Pedagogia

La valoració global de les accions desenvolupades durant el curs 2018-19 pel Departament de Pedagogia ha estat molt positiva, especialment si tenim en compte la complexitat del nostre Departament tant pel que fa a la docència impartida, com per la composició de la plantilla.

 

ASPECTES RELATIUS A LA GESTIÓ DE LA PLANTILLA DE PDI

 

Un element clau en la gestió de la plantilla és l’encàrrec docent del nostre Departament:

 

D’una banda s’han impartit un total de 1.189,3 crèdits a estudis de grau:

 

  • La gran majoria dels crèdits dels graus d’Educació Social (245 estudiants) i de Pedagogia (137 estudiants matriculats).
  • Bona part dels graus d’Educació Infantil (a tres seus, amb un total de 634 estudiants), d’Educació Primària (a dues seus, amb un total de 560 estudiants) i del doble grau d’Educació Infantil i Primària (a una seu, amb un total de 145 estudiants).
  • 8 crèdits del grau de Treball Social.

 

També s’ha coordinat i/o s’ha impartit un total de 222,99 crèdits a estudis de postgrau:

 

  • Màster Oficial Interuniversitari en Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement, amb 31 matriculats.
  • Màster Oficial en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, amb 175 matriculats.
  • Màster Oficial Innovació en la Intervenció Social i Educativa que es desenvolupa conjuntament amb el Departament d’Antropologia, Filosofia i Treball Social, amb 16 matriculats.
  • Doctorat Interuniversitari en Tecnologia Educativa, amb 47 matriculats i 2 tesis llegides durant el curs 2018-19.
  • Doctorat d’Estudis Humanístics, en el qual es participa amb una línia de recerca: «Educació en contextos formals i no formals» en la qual hi ha 6 tesis inscrites.

 

Les participacions, puntuals, en màsters coordinats per altres facultats o centres són: Riscos Laborals (1 crèdit) i Dones, Gènere i Ciutadania (0,9 crèdits).

 

D’altra banda, de les característiques de la plantilla destaquem:

 

Històricament hem tingut una plantilla teòrica que permetia impartir una càrrega de crèdits molt inferior a l’encàrrec docent, causant un «dèficit endèmic» en el capítol 1. Per aquesta raó el Departament ha anat fent un esforç durant anys en l’eliminació de grups, reducció d’optatives, reducció de mencions per a intentar alleugerir la «pressió docent».

Amb tot, encara la plantilla teòrica no es correspon amb la plantilla real. Tanmateix, durant aquest curs hem aconseguit resoldre algunes places que constaven com a vacants a la plantilla teòrica: 2 places d’agregat/da i 2 places de lector/a. També s’ha incorporat una plaça Juan de la Cierva i 2 «places vinculades» al Departament d’Educació de la Generalitat. D’altra banda, no podem deixar d’assenyalar que hi ha 3 professors/es no permanents que tenen l’acreditació corresponent per a accedir a una plaça permanent (TU o professorat agregat).

 

Tot i això, durant aquest curs només tenim 31 professors amb dedicació a temps complet: 15 corresponents a figures permanents i 16 a figures no permanents, dels quals 9 són lectors o personal en comissió de serveis i 7 són investigadors (predoctorals o postdoctorals), amb capacitat d’assumir 618 crèdits. Aquests mateixos docents assumeixen 12 càrrecs de gestió, que suposen 120 crèdits de reducció. Per tant, la capacitat docent del professorat a temps complet és de 498 crèdits. L’encàrrec total de docència del Departament són 1.413,79 crèdits, però restem d’aquesta xifra un total de 59,5 crèdits, que són impartits per professorat adscrits a altres universitats (en el cas del Màster Oficial Interuniversitari en Tecnologia Educativa: E-learning i Gestió del Coneixement). Per tant, dels 1.354,29 crèdits d’encàrrec docent, 856,29 crèdits han estat impartits per professorat associat, a temps parcial.

LLEGIR MÉS

Carretera de Valls, s/n - 43007 Tarragona

Tel. 977 558 077

Dra. Juana María Tierno García, directora

Dra. Rosario Barrios Arós, secretària