La nostra Universitatés sòcia del portal Universia, que actualmente constitueix la xarxa d’Universitats més gran del món amb presència en onze països: (Argentina, Brasil, Colòmbia, Xile, Espanya, Mèxic, Perú, Portugal, Puerto Rico, Uruguay i Veneçuela). Fins avui són ja 843 les universitats accionistes del portal. Aquest projecte, referent mundial en el món universitari, és possible gràcies al mecenatge i recolzament del Grup Santander, primera entitat financera de l’àrea iberoamericana, que desenvolupa una actuació molt intensiva en l’àmbit universitari amb l’impuls de nombrosos projectes educatius, en noves tecnologies,cultura, mecenatge, serveis… Universia neix amb la vocació i l’ambició de liderar el desenvolupament de la societat de la informació universitària, fomentant la participació de les seves universitats i el desenvolupament dels seus projectes, recolzant la introducció de les noves tecnologies, accelerant la implantació de projectes clau, potenciant la competitivitat i qualitat del sistema educatiu superior a través de les propostes emanades en l’àmbit de les mateixes institucions universitàries i propiciant el canvi cultural cap a l’esmentada societat de la informació. Universia es va presentar públicament el 9 de juliol de l’any 2.000 a Madrid i es va introduir a la xarxa amb www.universia.es el 17 de setembre del mateix any. El 13 de març de 2001 comença la seva marxa incorporant pràcticament la totalitat de les Universitats espanyoles i iniciant paral·lelament el seu desenvolupament a Iberoamèrica. Universia es concebeix, des del seu inici, amb vocació de donar servei a la Universitat i per extensió a tots els col·lectius directament relacionats amb el món universitari: estudiants universitaris, futurs universitaris i antics alumnes; personal docent i de recerca; personal d’administració i serveis; així com a les empreses relacionades i interessades, tant com proveïdores de recursos com demandants de serveis de la mateixa Universitat. La seva configuració és inevitablement viva i canviant al llarg del temps, i en l’actualitat podriem dir que el portal està dividit en diverses àrees de continguts
Al llarg d’aquest temps Universia ha arribat a importants acords amb institucions educatives, acadèmiques o científiques de reconegut prestigi com són: WhartonSchool of Business de la Universitat de Pennsylvania: el gener de 2003 es va presentar Universia’s Knowledge at Wharton, recurs on-line de publicació bimensual que ofereix las darreres idees de negocis, a més d’informació i investigació des de diverses fonts. Aquestes inclouen anàlisis de les actuals tendències del món dels negocis, entrevistes amb directors d’empreses, membres d’Universia, rectors de les diferents universitats, professors de la facultat de Wharton; també s’inclouen articles basats en les més recents investigacions financeres, revistes, conferències i informes de seminaris, vinculats a d’altres pàginas web, etc. El portal presenta catorze seccions d’informació com són:
Massachussets Institute of Technology (MIT): l’aliança d’Universiaamb el MIT se sustenta en la creació d’una rèplica de la iniciativa OpenCourseWare, portal on es mostren els materials docents i d’estudi que els professores del MIT posen a disposició dels seus alumnes. El portal està estructurat en les àrees següents:
American Association for the Advancement of Science: creació del portal Science’s NextWave en espanyoli portuguès, en què es tracten assumptes d’interès per a joves investigadors i consells laborals per a científics que estiguin donant els seus primers pasos en el mercat de treball. La nostra universitat participa de manera activa en el desenvolupament d’Universia com a projecte de col·laboració entre les universitats iberoamericanes.
Succesivament s’hi aniran incorporant els projectes i serveis desenvolupats per Universia i que siguin d’utilitat per a la nostra Universitat. |