50/30 aniversari de la URV

LA UNIVERSITAT COMMEMORA ELS 50 ANYS DE LA RECUPERACIÓ DELS ESTUDIS UNIVERSITARIS A TARRAGONA I ELS 30 DE LA CREACIO DE LA URV

El desembre de 1991 el Ple del Parlament de Catalunya va aprovar la llei de creació de la Universitat Rovira i Virgili, tot just fa 30 anys. Els estudis universitaris a Tarragona, però, daten de molt abans: el curs 1971-72 va posar-se en funcionament una Delegació d'Estudis Universitaris de les facultats de Filosofia i Lletres i de Ciències de la Universitat de Barcelona. Per commemorar les dues efemèrides la Universitat i les facultats de Lletres i de Química celebraran al llarg d'aquest curs diversos esdeveniments.

La URV peça a peça

L’audiovisual 'La URV peça a peça' presenta breument la història de la Universitat a les comarques de Tarragona, primer Universitas Tarraconensis i després Universitat Rovira i Virgili, des del segle XVI fins l’actualitat, narrada en primera persona.

Vídeos dels actes commemoratius

Recull d'imatges de cada municipi universitari

Universitat viva

Durant l’acte de commemoració a la ciutat de Tarragona es va presentar l’audiovisual 'Universitat viva', realitzat per l'Ajuntament de Tarragona com a regal per a la institució. Els protagonistes del primers passos dels estudis universitaris a Tarragona recorden com va ser la transformació d’una delegació de la UB en la Universitat pròpia del territori.

Fotografies dels actes commemoratius