saltar al contingut principal
Cercar
URV

Anul·lació de matrícula per interès personal a partir de l'inici de l'activitat acadèmica i fins al 15 de febrer

  • CONCEPTE: cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula prèviament formalitzada, amb la consegüent pèrdua dels drets d'avaluació i de la condició de doctorand o doctoranda i dels beneficis que aquest estatus comporta.

Curs d'aplicació: 2025-26

 

Tràmits de la sol·licitud

Qui

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació.

On

Presentant la sol·licitud a través dels tràmits en línia de la URV o el registre electrònic de la URV.

Quan

A partir de l'inici de l'activitat acadèmica i fins al 15 de febrer

Com

Presentant la documentació següent:

                                                                              

 

Resolució de la sol·licitud

Qui

El/La responsable de la secretaria.

Quan

Sempre que sigui possible, en el moment de presentació de la sol·licitud. Com a màxim 5 dies després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau. 

Com

  • Es lliurarà la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada i, si s'escau, s'actualitzarà l'expedient del doctorand.

  • Es regularitzarà informàticament l'anul·lació de la matrícula.

Efectes econòmics

  • Per poder fer efectiva l'anul·lació caldrà estar al corrent de pagament de la matrícula (100% de l'import de la tutela i de les taxes, assegurances i serveis voluntaris, si escau) i no procedirà la devolució d'aquests imports.
  • Si no s'abonen els rebuts que corresponguin, en els terminis establerts, la Universitat pot fer efectiva l'anul·lació d'ofici, però els rebuts quedaran pendents de pagar i el doctorand o doctoranda no es podrà matricular en cap ensenyament de la URV si prèviament no regularitza la seva situació. El decret de preus públics estableix també aquesta restricció per a matricular-se a una altra universitat catalana. Mentre el doctorand o doctoranda no pagui l'import del/s rebut/s pendents, tampoc no se li podran expedir certificats, expedients acadèmics ni altres títols.

Observacions

  • L'anul·lació de la matrícula comporta la pèrdua de la plaça i el cessament dels efectes acadèmics i administratius de la matrícula efectuada.
    • Als doctorands de nou accés que estiguin al corrent de pagament, se'ls retornaran els documents lliurats en el moment de la matrícula, si escau. Per iniciar qualsevol altre programa, caldrà que novament facin la preinscripció oficial. Aquí pots consultar la informació.
    • La resta de doctorands, sempre que estiguin al corrent de pagament, per continuar els mateixos estudis, hauran de sol·licitar reprendre estudis durant el curs acadèmic següent al de l'anul·lació. Passat un curs acadèmic de l'anul·lació, causaran baixa definitiva en el programa de doctorat i ja no s'hi podran incorporar. Si volen continuar els estudis de doctorat més endavant, caldrà que es preinscriguin a un altre programa de doctorat.
  • Si el doctorand és sol·licitant o gaudeix d'un contracte de personal investigador en formació, beca o ajut, la secretaria ho haurà de comunicar al Servei de Gestió Acadèmica.

 En cas de discrepància entre les traduccions, preval el redactat de la versió en català.