Anul·lació de matrícula per interès personal: Abans de l'inici de l'activitat acadèmica
- CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada amb la consegüent pèrdua dels drets d'avaluació i de la condició de doctorand o doctoranda i dels beneficis que aquest estatus comporta.
Curs d'aplicació: 2025-26

Resolució de la sol·licitud
|
Qui
|
El/La responsable de secretaria del Centre.
|
Quan
|
Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim 5 dies naturals després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.
|
Com
|
-
Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitzarà l'expedient del doctorand.
-
Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.
|
Efectes econòmics
|
- Si la sol·licitud d'anul·lació es presenta abans d'inici de l'activitat acadèmica (1 d'octubre de 2025) i ja s'ha fet efectiu l'import de la matrícula, es tramitarà la devolució de l'import de la tutela de la tesi, taxa de serveis de suport a l'aprenentatge, assegurances i serveis voluntaris, si escau. No es retornaran els imports percebuts corresponents a les taxes de gestió de l'expedient i la d'estudi de la trajectòria acadèmica, si escau.
- Per poder fer efectiva l'anul·lació sol·licitada caldrà estar al corrent de pagament de la regularització que correspongui.
- Si no s'abonen els rebuts que corresponguin en els terminis establerts, la Universitat pot fer efectiva l'anul·lació d'ofici, però els rebuts quedaran pendents de pagar i el doctorand o doctoranda no es podrà matricular en cap ensenyament de la URV si prèviament no regularitza la seva situació. El decret de preus públics estableix també aquesta restricció per a matricular-se a una altra universitat catalana. Mentre el doctorand o doctoranda no pagui l'import del/s rebut/s pendents, tampoc no se li podran expedir certificats, expedients acadèmics ni altres títols.
|
Observacions
|
-
L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça, i quedarà sense efectes la matrícula efectuada.
- Als doctorands de nou accés que estiguin al corrent de pagament, se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula, si escau. Per iniciar els mateixos estudis, caldrà que novament facin la preinscripció oficial. Aquí pots consultar la informació.
-
La resta de doctorands, sempre que estiguin al corrent de pagament, per continuar els mateixos estudis, hauran de sol·licitar reprendre estudis durant el curs acadèmic següent al de l'anul·lació. Passat un curs acadèmic de l'anul·lació, causaran baixa definitiva en el programa de doctorat i ja no s’hi podran incorporar. Si volen continuar els estudis de doctorat més endavant, caldrà que es preinscriguin a un altre programa de doctorat.
-
Si el doctorand és sol·licitant o gaudeix d'un contracte de personal investigador en formació, beca o ajut, la secretaria ho haurà de comunicar al Servei de Gestió Acadèmica.
|
En cas de discrepància entre les traduccions, preval el redactat de la versió en català.