Dijous Cooperactius 2014-2015
Els Dijous Cooperactius de la URV
Des del Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" s'ofereix a tota la comunitat educativa i a la societat en general un cicle de conferències i de sensibilització: "Noves formes d'activisme social, política i acció". Aques cicle dóna la possibilitat de conèixer les diferents visions sobre les noves formes d'activisme social, política i acció. Considerem que, amb el context actual, a nivell nacional i internacional, de canvis de paradigma, mobilitzacions i una societat en constant moviment, és important fer arribar a la nostra comunitat universitària, i a la societat en general, una aproximació del que passa a nivell social, el per què i el com de tot plegat, des de diferents perspectives, plantejaments i posicions.
Al mateix temps, enguany el cicle compta amb les sessions teòriques i les sessions de cine sobre la temàtica, de la mà de l'Aula de Cinema de la URV.
Horari: Sessions teòriques de 18 a 20 hores i projeccions de 19 a 21 hores.
Lloc: El cicle es durà a terme a Reus. Les sessions teòriques s'impartiran a l'Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV (C/Sant Llorenç, 21) i les projeccions es duran a terme al Casal de les Dones (Pl. Patacada, 9)
Matrícula i preu:
- Del 5 de novembre fins al 19 de novembre de 2014.
- Inscripcions per internet alumnes de 1r i 2n cicle, PAS, PDI i persones externes a la URV Codi de l'activitat: 871022
- Inscripcions per internet alumnes de Grau Codi de l'activitat: 2401012
- La matrícula no es considera vàlida fins que s'ha fet efectiu l'import corresponent al reconeixement de crèdits
- La còpia del pagament s'ha de lliurar al Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" (Av. Catalunya, 35 - 43002 Tarragona) o el mateix dia de l'inici de l'activitat a l'aula on es realitzaran les sessions.
El preu de l'activitat és de 30 €, tant per als que vulguin assolir el reconeixement de 2,5 crèdits de lliure elecció com per als que vulguin el reconeixement d'1 crèdit ECTS.
En aquest cas es requerirà l'assistència a les tres sessions teòriques i a dues de les projeccions, a més de la superació d'un treball final.
Aquesta activitat és de lliure accés per al públic en general. Els assistents que vulguin certificat d'assistència han de pagar 10 €.
- 20 de novembre Sessió inaugural. Conflictes contemporanis. Desigualtat i Governança a càrec del Dr. Arcadi Oliveres (UAB, Procés Constituent)
- 26 de novembre Projecció Juan Nadie
- 27 de novembre Presentació Campanya Oxfam-Intermón: Acabem amb la desigualtat extrema. és l'hora de canviar les regles. Amb la participació de Francesc Mateu (Director d'Oxfam-Intermón Catalunya), Eduard Sagrera (Responsable del Departament de Campanyes i Ciutadania Catalunya) i Xavier Coca (Professor Facultat d'Economia de la URV)
- 3 de desembre Projecció La chinoise
- 4 de desembre Sessió de cloenda. Taula rodona: Els moviments socials en el context global. Noves formes d'activisme social. Amb Jordi Calvo (Centre d'Estudis per a la Pau JM Delàs)
- 9 de desembre Projecció Pan y Rosas
- 17 de desembre Projecció La Batalla de Seattle