Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara (2016)

El Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" va subvencionar el projecte "Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives al campament de refugiats sahrauís de Smara", a Tindouf (Algèria), presentat per una doctoranda i becària de recerca de la Fundació URV al Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social.

El projecte "Una Finestra al Món: Intercanvi d'experiències educatives" es desenvolupa des de l'any 2009 al Campament de Refugiats Sahrauís de Smara. Es tracta d'una proposta de sensibilització i educació pel desenvolupament que també incorpora una línia de treball propera a la investigació antropològica, relacionada no només amb la recopilació de la tradició oral del poble sahrauí sinó també, com a part de la cooperació pel desenvolupament, amb la rehabilitació i dinamització de les biblioteques de Smara.

Al llarg d'aquest temps, amb la freqüència anual, s'ha desenvolupat l'intercanvi d'experiències educatives amb les escoles, i durant els anys 2011, 2012 i 2013 va dur a terme la rehabilitació d'una aula-biblioteca acompanyada de la dotació tant de mobiliari com de llibres en àrab i espanyol.

El projecte desembre 2016 - gener 2017 té com a objectiu la realització de diversos tallers de diferents temàtiques amb les set escoles de primària, dotar-les de material esportiu, la formació de formadors sobre el material en educació física i esport, la recerca des d'una perspectiva de gènere sobre la dona sahrauí i la creació d'un material audiovisual de sensibilització i denúncia. En aquesta sentit, a partir dels tallers a les escoles, es procedirà a una exposició fotogràfica titulada "La vida als campaments de refugiats sahrauís a través dels valors del fet casteller".