Explicarem els ensenyaments que ofereix la Facultat, així com els aspectes a destacar de les nostres titulacions (pràctiques, mencions, mobilitat, assignatures en anglès...). A continuació, farem una visita a les instal·lacions de la Facultat. A més:
    • Si veniu de Batxillerat: us informarem dels premis relacionats amb l'Olimpíada d'Economia.
    • Si veniu d'un Cicle Formatiu de Grau Superior afí als nostres ensenyaments: us informarem dels reconeixements que fem (segons el cicle, és possible finalitzar un grau en 3 anys!)
  • Construcció de petites arquitectures. Amb l'ajut de conceptes bàsics de geometria i de la lògica dels sistemes clàssics de la construcció, en aquest taller es pretén que els alumnes s'aproximin a l'arquitectura construint edificis mitjançant peces prismàtiques de fusta. L'objectiu serà construir una torre que tingui en compte aspectes tan importants en les estructures de les edificacions o la física estàtica com l'estabilitat, l'esveltesa o l'arriostrament entre d'altres. Aquest taller es realitzarà en equips per tal de demostrar: 1) que el treball cooperatiu i multidisciplinari és importantíssim
  • Taller sobre percepció del paisatge: En aquest taller els participants són preguntats per espais que considerin degradats i espais que considerin de qualitat paisatgística d'un territori concret. Posteriorment a partir de la identificació d'aquestes respostes sobre un mapa s'obté una visió global del territori a partir de la qual es poden definir actuacions de millora, ja sigui de recuperació o de manteniment.

  • Orientació i GPS. El taller desenvolupa el sentit de l'orientació i la lectura de mapes mitjançant l'ús de GPS. Aquesta activitat treballa la intel·ligència espacial dels participants. L'activitat s'estructura en tres blocs, dos de teòrics i un de pràctic. El primer consisteix en explicar breument la utilitat i funcionament dels GPS, la utilització dels mapes i el desenvolupament de l'activitat. El segon bloc consisteix en resseguir un itinerari mitjançant un GPS, i dibuixar la ruta seguida en un mapa. En el darrer bloc es realitza la síntesi de continguts mitjançant la visualització i el comentari dels mapes realitzats pels participants.

  • Joc de les destinacions turístiques. A partir del visionat de diapositives els participants hauran d'identificar 24 destinacions turístiques mundials indicant nom del recurs turístic, ciutat i país.

  • Les teves mans poden salvar una vida" (taller de Suport Vital Bàsic): L'activitat consisteix en realitzar un conjunt d'accions, compressions toràciques ininterrompudes de gran qualitat i desfibril·lació precoç de forma seqüencial i estandarditzada a través d'una simulació d'aturada cardíaca. Aquestes accions contribueixen a una millora de les possibilitats de supervivència després d'una aturada cardíaca anomenades SVB immediat i eficaç per part dels testimonis presencials.
  • ETLAB; les màquines tenen una utilitat didàctica, descobreix-la: l'objetiu del taller és interactuar amb diferents eines informàtiques, audiovisuals i dispositius mòbils, amb la finalitat de conèixer el seu funcionament i la seva utilitat didàctica i metodològica. Els estudiants tindran l'oportunitat d'utilitzar eines de realitat 3D i de geolocalització que faciliten la connexió entre el món real i el virtual. Es duran a termes activitats amb eines tecnològiques (pissarres digitals interactives, canons de projecció horitzontal, sistemes de resposta personal, videoconsoles, tauletes, lectors de documents… ) amb la finalitat de facilitar el treball col·laboratiu i cooperatiu i l'autonomia en l'aprenentatge en la creació de continguts i aplicacions educatives.
  • ADE Treasure Hunt: el taller consisteix en una activitat de caràcter transversal durant la qual els estudiants hauran d'utilitzar les seves habilitats i coneixements per tal d'anar superant diferents proves puntuables, com per exemple cercar informació econòmica a la xarxa, descobrir els recursos disponibles al campus de les Terres de l'Ebre, dinàmica de grups…