Conservació i maneig sostenible dels recursos del Desert de Tatacoa. Destinació turística emergent del Departament de Huila, Colòmbia (2016)

El Centre de Cooperació al Desenvolupament "URV Solidària" va subvencionar el projecte "Conservació i maneig sostenible dels recursos del Desert de Tatacoa. Destinació turística emergent del Departament de Huila", a Colòmbia, presentat per una Doctora en Geografia.

Aquest projecte s'emmarca en les relacions iniciades per part de la Facultat de Turisme i Geografia amb la Universitat Surcolombina a mitjans de l'any 2016, les quals es van materialitzar amb una visita acadèmica. L'objectiu d'aquesta primera visita fou la d'establir acords acadèmics i científics en matèria de turisme, la participació com a ponents en un Fòrum sobre turisme i reunions tècniques i de treball amb agents públics i privats de diferents zones amb atractiu turístic del Departament del Huila.

El seu objectiu general és la creació d'un sistema pilot d'informació geogràfica per a la gestió integral i sostenible dels recursos turístics del desert de Tatacoa, el qual es veu recolzat per una sèrie de requisits específics com ara capacitar a la Universitat en l'ús d'un SIG com a eina de treball, clau per a la planificació i gestió del desenvolupament turístic i transferir el resultat del projecte a la comunitat; fomentar la transferència de coneixement entre ambdues universitats en matèria de planificació i gestió del turisme; definir una metodologia conjunta per a la recollida de dades, el tractament, l'organització i l'explotació de les dades; revisar bibliografia i cartografia existent, analògica i digital; georeferenciar i inventariar els recursos i atractius turístics mitjançant l'ús de tecnologia GPS; entre d'altres.