Presentació del rector

El llibre i CD que teniu a les mans és un clar exemple de l’estreta relació que hi ha entre l’ensenyament secundari i el terciari, entre el batxillerat i la universitat.

El principal objectiu que ens ha portat a editar-lo és el de reconèixer l’esforç dels estudiants i dels tutors dels treballs de recerca de batxillerat que han estat premiats en la primera convocatòria del premi Consell Social als millors treballs de recerca. Aquest recull, posat a disposició de tots els centres d’ensenyament secundari de les nostres comarques, volem que serveixi, també, per encoratjar els estudiants que aquest curs 2007-08 fan segon de batxillerat o de cicle formatiu i preparen el seu treball de recerca. Els volem animar, doncs, a presentar-lo, juntament amb els seus tutors, en la segona edició d’aquests premis.

Nois i noies que voleu iniciar estudis universitaris: la nostra Universitat, la Rovira i Virgili, us espera amb els braços oberts en els seus centres de Tarragona, Reus, Tortosa o Vila-seca. Hi podreu cursar ensenyaments molt qualificats i professionalitzadors, adaptats a les exigències de l’espai europeu d’educació superior en un entorn amigable. També tindreu l’oportunitat de fer estades en pràctiques o preprofessionals a Catalunya i a fora de Catalunya, que us permetran assolir les habilitats i aptituds que el món laboral us demanarà, a més a més dels coneixements propis de l’ensenyament que hagueu escollit.

Enhorabona als autors dels treballs premiats, estudiants i tutors, i als seus instituts, i molts ànims a aquells qui ara elaboreu el treball de recerca. Us desitgem que gaudiu d’aquesta experiència d’inici en el fascinant món de la recerca i l’avenç en el coneixement, que contribuirà d’alguna manera a ajudar-vos a definir la vostra opció d’estudis universitaris. Esperem que l’ampli ventall de més de 50 ensenyaments de la URV pugui satisfer la vostra vocació i rebre-us el curs que ve com a estudiants i protagonistes principals de la nostra comunitat universitària.

Francesc Xavier Grau
Rector

següent »