Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

CEICS

Portada > Gestió Acadèmica > Tràmits administratius > Procediment reconeixement en forma de crèdits de l’experiència laboral i professional acreditada

Gestió Acadèmica

Reconeixement en forma de crèdits de l’experiència laboral i professional acreditada per als estudis de Grau



  • CONCEPTE: procés a través del qual l’estudiant sol·licita el reconeixement en forma de crèdits per la URV de l’experiència laboral i professional que pugui acreditar. Aquesta experiència ha d’estar relacionada amb les competències inherents al títol pel qual es demana.
Tràmits per sol·licitar-lo
Qui

La persona interessada o la persona autoritzada, prèvia identificació

On

A la seu del registre auxiliar que correspongui a la secretaria del centre on estudia. 

Quan

Període: des de l'1 de maig al 28 de setembre.

Com Presentant la documentació següent:
Cost

S'ha d'abonar l'import de la taxa d'estudi de reconeixement, que emet la secretaria de centre, d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.  

Observacions
  • En cap cas no poden ser objecte de reconeixement els crèdits corresponents al treball de fi de grau.

  • El nombre de crèdits que siguin objecte de reconeixement a partir d’experiència professional i laboral no pot ser superior al 15% del total de crèdits que constitueixen el pla d’estudis. En aquest percentatge també hi computen, si es dóna el cas, els crèdits reconeguts provinents d’ensenyaments universitaris no oficials (títols propis).

En els estudis de grau, tenint en compte només la via del reconeixement de l’experiència laboral i professional, el nombre màxim de crèdits que es pot reconèixer queda establert en:

  • Graus de 240 crèdits: 36 crèdits

  • Grau d’Arquitectura (330 crèdits): 49,5 crèdits

  • Grau de Medicina (360 crèdits): 54 crèdits

Resolució de la sol·licitud
Qui El deganat o direcció del centre.
Quan

Com a màxim un mes després d'haver presentat la sol·licitud i documentació completa, si s'escau.
* En el compliment d'aquests terminis, s'ha de tenir en compte que el mes d'agost es considera inhàbil.
 

Com
  • Es lliura la notificació de la resolució corresponent a la persona interessada.

  • S'actualitza l'expedient de l'estudiant, si s'escau (les resolucions desfavorables es notificaran a l’estudiant).

Efectes econòmics
  • S'ha d'abonar l'import de les assignatures reconegudes d'acord amb el que estableix el decret de preus públics vigent.

Observacions
  • El centre avaluarà l’experiència acreditada per l’estudiant i la resolució del reconeixement s’aplicarà bàsicament a l’assignatura de Pràctiques Externes.

  • El reconeixement d’aquests crèdits no incorpora la seva qualificació per la qual cosa no computen als efectes de baremació de l’expedient.

  • Si la resolució és en sentit negatiu, el centre pot considerar l’opció d’eximir l’estudiant de cursar el període d’activitat externa totalment o parcial, la qual cosa suposa que l’estudiant s'ha de matricular de l’assignatura Pràctiques Externes de manera ordinària i que n'obté qualificació.

  • Només en casos específics, el centre pot considerar l’aplicació del reconeixement en una altra assignatura.



Informació

© 2008 Universitat Rovira i Virgili