Universitat Rovira i Virgili. La universitat pública de Tarragona

Portada > Destaquem

Departament de Química Física i Inorgànica

Llistat de destaquem

Talent URV: Montserrat Dieguez, investigadora ICREA Acadèmia. Catedràtica del Departament de Química Física i Inorgànica de la URV.

Recerca

La catedràtica del Departament de Química Física i Inorgànica de la Universitat Rovira i Virgili es dedica al disseny de catalitzadors per optimitzar els processos industrials. Diéguez i els seus col·laboradors n’han dissenyat i provat diferents, però els resultats encara trigaran anys.

Què és un catalitzador?

Els catalitzadors són substàncies dissenyades per variar la velocitat de les reaccions i fan possibles processos que no ho són. Són molt importants en diferents etapes de la producció industrial i també en la síntesi de fàrmacs.

Cada cop se’n sent a parlar més, sobretot de les seves aplicacions

Avui en dia hi ha molts investigadors que fem recerca en aquest camp ja que reptes com generar energia neta a partir de l’aigua van alineats amb els objectius ambientals de la Unió Europea. Penseu que els catalitzadors han permès descobrir nous fàrmacs i materials i s’utilitzen sobretot per optimitzar els processos industrials. El procés es completa més ràpid, es fa servir menys energia i es generen menys subproductes.

Relacionats