saltar al contingut principal
Cercar
URV

ToURV

Voleu conèixer la URV? Us convidem a una jornada apassionant de ciència i coneixement

  • Us oferim un catàleg de centres i activitats (tallers, jocs, conferències, visites guiades, etc.)
  • Escolliu aquells centres que voleu visitar i, si és el cas, l’activitat on preferiu participar
  • Comproveu les ubicacions dels centres per tenir en compte els trasllats
  • Envieu la sol·licitud a orientacio(ELIMINAR)@urv.cat, i, segons la disponibilitat dels centres, us oferirem un ToURV que s’ajusti a la vostra proposta.


AQUESTA ÉS L'OFERTA AL CAMPUS SESCELADES
Centre Activitat Durada Participants Observacions
F. Química Química a la vida quotidiana 20-40 minuts 20 alumnes Els continguts del taller s'adapten a l'edat i nivell educatiu dels participants, així com la durada també s'adapta en funció de la demanda.
F. d'Enologia Estimulació dels sentits 1 hora 35 alumnes  
  Cicle biològic i tecnològic de la vinya 1.30 h 20-35 alumnes Es realitza a la vinya experimental Mas dels Frares

ETSEQ

Tallers a concretar amb el centre (L'ETSEQ i secundària) 2 h 18 alumnes Per alumnes de BAT
  Conferències divulgatives a concretar amb el centre (L'ETSEQ i secundària) 1 h 20 alumnes Per alumnes de BAT
AQUESTA ÉS L'OFERTA AL CAMPUS CATALUNYA
Centre Activitat Durada Participants Observacions
F. d'Infermeria Què és ser infermera? Visita a laboratoris de pràctiques simulades d'Infermeria 1 h 20 alumnes Visita condicionada a la disponiblitat dels laboratoris

F. de Lletres

El punt sobre la i: ortotipografia bàsica 1.30 h 10-25 alumnes  
  Benvingut a casa, iber! Vine a fer reconstruccions 3D d'un poblat protohistòric 1 h 25-30 alumnes  
  Investigar, descobrir i experimentar amb el cinema 1 h 10-40 alumnes  
  No es pot viure sense conèixer la Història 2 h 10-25 alumnes  
  Grau d'Història de l'Art i Arqueologia: una oportunitat única a Catalunya 2 h 10-25 alumnes  
  Com es fan els programes de televisió? 1 h 10-20 alumnes  
  Pasapalabra: a por el lema, desde la definición 1 h 10-25 alumnes  
AQUESTA ÉS L'OFERTA AL CAMPUS BELLISSENS
Centre Activitat Durada Participants Observacions
Facultat d’Economia i Empresa Posa a prova el teu coneixement sobre l'Economia i l'Empresa 1 h 10-25 alumnes  
  Voleu conèixer la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili? 1 h 10-25 alumnes  
Escola Tècnica Superior d'Arquitectura Construcció de petites arquitectures 30-45 minuts 20 alumnes Dilluns o dijous matí
AQUESTA ÉS L'OFERTA DEL CAMPUS VILA-SECA
Centre Activitat Durada Participants Observacions
F. de Turisme i Geografia Percepció del paisatge urbà 1 h    
  Joc de les destinacions 1 h    
AQUESTA ÉS L'OFERTA DEL CAMPUS TERRES DE L'EBRE
Estudis Activitat Durada Participants Observacions
Infermeria Les teves mans poden salvar una vida 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
Educació ETLAB; les màquines tenen una utilitat didàctica, descobreix-la 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
Administració i Direcció d’Empreses ADE Treasure Hunt 2 h 10-25 alumnes Hi ha la possibilitat de fer dos o els tres tallers simultàniament.
  • Química a la vida quotidiana. Aquest taller pretén exemplificar de forma pràctica com trobem la química en el nostre entorn i en accions que fem cada dia, a través d'experiments molt visuals i fàcils de fer, treballant també amb material que els alumnes poden trobar a casa seva, per tal que puguin replicar les experiències si així ho desitgen.
  • Benvingut a casa, iber! Vine a fer reconstruccions 3D d’un poblat protohistòric. La proposta està dirigida a alumnes pre-universitaris. L'activitat té tres blocs fonamentals, per un costat una part introductòria sobre arquitectura protohistòrica, tècniques bàsiques de construcció i les diverses troballes en jaciments arqueològics. El segon bloc es fonamenta en la documentació gràfica de les troballes arqueològiques arquitectòniques i els diversos programes informàtics que s'utilitzen per aquesta tasca. Finalment al tercer bloc els participants podran experimentar com era una casa protohistòrica i els objectes que hi podia haver dins mitjançant unes ulleres de realitat virtual.
  • No es pot viure sense conèixer la Història. Es proposa una visita durant la qual els alumnes de secundària, tractats com futurs estudiants, faran un recorregut pels espais més rellevants de la Facultat, entre d'altres el CRAI. La visita finalitzarà dins d'una classe per donar-los a conèixer (a través d'un dinàmic ppt o una sèrie de petits videos) la importància de les nostres disciplines en l'actualitat, i també la rellevància de les nostres recerques que no només tenen implicacions econòmiques, socials i culturals, sinó que són fornamentals per reconèixer-nos: sense la nostra tasca no hi hauria memòria col·lectiva i perdriem la nostra identitat. Aquesta segona part, plantejada com a diàleg, es faria amb la intervenció de professors del departament, d'alumnes de tercer i quart de carrera i/o de màster i doctorat.
  • Grau d’Història de l’Art i Arqueologia: una oportunitat única a Catalunya. Es proposa una visita durant la qual els alumnes de secundària, tractats com futurs estudiants, faran un recorregut pels espais més rellevants de la Facultat, entre d'altres el CRAI. La visita finalitzarà dins d'una classe per donar-los a conèixer (a través d'un dinàmic ppt o una sèrie de petits videos) la importància de les nostres disciplines en l'actualitat, i també la rellevància de les nostres recerques que no només tenen implicacions econòmiques, socials i culturals, sinó que són fornamentals per reconèixer-nos: sense la nostra tasca no hi hauria memòria col·lectiva i perdriem la nostra identitat. Aquesta segona part, plantejada com a diàleg, es faria amb la intervenció de professors del departament, d'alumnes de tercer i quart de carrera i/o de màster i doctorat. (Durada 2 hores)
  • Pasapalabra: a por el lema, desde la definición. A semejanza del programa de la tele, se propone a varios estudiantes encontrar 25 palabras del castellano, a partir de una definición corta leída por un/a profesor/a, con la pista añadida de la letra por la que comienza cada una (o la contiene, en algunos casos), siguiendo una disposición alfabética circular llamada «rosco». Cada concursante dispone de 5 minutos, y puede ir respondiendo a las definiciones mientras no falle o pida pausa diciendo «Pasapalabra», lo que da paso a otro/a participante. Los turnos se van alternando hasta que uno/a de los concursantes acierta todas las palabras, con lo que se convierte en ganador/a. Si se agotan los tiempos antes, gana el/la concursante que haya acertado más palabras. El premio es un diccionario combinatorio del español, una herramienta imprescindible en la mochila de todo buen estudiante.
  • Posa a prova el teu coneixement sobre l'Economia i l'Empresa. La Facultat d'Economia i Empresa us rebrà amb diferents activitats que us permetran, de forma lúdica, comprovar el nivell de coneixement dels vostres estudiants sobre continguts de finances, empresa, economia... En funció del curs dels estudiants adaptarem l'activitat. Segur que es divertiran alhora que aprendran nous conceptes del món empresarial!
  • Voleu conèixer la Facultat d'Economia i Empresa de la Universitat Rovira i Virgili? Veniu a visitar-nos! Explicarem els ensenyaments que ofereix la Facultat, així com els aspectes a destacar de les nostres titulacions (pràctiques, mencions, mobilitat, assignatures en anglès...). A continuació, farem una visita a les instal·lacions de la Facultat. A més:
    • Si veniu de Batxillerat: us informarem dels premis relacionats amb l'Olimpíada d'Economia.
    • Si veniu d'un Cicle Formatiu de Grau Superior afí als nostres ensenyaments: us informarem dels reconeixements que fem (segons el cicle, és possible finalitzar un grau en 3 anys!)
  • Construcció de petites arquitectures. Amb l'ajut de conceptes bàsics de geometria i de la lògica dels sistemes clàssics de la construcció, en aquest taller es pretén que els alumnes s'aproximin a l'arquitectura construint edificis mitjançant peces prismàtiques de fusta. L'objectiu serà construir una torre que tingui en compte aspectes tan importants en les estructures de les edificacions o la física estàtica com l'estabilitat, l'esveltesa o l'arriostrament entre d'altres. Aquest taller es realitzarà en equips per tal de demostrar: 1) que el treball cooperatiu i multidisciplinari és importantíssim
  • Taller sobre percepció del paisatge: En aquest taller els participants són preguntats per espais que considerin degradats i espais que considerin de qualitat paisatgística d'un territori concret. Posteriorment a partir de la identificació d'aquestes respostes sobre un mapa s'obté una visió global del territori a partir de la qual es poden definir actuacions de millora, ja sigui de recuperació o de manteniment.

