Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Portada > Destaquem

Departament de Química Física i Inorgànica

Llistat de destaquem

Talent URV: Coen de Graaf, doctor en Química Teòrica i membre del grup de recerca de Química Quàntica de la URV

Recerca

Els combustibles fòssils mouen el món, i un dels grans reptes de la ciència és trobar fonts energètiques més barates i eficient

Quina  és actualment la seva recerca?

Investigo com es pot descompondre l’aigua amb llum solar per fer servir l’hidrogen com a font d’energia. L’hidrogen és un element molt abundant i el podem fer servir  per generar  energia. En el nostre grup  estem investigant una manera de descompondre l’aigua sense fer electricitat, utilitzant la llum solar, que és una font d’energia molt abundant, inesgotable i de fàcil accés.

I quin és el mètode que s’utilitza ara?

L’electròlisi, el mètode utilitzat des del segle XIX per fer la descomposició, no és eficient perquè requereix aplicar molta electricitat. Ara, fent simulacions a l’ordinador, investiguem les reaccions que provoca la llum solar en determinades molècules de metalls de transició, com el ferro o el ruteni.

Relacionats