Facultat de Turisme i Geografia

Les accions del curs 2018-19 s’han orientat a concloure i fer seguiment de projectes ja iniciats en anys anteriors, així com a engegar-ne de nous, sent els més rellevants els relacionats amb el disseny i la implantació de l’oferta formativa i la seva promoció, i amb el paper de la Facultat com a transmissora de coneixement en el territori.

 

Oferta formativa

 

S’han iniciat els primers cursos dels graus de Gestió en Turisme i Hoteleria i de Geografia, Anàlisi Territorial i Sostenibilitat implantats en substitució dels graus de Turisme i de Geografia i Ordenació del Territori respectivament, els quals han iniciat la seva extinció progressiva.

 

Pel que fa als màsters, s’ha elaborat la memòria del nou màster interuniversitari de Planificació, Governança i Lideratge Territorial que substituirà l’actual màster d’Anàlisi i Gestió del Territori: Planificació, Governança i Lideratge Territorial. Aquest canvi ve donat per la incorporació de la Universitat de Màlaga en la docència del màster.

 

Pel que fa al màster Erasmus Mundus on Wine Tourism Innovation WINTOUR, organitzat conjuntament amb la Facultat d’Enologia de la URV, enguany s’ha graduat la segona promoció.

 

En el curs 2018-19 s'ha dut a terme la primera edició del màster de Gestió d'Àrees de Muntanya. Aquest màster és interuniversitari i hi participen 5 universitats públiques catalanes: UAB, UB, UdG, UdL i URV; l'impuls ve dels 5 departaments de Geografia respectius.

 

Pel que fa als títols propis de postgrau, s’ha dut a terme un curs in company adreçat als comandaments intermedis de PortAventura Entertainment SAU i s’ha inclòs dins la graella el diploma de postgrau de Serveis Climàtics (Paquet d'Instrucció Bàsica per a Serveis Climàtics) en modalitat en línia que s’iniciarà el proper curs 2019-20.

 

Promoció i visibilització de la Facultat i dels seus ensenyaments

 

Hem seguit dedicant importants esforços a les accions de promoció i orientació universitària relacionades amb la totalitat de la nostra oferta formativa. En aquest sentit, s’han revisat i incrementat les accions incloses en l’espai Nexes amb Secundària i s’han portat a terme accions a les xarxes socials buscant nous mercats i nou públic. També s’ha mantingut presència en els mitjans de comunicació, sobretot escrits, i s’han intensificat les relacions amb empreses, organitzacions i centres d’ensenyament preuniversitari del territori.

 

Pel que fa a la visibilització de La Facultat com a institució, hem acollit el repte d’articular les diferents activitats en l’àmbit acadèmic i social que es desenvoluparan a les nostres comarques dins el III Congrés Català de la Cuina, fi per al qual hem constituït la Comissió Territorial del Camp de Tarragona dins l’organigrama organitzatiu d’aquest Congrés d’àmbit català. La missió del Congrés es organitzar un procés obert de debat, d’intercanvi d’idees i de resposta als gran reptes que avui té la societat catalana a través de la cuina a Catalunya, en tots els seus aspectes diferencials de cultura culinària i de patrimoni cultural, a partir de la realitat dels sectors de la restauració, culinari i gastronòmic i extreure’n les corresponents conclusions.

 

Aquest Congrés i les diferents activitats formatives i espais de trobada que es duran a terme són un clar exemple del paper que juga la nostra Universitat en el territori: apropar la ciència, el coneixement i la cultura a la societat.

 

Objectius estratègics

 

LLEGIR MÉS

C/ Joanot Martorell, 15 - 43480 Vila-seca

Tel. 977 297 900