  • Joc de les destinacions turístiques. A partir del visionat de diapositives els participants hauran d'identificar 24 destinacions turístiques mundials indicant nom del recurs turístic, ciutat i país.

  • Les teves mans poden salvar una vida" (taller de Suport Vital Bàsic): L'activitat consisteix en realitzar un conjunt d'accions, compressions toràciques ininterrompudes de gran qualitat i desfibril·lació precoç de forma seqüencial i estandarditzada a través d'una simulació d'aturada cardíaca. Aquestes accions contribueixen a una millora de les possibilitats de supervivència després d'una aturada cardíaca anomenades SVB immediat i eficaç per part dels testimonis presencials.
  • ETLAB; les màquines tenen una utilitat didàctica, descobreix-la: l'objetiu del taller és interactuar amb diferents eines informàtiques, audiovisuals i dispositius mòbils, amb la finalitat de conèixer el seu funcionament i la seva utilitat didàctica i metodològica. Els estudiants tindran l'oportunitat d'utilitzar eines de realitat 3D i de geolocalització que faciliten la connexió entre el món real i el virtual. Es duran a termes activitats amb eines tecnològiques (pissarres digitals interactives, canons de projecció horitzontal, sistemes de resposta personal, videoconsoles, tauletes, lectors de documents… ) amb la finalitat de facilitar el treball col·laboratiu i cooperatiu i l'autonomia en l'aprenentatge en la creació de continguts i aplicacions educatives.
  • ADE Treasure Hunt: el taller consisteix en una activitat de caràcter transversal durant la qual els estudiants hauran d'utilitzar les seves habilitats i coneixements per tal d'anar superant diferents proves puntuables, com per exemple cercar informació econòmica a la xarxa, descobrir els recursos disponibles al campus de les Terres de l'Ebre, dinàmica de grups…