Facultat de Turisme i Geografia

Les accions del curs 2016-17 s’han orientat a concloure i fer seguiment de projectes ja iniciats en anys anteriors, així com a engegar-ne de nous, sent els més rellevants els relacionats amb el disseny de l’oferta formativa i la seva promoció.

 

Oferta formativa

 

Pel que fa als graus, a partir dels ajustaments necessaris de l’estructura i dels continguts, fets durant el curs acadèmic passat arran dels processos d’acreditació, i també partint del document Procés de revisió de l’oferta acadèmica d’estudis. Anàlisi de situació i proposta de programació acadèmica de la FTG, de 10 de juny de 2015, s’han iniciat les tasques per dissenyar una nova oferta formativa de grau en els àmbits del turisme i de la geografia i l’ordenació del territori.

 

Quant als màsters, s’ha elaborat la memòria de verificació del nou màster de Gestió de Destinacions Turístiques, que s’activarà el proper curs 2017-18 en substitució del màster de Tècniques d’Anàlisi i Innovació Turística, vigent des del curs 2010-11. També s’ha encetat, amb força èxit, la primera edició del màster Erasmus Mundus on Wine Tourism Innovation WINTOUR, organitzat conjuntament amb la Facultat d’Enologia de la URV. Per últim, també cal fer esment de la nostra contribució en les tasques preparatòries del màster interuniversitari de Gestió d’Àrees de Muntanya, impulsat pels cinc departaments de Geografia de les universitats públiques catalanes (UB, UAB, UdG, UdL i URV), projecte que s’espera que fructifiqui en l’acreditació de la memòria del curs 2017-18 i en una primera edició prevista per al curs 2018-19. En relació als títols propis de postgrau, s’ha iniciat la primera edició del diploma de postgrau d’Innovació en la Gestió de Càmpings, amb la col·laboració de l’Associació Càmpings Tarragona, que agrupa els càmpings de la Costa Daurada i de les Terres de l’Ebre.

 

En l’oferta formativa, cal fer-hi menció del nou doctorat ‒del Departament de Geografia‒ de Ciutat, Territori i Planificació Sostenible, que, juntament amb el doctorat de Turisme i Oci, ja vigent anteriorment, completa els tres cicles formatius en els àmbits de l’educació superior propis de la Facultat.

 

Promoció i visibilització de la Facultat i dels seus ensenyaments

 

La importància creixent de les accions de promoció i orientació universitàries fan que s’incrementin any rere any els esforços dedicats. En aquest sentit, s’han revisat i incrementat les accions incloses en l’Espai Secundària i s’han portat a terme accions a les xarxes socials per buscar  nous mercats i nou públic. També s’ha mantingut presència en els mitjans de comunicació ‒sobretot escrits‒ i s’han intensificat les relacions amb empreses i organitzacions del territori.

 

Destaquem, també, el procés de reestructuració de les unitats administratives centre i departament ubicades al Campus Vila-seca, que s’ha concretat en canvis en la plantilla de PAS a les secretaries de centre i departament.

 

Objectius estratègics

 

LLEGIR MÉS

C/ Joanot Martorell, 15 - 43480 Vila-seca

Tel. 977 297 900