Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la URV és una competició d’oratòria entre diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius que té com a objectiu fomentar el debat i l'intercanvi d'idees al voltant d’un tema polèmic i d’actualitat.

L’equip guanyador d’aquesta Lliga podrà participar en representació de la Universitat Rovira i Virgili a la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives de Secundària i Batxillerat, que agrupa les universitats dels territoris de parla catalana.

Edició 2024
  • Tema de debat

• "La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?"

• El tema serà el mateix tant per a la Lliga de Debat de la URV (fase local) com per a la Lliga de Debat de la Xarxa Vives (fase final).

• Dates
    • Fase local: 28 i 29 de febrer (tardes) al Campus Catalunya
    • Fase final: del 17 al 19 d’abril de 2024 a la Universitat Jaume I.
  • Inscripció
    • Preinscripció: del 20 de setembre al 20 d’octubre de 2023 (el formulari d’inscripció s’habilitarà quan s’obri aquest període i el trobareu a la pàgina web de la Xarxa Vives)
    • Comunicació de centres admesos: abans del 3 de novembre de 2023.
    • Formalització d’inscripcions: fins al 10 de gener de 2024.
  • Premis de la fase final
    • Equip campió: 1.500 € per a l’adquisició de material educatiu.
    • Equip subcampió: 700 € per a l’adquisició de material educatiu.
    • Millor orador: 300 € per a l’adquisició de material educatiu.

Tots els detalls sobre la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, de la composició dels equips fins als criteris de valoració, passant pel desenvolupament del debat i altres temes els teniu al Reglament:

Reglament de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Bases de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

Material de suport

En aquest apartat posem a la vostra disposició una sèrie de recursos que us resultaran d'utilitat per preparar la vostra participació a la Lliga de Debat: