Cercar

Durada dels estudis: Baixa temporal per motius personals

• CONCEPTE: És el tràmit a seguir pels doctorands matriculats que volen interrompre per motius personals els estudis de doctorat durant un període de temps fins a un any, ampliable a un any addicional.

Tràmits per sol·licitar-ho

Qui

El doctorand o doctoranda, o persona autoritzada, prèvia identificació, matriculat/ada.

On

A través dels tràmits en línia de la Intranet de la URV.

Si els doctorands no tenen accés als tràmits en línia, podran presentar la sol·licitud al Registre General, de la Universitat Rovira i Virgili o a qualsevol dels seus registres auxiliars.

Quan

• En qualsevol moment, però sempre abans dels tres mesos anteriors a la data límit en què el/la doctorand/a ha de dipositar la tesi. El/la doctorand/a pot consultar aquesta data límit al SAD.
  • Si la sol·licitud es presenta com a molt tard el dia 29 de setembre i dura un any, no s'exigeix la formalització de la matrícula del curs següent. En finalitzar el període, el doctorand/la doctoranda haurà de sol·licitar reprendre estudis per continuar.

Com

Presentant:

Sol·licitud adreçada al president/a de la Comissió Acadèmica del programa de doctorat.

Cost

La sol·licitud d'aquest tràmit no té cap cost.

Observacions

• La baixa es pot sol·licitar per un any ampliable a un any addicional.
  • Durant el període que el doctorand o doctoranda està en aquesta situació:

• Ha de formalitzar la matrícula, llevat que presenti la sol·licitud, com a molt tard, el 29 de setembre i la baixa duri un any.
    • En finalitzar el període, caldrà sol·licitar reprendre estudis per continuar.
    • Aquesta baixa podrà ampliar-se fins a un màxim de 12 mesos més, sol·licitant-ho abans de finalitzar la primera. En aquest cas, tampoc caldrà formalitzar la matrícula.

• Si l'ampliació de la baixa no se sol·licita abans de finalitzar el primer període de baixa, sí que caldrà formalitzar la matrícula.

• S'interromp el còmput de la durada màxima dels estudis per dipositar la tesi doctoral.

• Durant la baixa, l’estudiant es podrà seguir avaluant i es tindrà en compte la situació per flexibilitzar els criteris d’avaluació. Si, tot i la flexibilitat, no es pot presentar a l'avaluació, serà qualificat amb "No presentat per baixa temporal". En cas que un estudiant de nou accés tingui una qualificació de "No presentat per baixa temporal" a la 2a convocatòria, haurà de sol·licitar anul·lar la matrícula i preinscriure's de nou.

• La Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre trametrà la sol·licitud a la Comissió Acadèmica corresponent.

Resolució de la sol·licitud

Qui

La Comissió Acadèmica del programa de doctorat.

Quan

En el moment en què es requereix.

Com

La Comissió Acadèmica valorarà la sol·licitud i l’acceptarà, si escau, signarà el document electrònicament i l’enviarà per correu electrònic a la Secretaria de Gestió Acadèmica del Campus/Centre.

La Secretaria de Gestió Acadèmica de Campus/Centre actualitzarà les dades a l'expedient i traslladarà la resolució corresponent, mitjançant la notificació electrònica, a la persona interessada. Enviarà còpia d’aquesta resolució a l’Escola de Doctorat i a la secretaria del departament corresponent.

Observacions

El doctorand o doctoranda ha de mantenir el vincle administratiu amb la URV mitjançant la matrícula anual fins al moment en què dipositi la tesi doctoral i en realitzi la defensa corresponent.