Alba Sánchez Reverté

Premi Eduard Saavedra
Ciències, Enginyeries i Arquitectura

La robòtica per la il·lusió per viure


RESUM

Els camps de la robòtica i la bioenginyeria han evolucionat molt en els últims anys, per la qual cosa cada dia disposem de més eines per millorar la qualitat de vida de la gent.

Aquests avenços obren un món de possibilitats a les persones amb mobilitat reduïda, ja que un dels aspectes amb què la robòtica hi pot contribuir és dotant-los d’autonomia.  Aquest treball, doncs, està centrat en aquest àmbit, en l’estudi i la utilització d’aquestes enginyeries.

“La robòtica per la il·lusió de viure”

Al meu treball de recerca pretenc demostrar la importància i gran utilitat de tenir un robot/exoesquelet que complementi o desenvolupi tots els moviments de l’òrgan humà discapacitat a fi de proporcionar més independència als éssers humans.

Els objectius del treball es resumeixen en quatre punts:

La metodologia emprada per la realització del treball es basa en els punts següents:

El treball està dividit en dues grans parts:

Com a conclusió, amb els experiments que he dut a terme per constatar la meva hipòtesi, és possible crear un exoesquelet que ajudi l’ésser humà amb un òrgan discapacitat a ser més autònom i, per tant, a millorar la seva qualitat de vida.

 

MATERIALS

 

Tornar a Guanyadors 2020